U Brazilu je održan sastanak ministara vanjskih poslova vodećih gospodarskih sila. Na sastanku u Rio de Janeiru Sergej Lavrov je čuo svašta. “Rusija mora platiti za svoju agresiju”, rekao je britanski ministar vanjskih poslova David Cameron ruskom kolegi. Australija, Njemačka, Francuska, Italija, Kanada, Norveška i Sjedinjene Države također su izrazile slične snažne riječi, prenosi Jutarnji list.
Nije ni čudo, Lavrov se ranije susretao samo s apsolutno lojalnim saveznicima. Prije puta u Brazil, posjetio je Kubu i Venezuelu. U utorak kasno navečer (20. veljače), konačno je sletio iz Caracasa na Aeroporto Internacional Antônio Carlos Jobim u Riju u Iljušinu Il-96 ruske vlade.
Lavrov je zapravo nakon G-20 htio letjeti s Il-96 u petak (23. veljače) u Brasíliju, gdje je krenuo na susret s brazilskim predsjednikom Luizom Ináciom Lula da Silvom. Međutim, nastali su problemi. Zrakoplov ruske vlade u brazilskoj prijestolnici nije mogao dobiti kerozin da bi se mogao vratiti u Moskvu.
Dobavljač Vibra Energia nije htio napuniti gorivom ruski Iljušin Il-96 jer se boji da će tada biti pogođen američkim sankcijama, piše časopis Valor Econômico. Riječ je o takozvanim sekundarnim sankcijama Sjedinjenih Država. Utječu na poduzeća u inozemstvu. Amerikancima i američkim tvrtkama zabranjeno je poslovati s njima – pa su stoga ove sankcije opasne za strane tvrtke.
Isprva je brazilska vlada predložila da se zrakoplov iz Brasílije još jednom zaustavi u Rio de Janeiru prije nego što krene u Rusiju. Jer tamo ga puni dobavljač Jet Fly. Ali Kremlj je to odbio.
Zatim su razmatrali punjenje ruskog zrakoplova kerozinom zračnih snaga. Ali plan je odbačen jer vojska nije imala dovoljno goriva za žedni četveromlazni zrakoplov.
Na kraju je nađeno rješenje. Lavrovu je dopušteno putovati zrakoplovom koji je brazilskog ministra vanjskih poslova Maura Vieiru trebao vratiti u Brasíliju. I tako se susret s Lulom, koji je u međuvremenu bio na čekanju, ipak mogao održati.
Na putu do tamo Lavrov je prešao popriličnu udaljenost. Iz Moskve je RA-96019 prvo letio južno iznad Turske, a potom do Casablance. Tamo je natočeno gorivo. To je značilo da je morao letjeti oko zatvorenog europskog zračnog prostora. Iz Maroka Il-96 je zatim krenuo prema Havani, prenosi Jutarnji list.