MODA

Ivona Glavaš ANOVI DIZAJN, ZVJEZDANI USPON NA MODNOM NEBU

Piše Lenka Gospodnetić
Foto Sasa Buric/Cropix
18. prosinca 2020. - 08:00

Da bi se u rekordnom roku – u ovom slučaju, u samo nekoliko godina – postigao uspjeh čak i u relativno maloj sredini kao što je Split, potrebno je nekoliko čimbenika: kreativnost, tržišna osjetljivost i socijalna inteligencija iliti komunikacijska umješnost. Svi su se ti darovi, pak, posrećili mladoj Ivoni Glavaš, 28-godišnjoj diplomiranoj ekonomistici, nesuđenoj novinarki i nositeljici poznatog modnog brenda Anovi dizajn. Odjeća je to namijenjena ženama svih generacija, te popularna ne samo u Splitu, nego i u cijeloj Hrvatskoj.

Potonjem je donekle kumovala i okolnost što je dizajnerica i poduzetnica Glavaš – Osječanka. Zgodna Slavonka/Baranjka, međutim, nije u Dalmaciju došla kao dijete prognanika, niti trbuhom za kruhom, kako je u pojedinim pričama čak bio slučaj, suprotivo trendu otprije stotinjak godina kad su pak Dalmatinci s gladnoga krša išli u tuzemnu emigraciju u rodnu i blagorodnu Slavoniju. Ivonu iz Osijeka u Split nije dovela čak ni ljubav, osim ako u tu kategoriju ne svrstamo činjenicu da se u međuvremenu ludo zaljubila u – "cvit Mediterana", u Split.

image
Modna dizajnerica Ivona Glavas.
 
Sasa Buric/Cropix

Dakle, životna priča Osječanke s adresom u Kaštelima i dućanom u Splitu lijepa je, ali i poticajna za poduzetništvo kojega u Dalmaciji – nikad dosta. Nakon gimnazije u Osijeku te faze kad je uspješno uređivala čak dva školska časopisa, u toj ranoj formacijskoj dobi i uz prilično raskošan spektar afiniteta, Ivona je odlučila postati dizajnerica, ali i – upisati studij ekonomije. Što se, u svjetlu njezinih menadžerskih poteza, pokazalo kao zahvalan izbor.

– Već u šestom razredu osnovne uređivala sam školski list "KBG", to jest "Klub bistrookih genijalaca", zavoljela novinarstvo i bila uvjerena da ću tako usmjeriti svoj životni put. Potom sam u Općoj gimnaziji uređivala i časopis "Štreber", te napisala dosta raznih novinskih tekstova; izdvajam reportažu iz romskog naselja i intervju s Janicom Kostelić. A onda...

Počela sam osjećati zasićenje tim pozivom. Nešto se u meni preokrenulo, i upisala sam ekonomiju, te paralelno sa studijem (u Splitu i Osijeku) otvorila obrt za modni dizajn. Ispočetka sam radila nakit, a odjeću sam sama crtala i pomalo šivala; danas je samo dizajniram. Od prve majice koju sam osmislila i proizvela prošlo je šest godina, a već prvi odjek bio je tako dobar da sam čak i ja iznenađena! To su bili počeci Instagrama (koji se pokazao kao najbolji komunikacijski alat za upoznavanje s ciljanom skupinom klijentica, dakle ženama), i brzo sam uspostavila suradnju s mnogim tadašnjim "influencericama u povojima", koje su poslije stasale u ozbiljne poslovne žene s jako puno pratitelja – prisjeća se Ivona, čije je zaštitno lice lanjske kolekcije bila glumica Petra Kraljev.

image
Modna dizajnerica Ivona Glavas.
 
Sasa Buric/Cropix

Njezine kreacije nose mnoge poznate Hrvatice: od pjevačice Mije Dimšić – inače njezine školske kolegice – do Andree Šušnjare iz "Magazina", zgodne Domenice Žuvele, glumice Ane Gruice Uglešić, legendarne misice i fitness-trenerice Renate Lovrinčević, mlade Antonije Dore Pleško, Ane Čagalj i drugih poznatih ljepotica, ali i nepoznatih žena koje vole u ormaru imati dobar komad odjeće s potpisom hrvatske dizajnerice.

Već vjerne klijentice i članice Anovi obitelji nedavno su – taman uoči aktualnog "lockdowna" – došle Ivoni izraziti potporu kroz druženje i neformalnu kampanju u poznatom splitskom restoranu "Tortuga" na Bačvicama. U ovoj suši društvenih događanja i čemernom ozračju korone, taj je ženski happening bio pravo osvježenje...

Unatoč padu potrošnje i destimulirajućoj situaciji za bilo kakvo stvaralaštvo, Ivona marljivo radi, stvara, zaprima narudžbe. Za aktualnu i nikad neugodniju jesen i zimu (barem od završetka Domovinskog rata naovamo) Ivona Anovi izbacila je trinaest raznovrsnih kreacija, od modernih kaputa i kostima do smionih prijedloga od lateksa namijenjenih nešto hrabrijoj (ne nužno i mlađoj!) ženskoj populaciji. Novitada su – trenirke, možda među najtraženijim artiklima zbog aktualne situacije kad fine, večernje haljine baš i nemamo gdje odjenuti, dok je za šetnju i ispijanje kave iz automata dizajnerski komplet sportske odjeće sjajno rješenje. Praktično i modno osviješteno.

image
Modna dizajnerica Ivona Glavas.
 
Sasa Buric/Cropix

Ivona Glavaš samonikla je dizajnersko/poduzetnička mladica. Dijete je prekaljenog ratnog veterana i vojnog umirovljenika, te majke kućanice, koja je, međutim, iznimno darovita, pa joj Ivona pripisuje zasluge za taj neki ključni "umjetnički gen" bez kojega bi se cijela konstrukcija urušila; ima, veli, i mlađeg brata, studenta. Stanuje u obiteljskoj kući koju odavna imaju u Kaštelima, no srce je ipak snažno vuče k obitelji u rodni Osijek, pa tako često putuje u trokutu Kaštela – Split – Osijek.

Njezin uspjeh iza brenda Anovi nije slučajan; on je rezultat, rekosmo, sublimacije različitih talenata, no ništa manje i cjelodnevnog rada. Na kraju dana Ivona pada s nogu od umora, ali i blista od sreće, jer premda još nema ni trideset, živi svoje najbolje godine i bilježi uspjeh na kojemu joj mogu pozavidjeti i puno starije kolegice i kolege.

Ipak, unatoč svojem zvjezdanom usponu na modnom nebu, Ivona ostaje skromna i marljiva "djevojka iz susjedstva", uvijek pristupačna i zahvalna osoba, koja je svojim dolaskom u Kaštela i Split spojila Dalmaciju i Baranju! "Lipo", poput zajedničke nam ikavice.

20. studeni 2024 17:01