StoryEditorOCM
RegionalTURIZAM 2021.

Pag Outdoor - jedinstven i kvalitetan proizvod osmišljen u vrijeme pandemije

Piše Promo
21. prosinca 2021. - 08:00

Izađi vani – najčešći je oblik poziva na aktivnost, na druženje, na život. A u pandemijsko doba boravak vani dobio je sasvim novu dimenziju na kamenom otoku Pagu. Dobar za dušu, dobar za tijelo. Kompletan paket.

Turističke zajednice otoka Paga krenule su za tom idejom 2019. godine i pokrenule projekt Pag Outdoor Summer Weekend, odnosno koncept aktivnih tjedana koji se održavaju s licenciranim i iskusnim trenerima u različitim oblicima aktivnog turizma.
Ova turistička priča povezuje četiri outdoor aktivnosti (bike, trail, climbing, kayaking), ali s obzirom na to da ih pozicionira u apsolutno unikatno okruženje paške prirode, oni postaju jedan od razvojnih momenata na kojima će se turizam ovog otoka zanimljivog oblika razvijati u nekoliko smjerova.

image
Life on Mars - TZ Pag
Gordan Požek

Sinergija pet turističkih zajednica

Tako je tijekom turističke sezone organizirano pregršt outdoor događanja na cijelom otoku, kao što su biciklizam, nordijsko hodanje, trail, kajakarenje na moru, SUP (veslanje na dasci), jedrenje na dasci, trčanje, hodanje, vožnja quadovima...
Projekt u koji je uloženo puno rada u startu se pozicionirao kao najbolji cjeloviti outdoor projekt neke destinacije.

U 2020. godini provedene su planirane aktivnosti projekta, poput analize postojećih staza otoka Paga, definirane su smjernice razvoja bike i trail staza, izrađen vizualni identitet Pag Outdoora te izrađeni Bike i Trails standardi označavanja.

Tijekom 2021. godine osmišljene su nove bike i trails staze na području svih turističkih zajednica, a do kraja godine svjetlo dana ugledat će destinacijska web-stranica Pag Outdoor. Aktivno se radi na podlozi za izradu jedinstvene karte i brošure.

U ovoj godini Pag Outdoor Summer Weekend prerastao je u Pag Outdoor Summer, što znači da je zbog zanimanja posjetitelja organiziran veći i raznovrsniji broj aktivnosti ne samo vikendom, nego tijekom cijelog tjedna.

– Sinergija svih turističkih zajednica na otoku Pagu, što je jedino prirodno i logično, također je pokazala važnost i imperativ brendiranja cijelog otoka kao jedne destinacije. Odličan praktičan primjer, koji bi trebale slijediti i druge regije – tvrde vodeći ljudi turističkih zajednica otoka Paga.

image
Lika Club - TZ Pag
Josip Durdov

Primjer otoka Paga jedinstven je i po tome što su realizacijom ovog projekta prijeđene administrativne granice pet turističkih zajednica, čak dvaju gradova – Paga i Novalje, dviju općina – Kolana i Povljane, ali i dviju županija – Zadarske i Ličko-senjske.
Uspjeh projekta Pag Outdoor rezultat je zajedničkog udruživanja otočnih turističkih zajednica: TZG Novalja, TZG Pag, TZO Kolan, TZO Povljana i TZM Stara Novalja, a uslijedila je i potpora Ministarstva turizma i sporta RH, koje je osiguralo 150.000 kuna za provođenje projekta.

Kako tvrde u turističkim zajednicama na otoku Pagu, ovaj će projekt vremenski kalendarsku sezonu produljiti na najmanje osam mjeseci, baš kao što će istodobno dati dodatne sadržajne impulse razvoju niza djelatnosti na otoku, posebno onim povezanim s hotelijerstvom, gastronomijom i specifičnom poljoprivredom.

Vizualnim identitetom projekta Pag Outdoor pokazale su se sve posebnosti otoka s naglaskom na raritetnosti Paga, poštujući standarde regionalnih turističkih zajednica. Činjenica je kako je ovo jedini otok koji se nalazi u dvjema županijama te je naglasak bio na posebnostima i identitetu obiju županija, ali i kroz sve njegove boje pokazati koliko je Pag koloritan i osebujan otok.

image
TZ Pag

Pag Outdoor is Simply the best

Jer, aktivni odmor uz odličnu gastroscenu, vrhunski smještaj, autohtone priče kao što je paška čipka, paški sir, janjetina, biljna raznolikost otoka Paga, Zrće kroz festivalski turizam, Mjesečev otok itd... čini ovu atraktivnu, autentičnu i dinamičnu destinaciju, koja će zaokružiti sve elemente u jedan vrhunski i prepoznatljiv turistički proizvod.

Kvalitetu i inovativnost ponude prepoznala je i struka, te je nagrada Udruge hrvatskih putničkih agencija otišla u ruke upravo turističkim zajednicama otoka Paga, za projekt koji posljednjih godinu dana intenzivno razvijaju jedinice lokalne samouprave i promoviraju otok Pag kao jedinstvenu destinaciju idealnu za aktivni odmor. Nagrade za 2021. godinu dodijeljene su krajem studenoga u sklopu 22. burze PUT održane u Crikvenici i Selcu.

– Veliko nam je zadovoljstvo primiti priznanje struke za ovako veliki i zahtjevan projekt otoka! No bez zajedničke sinergije i jedinstvene vizije svih dionika ne bi bilo moguće ostvariti sve naše definirane strateške programe, koji uključuju elemente održivog turizma i aktivnosti izvan glavne turističke sezone! Nama je to još jedna u nizu potvrda uspješne suradnje i motiva za iduće zajedničke projekte – zaključili su prvi ljudi turističkih zajednica na otoku Pagu: Marina Šćiran Rizner, direktorica TZ-a grada Novalje, Vesna Karavanić, direktorica TZ-a grada Paga, Sara Čemeljić, direktorica TZO-a Kolan, Neven Tičić, direktor TZO-a Povljana i Irena Trcol, direktorica TZM-a Stara Novalja.

image
Sara Čemeljić, direktorica TZO Kolan, Marina Šćiran Rizner, direktorica TZG Novalja i Vesna Karavanić, direktorica TZG Pag
05. studeni 2024 13:35