StoryEditorOCM
Turizam i gospodarstvoCENTAR IZVRSNOSTI

HILARIJA LOZANČIĆ BENIĆ, VODITELJICA PROJEKTA: U Čingriji ćemo učiti europske gurmane kako otvoriti kamenice!

Piše Maja Rilović Koprivec
8. rujna 2021. - 19:58

Regionalni centar kompetentnosti u turizmu i ugostiteljstvu Dubrovnik, prošlog je tjedna organizirao konferenciju „Izvrsnost u turizmu“ usmjerenu na buduće strateške ciljeve dubrovačkog turizma. O projektu Uspostava infrastrukture Regionalnog centra koji se sufinancira iz Europskog fonda za regionalni razvoj, Operativni program Konkurentnost i kohezija, razgovarali smo s voditeljicom projekta . Rezultat projekta bi trebao dati odgovor na pitanje kako obrazovati za izvrsni dubrovački turizam u budućnosti.

Kako će Centar izvrsnosti pridonijeti tome da Dubrovnik ostane jedinstvena destinacija u kojoj se uspjeh ne mjeri brojem noćenja nego kvalitetom upravljanja turizmom i uslugama i održivosti kvalitete života građana?

Regionalni centar kompetentnosti Dubrovnik kroz svoje aktivnosti pridonijet će kvaliteti kadrova koji će izlaziti iz Turističke i ugostiteljske škole Dubrovnik. Kroz obrazovanje odraslih projekt će doprinijeti podizanju kvalitete kadrova koji su sad zaposleni ili će se u budućnosti zaposliti u tvrtkama vezanim za sektor turizma i ugostiteljstva na našem području. Tako ćemo podizanjem kvalitete kadrova i nastavnika doprinijeti da Dubrovnik ostane jedinstvena destinacija po pitanju kvalitete i postavljanja standarda izvrsnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva.

Ova sezona ponovno je pokazala kako nemamo dovoljno kadra u turizmu na gotovo svim razinama usluge i upravljanja, a upravo je cilj Centra generirati nove kadrove, u naglasku na gastronomiju. Za koje sve specijalnosti će se sve profilirati naobrazba polaznika Centra i hoće li biti nekih posebno 'dubrovačkih' tema?

Projektnom prijavom predviđeno je izrada najmanje 25 neformalnih programa iz područja obrazovanja odraslih čime se iz područja gastronomije, ugostiteljskog posluživanja i ekonomske skupine doprinijeti kvaliteti kadrova. Poseban naglasak bih stavila na izradu novog kurikula kuhar na razini 4.2 i razini 5 čime ne samo da namjeravamo podići kvalitetu kadrova u području obrazovanja već podići atraktivnost upisa u ta zanimanja.

Za koncept regionalnih Centara kompetentnosti osigurano je više od 500 milijuna kuna iz Europskog socijalnog fonda te Europskog fonda za regionalni razvoj. U sektoru turizma i ugostiteljstva imenovano je još pet regionalnih centara kompetentnosti, koliko je na raspolaganju dubrovačkom centru i za što će se ona utrošiti?

Iz Europskog socijalnog fonda za Uspostavu regionalnog centra kompetentnosti u Dubrovniku osigurano je 72.399.069,29 kuna, a iz ERDF 29.393.973,49 kuna što ukupno čini 101,793.042,78 kuna. Sredstva će se sukladno projektnoj prijavi utrošiti provedbom aktivnosti navedenih fondova. Na aktivnosti koje su napisane u projektnoj prijavi za infrastrukturu, uložit će se u infrastrukturu Škole u Župskoj 2, akademisa Garišta i vile Čingrije, a što se tiče socijalnog fonda kroz brojne aktivnosti doći će do podizanja kapaciteta ne samo nastavnika TUŠ nego i mentora u poduzećima. Kroz brojna stručna usavršavanja, a posebno naglašavam izradu najmanje 25 programa iz obrazovanja odraslih i izradu novih i modernih programa od kojih je naš Regionalni centar zadužen za izradu programa za područje kuharstva, gastronomije na razini 4.2 i razini 5 dok će ostali centri izrađivati slične programe, a vezano uz druga područja iz sektora turizma i ugostiteljstva.

