turizam

TZ ZADARSKE ŽUPANIJE TOP doživljaji za pojedince i obitelji

Piše Ana Vučetić Škrbić
20. prosinca 2021. - 08:00

U turističkoj godini na izmaku, koja će biti upamćena kao još jedna pandemijska sezona, u Zadarskoj županiji realizirano je 85 posto noćenja iz rekordne 2019. godine, ujedno je i ostvaren odličan rezultat od 50 posto više komercijalnog prometa u odnosu na 2020. godinu.

Ovakav rezultat nije slučajan. Brojne je aktivnosti i kampanje provodila županijska Turistička zajednica u ovoj godini koja je aktivno započela već u ožujku, uključivanjem u provođenje projekta „Safe stay in Croatia“ s ciljem brendiranja Zadarske županije kao sigurne turističke destinacije. Kad je riječ o dislociranosti turista od velikih urbanih sredina i boravku na otvorenom, odnosno manjem zdravstvenom riziku u pandemijskom okružju, TZ Zadarske županije posljednjih je godina, na sreću, intenzivno radila baš na razvoju i jačanju outdoor odnosno aktivnog turizma koji je prepoznat kao proizvod s najvećim potencijalom. Posebice su brojne aktivnosti usmjerene na razvoj cikloturizma i pješačkog turizma, a svakako i na nautički te komplementarni ruralni turizam.
Od aktivnosti u prošloj godini, direktorica Mihaela Kadija ističe razvoj sustava TOP doživljaja.
- Nakon dva seta radionica krajem 2020. godine, primljeno je više od 130 programa od strane sudionika i pružatelja raznih oblika usluga i ponude na destinaciji. Radi se o 40-ak subjekata, mahom agencija, no tu su i atrakcije poput Parkova, Koncertnog ureda, Muzeja iluzija. U konačnici, rezultat je više od 30 članaka s više od stotinu doživljaja i aktivnosti koji jasno usmjeravaju korisnike na konzumiranje ponude ovisno o njihovim potrebama i željama - govori Kadija.
Temeljem toga županijska Turistička zajednica stvorila je inspirativnu platformu kroz sekciju Explore kojom se prezentira konkretna ponuda, uvjerljivi i jedinstveni doživljaji za posjetitelje te povezivanje različitih ponuda u cjeline namijenjen posebnim tržišnim segmentima poput nautike, enogastronomije ili obiteljskog odmora.

Otključavanje regionalnog potencijala

Kroz projekt razvoja eno-gastro-turizma, zajedno sa županijskim Upravnim odjelom za poljoprivredu, započeta je inicijativa povezivanja lokalne poljoprivredne proizvodnje i ponude s turizmom.
- Dvije najambicioznije grane u županiji, turizam i gastronomija, predstavljaju snažne temelje za otključavanje regionalnog potencijala gastronomije u turizmu. Ovo je potencijal koji proizlazi iz vrlo jasne globalne potražnje za kvalitetnom i lokalnom hranom i pićem zajedno sa stvarnim i nezaboravnim doživljajima koji daju esenciju turističke ponude naše županije. Posjetitelji, domaći i međunarodni, u svojem htijenju i želji da budu „lokalni” žele biti dio destinacije i nema boljeg načina za to nego kroz hranu i piće - kaže direktorica Kadija.
Tiskane su i nove, zanimljive, brošure koje su se pokazale iznimno korisne ljubiteljima ptica te brojnim turistima koji su na odmoru s obiteljima. Promatranje ptica iznimno je razvijen oblik turizma, a prostor Zadarske županije nudi brojne mogućnosti upravo za takve aktivnosti kroz niz lokacija i zaštićenih područja koja su važna staništa ptica, od Parka prirode Vransko jezero, preko Nina i Ninske solane, do paških močvarnih lokaliteta Kolanjskog; Velikog i Malog Blata. Stoga je Turistička zajednica Zadarske županije s veseljem dočekala, prevela na engleski te tiskala izdanje Nature Jadere koje na zanimljiv način prezentira vrste ptica koje se mogu promatrati u Zadarskoj županiji. Novost je i brošura Family Fun in Zadar Region u obliku turističke karte u kojoj su izdvojene brojne ideje i preporuke za provođenje kvalitetnog vremena namijenjene gostima koji u županiji borave s obitelji. Niz zabavnih i adventure parkova, interaktivnih razgleda i vođenja, avanturističkih prilika prilagođenih obiteljima, biciklističkih i pješačkih staza kroz parkove, panoramskog leta ili teniske škole, akvaparkova, jahanja, minigolfa, pa i špiljarenja – i još mnogo mogućnosti za obitelji s manjom, ali i većom djecom i mladima.

Digitalne kampanje
Da je budućnost u digitalnoj komunikaciji,Turistička Zajednica Zadarske županije odavno je prepoznala pa kontinuirano ulaže u promidžbu putem digitalnih kanala.Tijekom 2021. odrađen je niz promotivnih aktivnosti, od čega čak četiri glavne kampanje na ključnim europskim tržištima, i to u potpunosti digitalne. Naime, digitalni kanali i dostupne oglašivačke platforme pokazale su se posebno pogodnim u pandemiji jer su najčešće omogućavali brze reakcije, kako u pokretanju, tako i u eventualnom zaustavljanju slijedom aktualnih mjera.
Glavna kampanja pokrenuta je odmah od otvaranja granica za putovanja, a zatim je pokrenuta i ona na vodećoj svjetskoj platformi za preporuke putovanja - Lonely Planetu. Paralelno se odvijala i „Explore“ kampanja usmjerena na promidžbu nove web- sekcije na www.zadar.hr, koja predstavlja prijedloge za obilazak atrakcija i aktivnosti, s naglaskom na posebne interese i posebne tržišne skupine poput obitelji. U kolovozu je pokrenuta kampanja „Summer & Beyond“ usmjerena na kasno ljeto i jesen s ciljem jačanja posezonskih putovanja.

16. studeni 2024 16:39