Tražili smo ga, te našli na stazi dan prije utrke. Ne u trkačem autu. Već u Cliu, koji mu je posudio Maro Franić da napravi đir, dva stazom. U tom trenutku je bio parkiran sa strane. Gledao je, kad smo mu pokucali na prozor, snimku vožnje. Nismo ga pitali čija je, ali smo znali s koje staze.
- Nisam vozio na ovoj stazi, te sam je došao vidjeti. Otići ću još jednom do gore. Pokušat zapamtit stazu. Da, gledao sam snimku, kako je to bilo prošle godine. Što sam vidio? Staza je visokog rizika. Pogotovo prvi dio. Opasna je u drugom dijelu jer je stari asfalt, ali, kako meni, tako i svima. Ha, znaš ako ti se ne sviđa staza, gledaj druge kako voze na televiziji – smije se Saša Radola.
Pobrojao je sve zavoje dubrovačkog brda. Ima ih, kaže, puno. Više nego sudačkih mjesta, kojih je 17?
- Dosta više – odgovara.
- Opet, nekome je zavoj – zavoj, a nekome je to pravac – opet je razvukao osmijeh.
Radola je 33-godišnjak iz Pule, živi i radi u Zagrebu, a vozi za Dubrovnik Racing. Otac Ellio mu je vozio trke. Bio je, kaže, jako, jako brz.
- Svi ga znaju i sjećaju se njegovih uspjeha. Tata ima pet naslova državnog prvaka.
Ocu je nadimak Istarski ‘Fangio‘, po legendarnom peterostrukom prvaku Formule 1. Sin je blizu oca po uspjesima. Uoči zadnje brdske utrke sezone imao je dvije zvjezdice državnog prvaka, te jednu CEZ-a.
- Kad sam počeo voziti? Karting s tri godine (opet smijeh). Otac ge je prekrojio za mene. Natjecati sam se počeo s osam godina, naravno, u kartingu. Sa 16 godina sam vozio Honda Cup, s 19 godina Formulu Renault u Engleskoj, vozio u Silverstoneu i Doningtonon Park, s 21 godinu testirao sam Formulu 2 na stazi Catalunya, jedini Hrvat koji je to radio, ali nije bilo novaca za upustiti se u to. Uglavnom, sve to vam je tako kad ste sin prvaka, kad vas mama podržava, a sestra bodri. Inače, otac je vozio 90-ih Formulu Opel na Kupu nacija u Nizozemskoj.
Dubrovačko brdo odlučivalo je o prvaku u grupi 5. Tatini sinovi u igri za naslov, Saša Radola ili Ivan Pulić, sin Nika. Saši je odgovaralo i peto mjesto ako Ivan pobijedi za naslov prvaka.
- Ivan je odlično vozio, te tako mene, i ostale tjerao da budemo još bolji. Teško je zbog toga bilo svaku trku, ali uživao sam. Ova sezona je bila najzanimljivija do sad. Neizvjesno do zadnje trke. U svakoj sam išao na pobjedu, tako i sad jer ne znam drugačije voziti. Inače, nisam imao u planu voziti sve trke, ali kako sam odlično krenuo, bila je šteta propustiti priliku. Međutim, nije bilo lako zakrpati sezonu.
Devet je trka ove sezone. Koja je najteža?
- Od kad znam za sebe, Sljeme. Nju je teško zapamtit, ali opet mi leži. Ha, nisam zaboravio kako sam se na Sljemenu razbio na treningu, i to sat vremena prije starta prve vožnje. Sreća, stradao samo auto. Na Malačkoj mi je otpao kotač te sam na tri prošao kroz cilj, te bio drugi. ‘Luda‘ sezona, zar ne? Inače, svaka staza je zanimljiva na svoj način, svaka ima svoje zamke, niti jedna nije lagana.
Otac mu se rodio u Australiji, sa šest mjeseci je stigao u Pulu, a od 2018. godine je opet u Australiji, živi u Sydneyju. Ovih dana je u Hrvatskoj, te kad je tako, došao je u Dubrovnik podržati ga. Nema sumnje kako će tata imat koju za reć, zar ne?
- Naravno.
I onda je u razgovor ‘uletio‘ Nikša Stahor s pitanjem Radoli: ‘Sine, jesi li spreman?‘, ali je odmah nastavio: ‘Najbolje da nisi spreman!‘. I opet Stahor, poput Formule 1: ‘On je naša Nevera‘, te odmah nastavak: ‘Je li ti znaš gdje mali radi?‘.
Pogled prema Radoli.
- Ha, radim u Rimca. Testiram automobile vozeći po stazama cijele Europe.
- Sine, kakva je Nevera, ha, munja – opet Stahor.
- Što se tiče ubrzanja to je čudo.. – kaže Radola, a Stahor nastavlja kako takav auto svijet nije vidio, pa spominje 1914 konjskih snaga iz četiri elektromotora, kako je stotku hvata za niti dvije sekunde, kako juri tristo na sat za niti deset sekundi...
Uglavnom, ‘ubrzao‘ je Stahor, pa smo mogli plakat što će Radola doći opet do riječi. Ali, došao je na stazi. Ostvario je protekle nedjelje pobjedu.
- Ima li većeg gušta nego osvojit naslov prvaka pobjedom, i to još kod najvećeg konkurenta? - upitao je nakon što je zaključio sezonu.
- Nije bilo potrebe riskirati, meni je i peto mjesto igralo za naslov, ali sam ovom pobjedom dokazao kako sam ga zaslužio, kako sam bio najbolji - dodao je. Prva mu je na uspjehu čestitala supruga Amira, otac Ellio...
Saša Radola je treći put u karijeri državni prvak. On je novo ime na danas dugom popisu prvaka Auto kluba Dubrovnik Racing, koji je od prvog dana kluba, 1993. godine, uredno vodio legendarni Dubravko Čikor, a nakon što nas je napustio početkom prošle godine to su nastavili Juraj Popović, Nikša Stahor i ekipa.