image
Hilarija Lozančić Benić, voditeljica projekta Centra izvrsnosti
Božo Radić/cropix

To su programi namijenjeni za profesionalce i za one koje koji žele znati više. Programi se stvaraju sukladno potrebama tržišta a oni koji će se izrađivati ubuduće bit će u suradnji s partnerskim kućama. Trenutno jedan od programa na kojemu se između ostalog radi je i edukacija otvaranja kamenica, Jedan od zadataka je poboljšati praktičnu nastavu i učiniti ju što kvalitetnijom za učenike. U dogovoru s partnerskim kućama pokušat ćemo napraviti moderan/digitalan način praćenja, evaluacije i komunacije Škole i partnera kod kojih su naši učenici na praksi. Budući da smo izabrali područje gastronomije, a prethodno ostvarili kontakte s Baskijskim kulinarskom centrom, koji nam je pristao biti tehnički partner u projektu, samim time ćemo njihova bogata znanja i iskustva iskoristiti i dobiti što je moguće kvalitetnije programe i primjere dobre prakse, koji će biti prilagođeni uvjetima obrazovanja i tržištu na području Republike Hrvatske.

Prošle ste godine izabrani za voditeljicu projekta, no za TUŠ ste puno ranije radili niz projekata sufinanciranih iz Europskih fondova. Što je sve škola dobila iz tih projekata? Koji se projekti sad provode i pripremaju u TUŠ-u, koliko je vaših kolega uključeno u njih?

Dolaskom u Turističku i ugostiteljsku školu Dubrovnik, jako me privukao rad na europskim projektima. Svaki početak je bio težak, jednostavno sam skočila u vatru. Najteže je bilo odraditi prvi projekt, a onda su ostali projekti kroz stečena znanja i iskustva išli nešto jednostavnije i lakše. Prvi projekt u kojem sam počela svoj rad bio je vezan za izradu digitalnog jelovnika, tijekom projekta izabrali smo 50 nacionalnih jela iz 6 partnerskih zemalja,razradili detaljno sve značajke tih jela i preveli ih na sve partnerske jezike. To je bilo 2012., a kako su nositelji projekta bili Austrijanci oni su rezultat projekta prodali jednoj banci. Iz ovog projekta dio partnera je bio do kraja naše suradnje na tri još velika projekta od kojih je jedan upravo završio u kolovozu ove godine. U sva tri projekta razvili smo platformu za učenje 16 stranih jezika i mogućnosti usavršavanja učenja engleskog jezika na razini C1. Sve platforme su dostupne za javnost i besplatne su. Točnije platforme za učenje stranih jezika našle su pozitivan odaziv za primjenu u nastavi jezika koje se primjenjuje i kod naših nastavnika i učenika u školi, a i u partnerskom konzorciju jer su materijali bazirani na učenju jezika s podlogom teksta koji je vezan za turizam i ugostiteljstvo.

image
Hilarija Lozančić Benić, voditeljica projekta Centra izvrsnosti
Božo Radić/cropix
Odoljeli pandemiji

Dubrovačka konferencija je održana s ciljem analize postojećeg stanja provedenih aktivnosti svih 14 partnera u projektu. Partneri su imali prigodu prezentirati sve dosadašnje odrađene aktivnosti te najaviti buduće planirane u sljedećem razdoblju. Nažalost, pandemija je spriječila održavanje prve konferencije odmah nakon potpisivanja Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava, no unatoč pandemiji ostavren je napredak. Pogotovo kad je riječ o natjecanjima jer neka su od njih održana virtualno, što nije uobičajeno.

