Ticker 1

Prijelomna vijest

Ticker 2

StoryEditor
DomŠuma proizvoda

Zbrka s omekšivačima: jeste li primijetili da su pakiranja sve manja, a svaki proizvođač ih obračunava različito? Izračunali smo koji su najpovoljniji

Piše Dora Koretić/Novac.hr
29. siječnja 2020. - 18:17
Ilustracija/Shutterstock

Priznajem, teško me u trgovini zbuniti, no sav razum i smirenost iz mene ispare u onom trenutku kad stanem pred policu s omekšivačima, piše Novac.hr.

Sjećate li se onih divnih starih vremena kad su svi proizvodi za omekšavanje robe bili pakirani u boce od litre, a vi u samo nekoliko sekundi usporedili cijene i odabrali ono što vam najviše odgovara?

Ta je praksa danas pala u zaborav pa vam za odabir omekšivača sada treba završen studij, možda čak i postdiplomski.

Jer, kako se drugačije probiti kroz šumu proizvoda i proizvođača koji omekšivače pakiraju svaki u bocu drugačije mjerne jedinice, s drugačijim izračunom prosječnog broja pranja, a gdjekad i drugačijom metodom izračuna?

Evo samo nekoliko primjera kojima ćemo ilustrirati ovaj slučaj.

Iako su nekad u pravilu dolazili pakirani u bocama od jedne ili dvije litre, Saponia svoje omekšivače Ornel danas na tržište stavlja u pakiranjima od 900 ili 1800 mililitara.

Tvrtka Henkel proizvodi omekšivače Silan te ih je odabrala nuditi u dvije vrste manjih i dvije vrste većih pakiranja.

Pa tako, primjera radi, Silan “cool fresh” dolazi u pakiranju od 900 mililitara, a “mediterranean”, “lavender garden” i “aromatherapy orange” pakirani su u 925 mililitara.

Kad su u pitanju veći Silanovi omekšivači, njih je, pak, moguće naći u pakiranjima od 1800 ili 1850 mililitara pa je kod ovog proizvođača izbor otežan čak i na razini samoga brenda.

Kako odabrati

Tvrtka Procter and Gamble u Hrvatskoj prodaje omekšivače linije Lenor kod kojih veličina manjih boca varira između 750, 780, 900, pa čak i 930 mililitara, dok su ona veća pakiranja uglavnom između 1420 i 1800 mililitara.

Kakvu će bocu koristiti, naravno, prepušteno je samom proizvođaču, no treba primijetiti da je odustajanje od usporedivih doza, onih od litre, potrošaču itekako pričinilo problem u odabiru najprikladnijeg artikla, posebno vodi li se motivom da među ponuđenim omekšivačima odabere onaj koji ima najbolji omjer kvalitete i cijene.

Primjerice, želi li svoj odabir temeljiti na cijeni po litri omekšivača, ako trgovina nema istaknutu cijenu za jediničnu mjeru, morat će posegnuti za digitronom pa ispred polica lokalne trgovine, poput najgore cicije, računati koji mu se omekšivač najviše isplati.

image
Omekšivač Silan

Silan sensitive 925 ml, 18,99 kn

37 pranja = 0,51 kn/pranje

Vodi li se, pak, u izračunu preporučenim brojem pranja, i tu će doći pred zid jer će različita pakiranja, s obzirom na različite veličine, imati i različite preporučene brojeve pranja, a trebat će voditi brigu i o tome na temelju koje je mjerne jedinice preporučeni broj pranja uopće izračunat.

Recimo, i Coccolino, i Ornel, i Silan prosječan broj pranja računat će tako da će veličinu boce podijeliti s 25 mililitara, no Lenor i Teta Violeta će svoje preporuke temeljiti na dozi od 30 mililitara, što znači da će boca ovog omekšivača trajati nešto kraće od ostalih.

image
Omekšivač Teta Violeta

Teta Violeta original 1 l, 14,99 kn

33 pranja = 0,45 kn/pranje

Ipak, ni te informacije neće biti dovoljne za formiranje odluke o kupnji: s obzirom na to da cijene omekšivača, ovisno o proizvođaču, variraju i više od pet kuna po litri, tek kad i ovaj faktor uvrstimo u jednadžbu dobivamo cjelovitu sliku o stvarnim cijenama ovog sredstva za njegu rublja.

Kako su za Jutarnji list pojasnili iz Saponije, promjene veličine pakiranja posljedice su dinamičnih trendova u deterdžentskoj industriji.

image
Omekšivač Lenor

Lenor moonlight harmony 930 ml, 14,99 kn

31 pranje = 0,48 kn/pranje

“Na samu veličinu pakovanja utječe više čimbenika - proizvodi su sve koncentriraniji i zahtijevaju manje doziranje dok se s druge strane smanjuje broj članova u domaćinstvu te su i potrebe za manjim pakiranjima sve veće. Kod najnovije linije Ornela, koji smo pozicionirali kao najmirisniji Ornel svih vremena, posebno smo naglasak stavili na koncentraciju i kvalitetu mirisa, kao i na učinke mekšanja te smo i pakiranje uskladili s tim. Na proizvodu je jasno istaknuta veličina pakovanja, preporučeno doziranje i broj pranja te potrošača ni na koji način ne dovodimo u zabludu”, pojasnila je direktorica marketinga Saponije Tihana Kostenko.

image
Omekšivač Ornel

Ornel calming 900 ml, 14,99 kn

36 pranja = 0,41 kn/pranje

Preporučene doze

Povijest povećanja koncentracije omekšivača, nastavlja Kostenko, traje već nekoliko godina pa su tako prvo oni bili nekoncentrirani, potom triput koncentrirani, a u posljednjoj fazi proizvodi se koncentriraju četiri puta.

“Daljnjim inoviranjem sastava količina potrebnog oplemenjivača za jedno pranje se smanjila za 5 do 10 ml. Preporučena doza za jedno pranje je 25 ml, ali na tablici doziranja navodimo dozu za ručno pranje 35 ml te za veću količinu rublja 50 ml”, kaže Kostenko.

U Henkelu, pak, glavni motiv za smanjenje pakiranja vide u smanjivanju negativnog utjecaja na okoliš.

“Naše navike teško je mijenjati, ali ono što bi trebala biti referentna mjera za omekšivač je broj pranja koje dobijete po pakiranju, a ne militraža. 925 mililitara omekšivača jednog proizvođača nema jednak broj pranja po pakiranju kao drugi.

Svjesnost potrošača o važnosti brige za okoliš je sve veća i samim time i mi želimo raditi na edukaciji važnosti pravilnog doziranja. Zapravo se nadamo da će upravo različita pakiranja potaknuti potrošače da pogledaju i druge preporuke koje se nalaze na pakiranju i početi mijenjati svoje navike i ponašanje u smjeru smanjenja utjecaja na okoliš”, tvrde u toj kompaniji.

A zašto te nove upute o doziranju ne bi mogle pisati i na boci od litre, to, nažalost, nismo saznali.

#OMEKšIVAč ZA RUBLJE

Izdvojeno