Kako je postavljati asfalt od 140 stupnjeva, na +40, zapitao se reporter Dnevnog avaza te jučer posjetio gradilište Koridora 5C u Nemili kod Zenice kako bi na licu mjesta dobio i odgovore na to pitanje.
Na tom gradilištu je glavni izvođač turska kompanija HGG sa sjedištem u Ankari pa i većina radnika dolazi iz Turske.
U zraku se osjeti miris svježeg asfalta. Asfaltiraju kružni tok. Pritisak rokova, pritisak mještana Nemile, pritisak poslodavca, sve se to sručilo na pleća radnika – asfaltirati kružni tok, bez obzira nas sve.
- Naravno, radnike niko ne tjera bičevima, sve je u skladu s normama ISO standarda. U ovoj turskoj kompaniji sve je riješeno na način da se, kada su ekstremne vrućine, radnici smjenjuju nakon dva ili tri sata. Dolazi nova ekipa - objašnjava za Avaz inženjerom zaštite na radu Sead Botić.
Bez obzira, i dva sata zahtijevaju veliki napor. Strojevi i kamioni su iole podnošljivo radno mjesto, jer su kabine klimatizirane.
- Najteže je ovim radnicima što su nadomak stroja koja dovozi vreli asfalt. Tu je najviša temperatura - kaže Botić za "Avaz".
Radnici iz Turske ne kukaju bez obzira ne visoke temperature i toplotni val koji je ovih dana pogodio Evropu.
- Mašala – palac gore i nasmijana lica.
Ko imalo zna o građevini, poznato mu je da se asfalt i ne može postavljati po niskim temperaturama.
- Takav je to posao, mora ispunjavati uvjete. Ako je temperatura asfalta niža od 130 stupnjeva, on se vraća na dogrijavanje. Jer ne može takav proći i kvaliteta radova je upitna - objasnili su za Avaz inženjeri u radničkom kampu u Nemili.