- U dopisu koji smo poslali Županiji i Gradu, iznijeli smo zahtjeve za korekciju cijena, navodeći podatke o troškovima, što goriva, što radne snage i rezervnih dijelova. Čekamo njihovu reakciju, ako ona izostane, moram reći da ćemo najvjerojatnije u skoro vrijeme biti prisiljeni na obustavu prometa, odnosno nećemo više biti u mogućnosti funkcionirati - tako nam je situaciju s rastom cijena goriva komentirao direktor Autotransporta Šibenik, Branimir Knez.
Naime, predstavnici autoprijevoznika s područja Šibensko-kninske županije sastali su se sa županom Markom Jelićem zahtijevajući pomoć zbog povećanja cijena dizelskog goriva i konstantnog rasta drugih troškova. Prijevoznicima je, navodi Knez, zbog trenutne situacije ugrožen nastavak poslovanja.
- Župan i njegovi suradnici su nas saslušali i obećali da će nam do kraja ovog tjedna dati odgovor na naše zahtjeve. Kroz par dana ćemo definitivno znati što je Županija u mogućnosti napraviti po pitanju ove situacije. Kontaktirali smo i grad Šibenik, kroz koji dan bi se trebali sastati s gradonačelnikom Burićem. Nadam se da ćemo pronaći zajednički jezik – rekao je Knez.
Prijevoznici se već više od dvije godine suočavaju s gubitcima u poslovanju. Što zbog pandemije, koja je u jednom periodu gotovo obustavila cijeli javni prijevoz, što zbog trenutnih cijena dizelskih goriva koje iz dana u dan osciliraju.
Prema riječima direktora šibenskog Autotransporta, situacija u prijevozničkoj branši je – nikad gora!
- Nisam pesimist, ali stvari ne izgledaju dobro. Već neko vrijeme se borimo s problemima u poslovanju. Ti problemi trenutno su najizraženiji jer cijene goriva nikada nisu bile na razini na kojoj su sada. Uglavnom, situacija za sve prijevoznike je izuzetno, izuzetno teška i nepovoljna. Ono što je pozitivno u cijeloj priči je što još uvijek primamo potpore za očuvanje radnih mjesta, međutim one su nedostatne u odnosu na sve druge troškove koje imamo – naglasio je Knez.
A ti troškovi, uistinu su ogromni, uzimajući u obzir da Autotransport, kako nam je potvrdio Knez, samo goriva potroši oko 100.000 litara mjesečno.
- Na toliku količinu goriva, cijena od 10, 13 ili 15 kuna čini ogromnu razliku u našem poslovanju. Nismo u mogućnosti imati velike zalihe goriva, što zbog financijskih, što zbog infrastrukturnih razloga. Događa nam se na natočimo nešto više goriva u vozilo i to može potrajati dva do tri dana, ovisno o radnom zadatku pojedinog vozila. Ipak, uštede u tom segmentu su zanemarive – slikovito je objasnio Knez.
Inače, cijene usluga u Autotransportu u posljednje dvije godine imale su minimalne korekcije, dok je broj putnika znatno manji.
- Svi prijevoznici imaju cijene iz ugovora koji datiraju iz vremena prije početka pandemije, kada su cijene goriva, radne snage i rezervnih dijelova bile kudikamo povoljnije. Stvar je jednostavna, ako više nemate sredstava za kupnju goriva i rezervnih dijelova onda više ne možete ni poslovati. To govorim u ime svih prijevoznika u Hrvatskoj jer smo svi suočeni s istim problemom. Popunjenost autobusa je izuzetno loša i po samoj kalkulaciji isplativosti, bilo bi nam najisplativije uopće ne voziti, ako se tako, ružno, mogu izraziti. Kako bilo, trenutno čekamo odgovor od Grada i Županije i nadamo se pozitivnom raspletu ove situacije – zaključio je Knez.