StoryEditorOCM
Otoci‘zabrinjavajuće‘

Prometni stručnjak: Pad rampe trajekta Mljet tijekom plovidbe kod Supetra mogao je izazvati katastrofu!

Piše VIJESTI SD
1. rujna 2024. - 09:39

Pad rampe tijekom plovidbe nakrcanog trajekta znatno je veći rizik za gubitak života od pada rampe dok je trajekt na pristaništu, kao što se dogodilo 11. kolovoza na Malom Lošinju, kad su pri padu rampe na trajektu Lastovo tri mornara izgubila život. Ali, za razliku od to događaja, jučer smo imali sreću…

Rampa na trajektu Mljet pala je u krajnji položaj i otvorila trup pri mirnom vremenu te je u unutrašnjost prodrla nevelika količina mora te stabilnost i plovnost nisu bili ugroženi, kaže prometni stručnjak Željko Marušić.

Da se to dogodilo pri lošijim vremenskim uvjetima, pri buri, a posebice jugu i valovitom moru, unutrašnjost broda bi se brzo napunila većom količinom mora, koja bi izazvala dodatno opterećenje i destabilizaciju broda, što bi ubrzalo punjenje morem i došlo bi do katastrofe – prevrnuća i potonuća trajekta koji može ponijeti 616 putnika i 145 osobnih vozila, piše nadalje.

- O kolikoj magnitudi opasnosti se radilo pokazao je slučaj iz rujna 1994., kada se pri olujnom vremenu na Baltiku, trajektu Estonija, koji je plovio na ruti Talin-Stochkolm otvorila pramčana rampa.

Ubrzano se počeo puniti morem, što je u samo desetak sekundi izazvalo kritično preopterećenje i destabilizaciju teško opterećenog trajekta, koji se prevrnuo i potonuo. Poginule su 852 osobe i to je bila najveća mirnodopska prometna katastrofa u europskom brodu, nakon potonuća Titanika, dodaje.

Oglasila se Jadrolinija o rampi trajekta koja je pala u more, liniju preuzima ‘Hrvat‘, nedavno je imao sličan problem

- Jučer smo nadomak Supetru imali veliku sreću, jer da je more bilo valovito i puhao vjetar, mogla se desiti,ne samo najteža pomorska nesreća, nego i najtragičniji mirnodopski događaj u hrvatskoj povijesti. Otvaranje pramčane ili krmene rampe trajekta tijekom plovidbe ne smije se nikada dogoditi, kao što se ne smiju otvoriti cargo-vrata tijekom leta zrakoplova (jedina koja nisu samobrtveća), jer tada samo sreća može spasiti da ne nastane katastrofa, kaže on.

- Zbog toga imaju tri sustava osiguranja – hidraulički mehanizam, mehaničku bravu i lokot. Uz propisano održavanje i radne protokole u pomorskim operacijama to se nikad ne smije dogoditi. Sve to ukazuje na zabrinjavajuće stanje u Jadroliniji i koliki je propust bio što nakon tragedije u Malom Lošinju nisu poduzete odgovarajuće mjere. Ministarstvo prometa je na potezu…- na kraju će.

Jadrolinijin odgovor...

"U tijeku je otklanjanje tehničkog problema", poručuju iz Jadrolinije o slučaju rampe trajekta Mljet, koja je u subotu oko 22 sata pala u more pred lukom Supetar, javljaju 24sata.

"Liniju Split-Supetar preuzima trajekt Hrvat. Nastavno na napis o prodoru mora u garažu, moramo istaknuti kako do prodora mora u prostor garaže nije došlo, a što je vidljivo na objavljenim fotografijama", dodali su.

Nedavno se trajektu Hrvat po dolasku u splitsku luku rampa nije mogla spustiti pa je posada putnike iskrcala u rikverc.

Brod Mljet je zbog tehničkih problema s rampom sva vozila i putnike iskrcao preko druge rampe, a s događajem je upoznata i PU splitsko-dalmatinska.

"Mi smo zaprimili informaciju kako je najvjerojatnije uslijed tehničkih poteškoća došlo do problema pri iskrcaju putnika i vozila s trajekta u Supetru. Iskrcaj je obavljen, a ozlijeđenih nema", kazali su iz policije na upit 24sata.

Prošloga mjeseca su u padu rampe trajekta Lastovo u Malom Lošinju poginula tri pomorca Jadrolinije, Boško Kostović, Marko Topić i Denis Šarić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
09. studeni 2024 00:18