Joe Bašić, organizator festivala Ultra Europe i vlasnik tvrtke "MPG live", održao je zanimljivo predavanje na splitskom Ekonomskom fakultetu naziva "Croatian dream". Ispričao je svoju životnu priču i s okupljenima podijelio važne i motivirajuće poruke. Predavanje je bilo otvoreno za sve profesore, studente, alumnije, profesionalce i građane.
Joe Bašić rođen je 1971. u obitelji ličkih pečalbara koji su se šezdesetih godina odselili u Toronto, a u Kanadi je diplomirao marketing na uglednoj Ivey Business School na Western Universityju.
– Završio sam jedan od najprestižnijih fakulteta u Kanadi, tzv. kanadski Harvard. Program fakulteta priznat je kao jedan od boljih u svijetu i naučio me je razmišljati drugačije. Bez fakultetskih temelja jako je teško raditi ozbiljan posao u bilo kojem biznisu. Fakultet vam daje mogućnost da budete bolji od nekog drugog. Imao sam mentora koji me je odveo u predavaonicu u koju može stati 1000 studenata i kazao mi: "Od ovih 1000 mjesta ostat će njih 200." To je bio filter tko će ići naprijed. Kazao mi je da je onaj tko prođe ovaj fakultet prošao taj filter i garantira da ima mogućnost učiti. Radne navike steći ćete kod poslodavca, ali mogućnost učenja stječete na fakultetu – započeo je Bašić.
Bio je i član kolegijalnog bratstva Lambda Chi Alpha, a već na drugoj godini fakulteta imao je budžet od 800.000 dolara, koje je potrošio na različita događanja.
– Najveće mi je zadovoljstvo kad vidim osmijeh na licu osobe koja je došla na moj event. Od tog trenutka usmjerio sam svu svoju edukaciju na pripremu najboljih sadržaja koji će animirati goste. Radio sam na različitim poslovima: za Pepsi, P&G, General Motors... Organizirao sam za njih više koncerata i velikih eventa u vrijednosti od 240 milijuna dolara godišnje – kazao je.
Godine 1997. razmišljao je što i kako i odlučio, kako kaže, "preskočiti preko bare". Tijekom tri mjeseca boravka u Hrvatskoj shvatio je da su trendovi odrastanja slični onima u Americi.
– Iskusio sam način života u Hrvatskoj i shvatio da nema prevelike razlike u načinu života. To me je potaknulo da eventualno dođem živjeti ovdje. Shvatio sam da će se nakon rata otvarati tržište, da ćemo ući u Europsku uniju, da će strane firme dolaziti ulagati i da će usluge koje ja nudim biti jako potrebne – rekao je Bašić, koji je iste godine osnovao tvrtku "MPG" u Zagrebu. Prvi klijenti bili su im "Ronhill" i "Pliva", a danas imaju više od 20 milijuna eura prihoda godišnje, urede u Zagrebu, Splitu, Ljubljani, Beogradu i Skoplju. Njihova tvrtka vrijedi otprilike 40 milijuna eura te ima oko 1500 stalnih zaposlenika.
– Bavimo se prodajom i marketingom, ali naglasak uvijek stavljamo na kupca. Tu smo da stvaramo alate koji će potaknuti potrošnju. To radimo preko "live marketinga" događaja na javnim mjestima, "retaila" u prodajnim mjestima i na digitalnim kanalima. Jedan od naših projekata je i "Coca cola truck tour", Svjetsko prvenstvo u odbojci u Rovinju, "RedBull Air Race", koncert Justina Biebera, "MTV SummerBlast" – nabraja Bašić.
Nakon svih događaja, na red je stigla Ultra Europe, koja je u potpunosti sve promijenila.
– Pitali su me zašto krećem u tom smjeru i što ja zapravo znam o elektroničkoj glazbi. Tijekom studiranja bio sam suvlasnik i promotor jednog kluba, poslije i vlasnik kluba. S obzirom na to da sam organizirao brojne koncerte, skupio sam i poznanike po cijelom svijetu. Shvatio sam 2006. godine da je tržište spremno za veće događaje. Tada sam krenuo s prvim eventom "Imagination" u Umagu, kasnije Zrće i "Discotheque Riva" u Splitu. U Splitu smo organizirali taj događaj jer smo željeli vidjeti kako grad diše i početi smo graditi temelje za veliki događaj kao što je Ultra – kaže, a istaknuo je da, iako je Hrvatska malena država, ima itekakav potencijal da bude svjetska pozornica.
– Ljudi dolaze u Hrvatsku uživati i iskusiti sve što nudimo. Želio sam Hrvatsku prezentirati svijetu i shvatio da je "Ultra Worldwide" savršen alat za to. Riječ je o najvećem samostalnom glazbenom festivalu u svijetu. Više od milijun ljudi godišnje odlazi na različita Ultra događanja u svijetu. Mi imamo čast biti jedina država u Europi koja organizira ovaj festival – kaže.
Napominje da je ovaj festival potaknuo razvoj turizma u Splitu jer je 2013. godine bilo prijavljeno 4500 kreveta, a danas ih je oko 42.000.
– Nekoć je Split bio tranzitni grad, a danas je grad u kojem gosti žele boraviti. Prve godine kad smo organizirali Ultru, festival se dva dana organizirao na Poljudu i jedan dan na Hvaru. Hrvati su većinom tražili dodatnu kartu za Hvar, a već drugu godinu Split je bio dosta traženiji. Kad sam prvi put vidio Split, kazao sam da je ovo mjesto za međunarodni događaj jer ima povijesnu jezgru, plaže, Rive... Bilo mi je čudno da do tada nisu postojala veća događanja – prisjeća se Bašić.
Zanimljivo je i da je Ultra 2012. godine odlučila da domaćin bude Poljska.
– Ljudi smatraju da je Ultra mamac za ljude, ali potvrda da to nije istina je činjenica da je događaj u Poljskoj na kraju otkazan jer su prodali samo 8000 ulaznica. Vlasnik me je odmah zvao i kazao da dolaze u Hrvatsku. Poseban vjetar u leđa dala nam je i činjenica da smo ušli u Europsku uniju 2013. godine. To je dokaz da je u životu tajming itekako bitan – zaključuje.