Gradski javni prijevoznik "Promet" kontinuirano traži vozače još od listopada prošle godine. U tijeku je peti natječaj u kojem traže 20 njih bez radnog iskustva. Zatvorio se prošli i istog dana otvorio novi natječaj ili bolje reći produžio za još mjesec dana.
Rekli bismo očekivano, s obzirom na to da se vozni red reducirao početkom godine zbog manjka vozača. Tada je na bolovanju bilo 23 od 329 vozača. Stanko Sapunar, direktor "Prometa", je u više navrata ponovio kako tvrtki nedostaje 10 do 15 vozača, a cilj ih je zaposliti 40. Uz bolovanja, "Promet" mora nadomjestiti i one koji idu u mirovinu. Početkom godine ih je otišlo 4, a 12 će ih još do kraja 2024. ispuniti uvjete za odlazak.
Cilju je sve bliži jer se u gradskom prijevozniku zaposlio 31 vozač od 15. srpnja 2023., odnosno, od kada je postao direktor, iznio nam je podatak.
Porast za 100 eura
Kako je "Promet" uspio zaposliti ovoliko ljudi? Uz sigurnost posla u gradskoj firmi, tu je definitivno i - plaća. Ona je išla gore u prosjeku za 100 eura, potvrdio nam je direktor informaciju koju smo načuli.
- Posljednje podizanje plaća rezultat je kolektivnih pregovora koji su okončani u veljači ove godine s posebnim naglaskom na vozače. Ovo su bili prvi pregovori od srpnja 2023. od kada sam Predsjednik Uprave – kaže Sapunar.
- Prosječna neto plaća vozača prije pregovora iznosila je cca 1.300,00 € uključujući sve dodatke iz kolektivnog ugovora. Prosječna neto plaća vozača za siječanj i veljaču (nakon pregovora) iznosi cca 1.470,00 €, također uključujući sve dodatke iz kolektivnog ugovora – dao nam je direktor podatke.
Stresan posao, kazali su u više navrata vozači prilikom razgovora s nama. U usporedbi s vozačima "Čistoće" gdje je svatko htio raditi, "Prometovci" još zaostaju. U tvrtki pod rukovodstvom Ivice Karoglana vozači "Čistoće" imaju prosječnu neto plaću 1590,40 eura s 19 prekovremenih sati i prosječno isplaćenim putnim troškovima u iznosu od 75,20 eura.
‘Vozimo svašta, plaće iste radija ne radija‘
Vozač s kojim smo pričali nam je potvrdio kako je u prošloj godini primao 1.300 eura neto za dvokratni rad svaku subotu i nedjelju iako nema djece pa time i prava na druge dodatke:
- Sada sam na drugoj liniji na kojoj radim manje, a plaća je ostala nepromijenjena. Ne vozimo više isto, vrte nas u krug pa vozimo svašta. Stariji kolege kažu kako je prije bila plaća 5.000 kuna pa si s njom moga više nego sad - rekao je u razgovoru.
Unutar "Prometa" bilo je, kako doznajemo od izvora, žalbi i ljutnje zbog nepravedne raspodjele plaće. Nekome se piše manje, iako odrade više, dok se drugima upisuje rad nedjeljom i praznicima iako ga - nisu odradili! Čak su se spominjali i odvjetnici, no nitko nije htio javno progovoriti. Iz "Prometa" smo dobili tada dobili odgovor kako žalbi na neisplatu prekovremenih sati nisu imali.