Očišćeni kolnik, pijeskom zasuto razliveno motorno ulje i tragovi na asfaltu jutros opominju vozače i njihove suputnike na tragediju koja se u subotu poslijepodne dogodila na Jadranskoj magistrali u Kaštel Sućurcu.
I još će očito tisuće vozila i deseci tisuća vozača i njihovih suputnika svakog dana prolaziti istočnim izlazom iz "glavnoga grada" Kaštela, onom u smjeru Solina i Splita, ali i kolnikom u suprotnom pravcu, te potencijalno i stradavati. Ne želimo zazivati da ikome fali i dlaka s glave, ali dosadašnje crne statistike, nažalost, govore da je riječ o jednoj od najopasnijih prometnica u okolici Splita.
Odvojeni kolnici, dugi pravci, vječna i nepotrebna žurba, kao i lude glave čine "koktel" za razvijanje nepropisnih brzina i činjenje nerezonskih poteza, poput jučerašnjeg uzročnika teške nesreće, koje sve češće završavaju kobno za vozače, njihove suputnike, pa i pješake uz taj dio državne ceste. Sol na ranu svih njih i članova njihovih obitelji već odavno stavili su - političari.
Pitat ćete se kako? E, pa tako što se pri projektiranju dogradnje Magistrale kroz Kaštela, a bilo je to prije gotovo 20 godina, odustalo od većine sigurnosnih rješenja kojima bi se izbjegao dobar dio nesreća, a posebice one koje se, poput jučerašnje, događaju uz neki od stotina obostranih bočnih priključaka na glavnu cestu, pri čemu su neki od njih do danas - ilegalni.
Lokacija na kojoj su ugašena dva mlada života jedna je od takvih, pri čemu tu nije upitna legalnost križanja. Ali jest potreba za postavljanjem tog sjecišta državne prometnice i gradskih ulica ili bolje rečeno oputina, pa k tome i semaforiziranog, jednako kao i onog dva kilometra zapadnije.
Naime, iznad nogometnog igrališta sućuračkog "Jadrana" izgrađeno je još apsurdnije križanje, jer se niti 500 metara prema Gomilici nalazi najveća "petlja" i najsigurnija spojnica Magistrale sa starom Kaštelanskom cestom. I kod "Jadranova" svake godine stradavaju ljudi, crne brojke itekako su prisutne.
Sve su to bili građevinski alibiji lokalne, a posljedično i državne politike koje svojim životima plaćaju nevini. Jer, zbog navodne skupoće, potrebe za rušenjem niza ilegalnih (i prije ili kasnije legaliziranih) objekata i još nekoliko potpuno iracionalnih razloga nikada nisu izgrađene takozvane lokalne sabirne ceste, dodatni nadvožnjaci i svi ostali zahvati koji bi smanjili broj (i)legalnih bočnih priključaka na Magistralu, kao i križanja na istoj razini, sa ili bez semafora.
Upravo zbog lokalne i državne kvazialibi politike i dokazivanja pred susjedima i (potencijalnim) biračima, Sućurac je tada, uz glavno i potpuno potrebno veliko semaforizirano raskrižje kod Vatrogasnog doma, dobio i još dva manja, kao jedina takva na 20-ak kilometara Magistrale u Kaštelima. Upravo kod tog istočnog sućuračkog dogodila se jučerašnja tragedija.
Kada se prisjetimo obećanja Božidara Kalmete (HDZ), tadašnjeg ministra prometa, izrečenog 2005. godine pred novinarima u sjedištu Županije splitsko-dalmatinske nakon potpisivanja ugovora za dogradnju Magistrale kroz Kaštela, kako na tom potezu neće biti nijednog (!?) bočnog priključka na državnu prometnicu, nego da će se sve rješavati nadvožnjacima i podvožnjacima, pred oči nam dolaze slike jučerašnje nesreće i svih prethodnih. Tko je kome mazao oči crnilom, nije teško pogoditi...