Moram naglasiti da smo kao Turistička i ugostiteljska škola Dubrovnik kod europskih partnera prepoznati kao izuzetno kvalitetan i pouzdan partner pa nam je to kasnije olakšavalo prijavu projekta i izbor partnera. Prilagođavali smo materijale koji bi bili prikladni da bi kasnije učenici i studenti koji se bave ugostiteljstvom mogli primjenjivati jezik. Napravili smo platformu koja je dostupna svima na 16 jezika, a i danas se koristi u obrazovanju učenika i studenata partnerskih zemalja. U godini kulturne baštine 2018. s Unescovog popisa nematerijalne kulturne baštine svih partnerskih zemalja, prilagodili smo sadržaje i preveli osnovne informacije na sve jezike. Naprimjer, Festu sv. Vlaha i Morešku smo napravili kroz module učenja povijesti i jezika, uz engleski, francuski, njemački i nacionalne jezike svih šest zemalja partnera.

Pripremali ste projekte za programe Erasmus plus- suradnja u inovacijama i programima mobilnosti. Koliko je zahtjevno pripremiti i dobiti financiranje takvih programa?

Iz godine u godinu je sve zahtjevnije dobiti projekt jer sve više škola prepoznaje benefite uključenosti u projekte a osobito kad je riječ o mobilnosti. U našem slučaju mobilnost vezana za turizam je malo manje uspješna jer naši učenici su u pravom gradu i na pravom mjestu gdje mogu steći iznimno visoka i kvalitetna iskustva po pitanju ugostiteljstva i hotelijerstva tako da smo mi vrlo atraktivna destinacija drugima tijekom pripreme projektne prijave vezane za dolazak stranih učenika i nastavnika u Dubrovnik. Bez obzira na sve, neprocjenjiva je vrijednost odlaska učenika i nastavnika u druge destinacije i obrazovne institucije kako bi podigli svoju kvalitetu i stekla nova znanja.

Profesorica ste hrvatskog i engleskog jezika u TUŠ, radite li pripremu ovih europskih projekata još uvijek kao profesor angažiran u nastavi?

Moj početni angažman u Školi je bio baziran na nastavu i gdje sam predavala engleski jezik, a vođenje Erasmus projekata je bilo na volonterskoj razini jer plaća u sklopu Erasmus+ projekata kao projektnog voditelja jednostavno nije moguća niti je programom definirana. Treba napomenuti da rad na intelektualnim zadacima onih projekata koji su to imali u svojim odobrenim kategorijama je plaćen svim nastavnicima koji su sudjelovali u radu jer smo imali i ostale nastavnike koji su radili na projektu to je plaćeno već ranije definiranim bruto iznosom koji je u trećoj kategoriji ako se gleda na europskoj razini. Priprema za pisanje projekata se ne plaća, samo pisanje projekata je ostavljeno na volju i entuzijazam kojeg morate imati inicijalno da biste ušli dalje u tematiku, provodili i ostvarivali zadane ciljeve. Nadam se da će moje kolege do kraja još jednog Erasmus projekta dati maksimalno sve od sebe da se ovaj projekt dovede do kraja uz moju potporu svakako.

image
Hilarija Lozančić Benić, voditeljica projekta Centra izvrsnosti
Božo Radić/cropix
Mobilnost učenika i nastavnika

Bili smo domaćini raznih mobilnosti učenika, nastavnika iz Poljske, Slovenije te Litve. Naši su učenici imali priliku otići u Italiju, i raditi na projektu zdrave hrane, odnosno hrane za osobe koje su intolerantne na laktozu i gluten. Upravo pred prvo pandemijsko zatvaranje kod nas su bili učenici iz Italije i Francuske, a u svibnju ove godine naši učenici su bili u Francuskoj.
Planiramo sljedeće mobilnosti u sklopu projekta School of change u Rumunjskoj, Portugalu i Turskoj gdje će se naši učenici s nastavnicima osnažiti na temu stjecanja znanja i iskustava kako živjeti ekološki osviješteno. Očekujemo, ako nas ne spriječe epidemiološke mjere da je idući odlazak učenika u Rumunjsku u listopadu, a onda u Portugal u veljači 2022. te odlazak naših učenika u Tursku svibnju sljedeće godine. Ova vrsta mobilnosti najčešće obuhvaća po šestoro učenika, a nije lako učenike uputiti na mobilnost bez velike organizacije i dobrih kontakata s pouzdanim partnerima s druge strane. To su sati provedeni u komunikaciji i kvalitetnoj organizaciji svih detalja.

24. prosinac 2024 22:16