stdClass Object ( [id] => 1225856 [title] => Promjene na tržištu: velike njemačke automobilske tvrtke sele proizvodnju u Mađarsku, Slovačku i Srbiju, a za vratom im dišu kineski i južnokorejski proizvođači [alias] => promjene-na-trzistu-velike-njemacke-automobilske-tvrtke-sele-proizvodnju-u-madarsku-slovacku-i-srbiju-a-za-vratom-im-disu-kineski-i-juznokorejski-proizvodaci [catid] => 299 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Proizvodnja automobila prolazi korjenite promjene. Najprije je to radikalni prijelaz na električne automobile, a zatim aktualna kriza s nabavljanjem dijelova, posebno elektronike.

Nakon iskustva s poremećenim lancima opskrbe u doba pandemije, automobilska industrija počela je regionalizirati svoju proizvodnju. Ali, Njemačka nije uspela profitirati od tog trenda. Konzultantska firma Berylls Strategy Advisors, koja analizira razvoj najvećih dobavljača za automobilsku industriju u svijetu, jednom godišnje predstavlja te brojke.

"Opskrbljivači su trenutno vrlo suzdržani što se tiče Njemačke kao mjesta za proizvodnju, s izuzetkom proizvođača baterija iz Azije, kao što je CATL ili proizvođača poluvodiča kao što je Infineon, koji kod nas pokreću proizvodnju", kaže Alexandar Timmer, konzultant u Beryllsu. "Razlog za to je što su procesi proizvodnje u ta dva sektora visoko automatizirani i time su skoro neovisni od visokih troškova radne snage", dodaje on, piše Klaus Ulrich za Deutsche Welle.

---

image

Prvi čovjek Boscha Stefan Hartung

AFP
---

Samo za jedan baterijski kilovat-sat u proizvodnji treba 40 kilovat-sati energije. "Troškovi energije u Njemačkoj su osam do devet puta veći nego u drugim zemljama. To je razlog širenja proizvodnih kapaciteta za akumulatore u drugim zemljama EU", kaže Timmer. Od tog trenda posebno profitira Mađarska. "Trend pojačavaju proizvođači automobila, koji svoje pogone također otvaraju u Mađarskoj. Primjer je BMW s novim pogonom u Debrecenu."

Padaju i promet i profit

Prema godišnjoj analizi spomenute konzultantske firme, brojna su velika imena iz branše dobavljača za automobilsku industriju iz Kine, Južne Koreje i Kanade koji zaobilaze Njemačku. Osim Mađarske, radije investiraju u Slovačku ili Srbiju.

Njemačka poduzeća su neznatno smanjila promet, ali je značajan gubitak profita od 4,9 posto u posljednjih pet godina. Područja u kojima su njemački proizvođači tradicionalno jaki izgubili su na značaju. I promet i profit su tu sve manji, a trend će se nastaviti. "To se odnosi prije svega na tradicionalne komponente iz motora s unutarnjim izgaranjem, kao što su klipovi, radilice i slični dijelovi iz prijenosnog mehanizma ili dijelovi za kočnice i osovine", kaže Alexander Timmer.

---

image

I proizvođač guma Continental gleda  prema istoku (ilustracija)

AFP
---

Svi dobavljači koji su do sada opskrbljivali automobilsku industriju dijelovima za motore s unutarnjim izgaranjem, pokušavaju što duže biti profitabilni uz minimalne investicije, kako bi dobili i posljednje narudžbe od proizvođača automobila. "Takvo ponašanje je poznato kao ‘Last Man Standing‘. Time se onda financira prelazak na električnu mobilnost", kaže savjetnik u konzultantskoj firmi. To nije samo stvar njemačkih opskrbljivača, već je globalni fenomen. "Njemačke firme su na temelju strukture troškova na domaćem tržištu u nepovoljnijem položaju u odnosu na konkurenciju iz Azije. Posljedica je povećanje konkurentskog pritiska na marže i promet ili su oni već u opadanju", objašnjava Timmer.

Financijski potkovani Azijci

Od promjena u branši prema rezultatima ove analize najviše profitiraju kineske firme, ali i poduzeća iz Južne Koreje. Prema tom papiru, kineske firme napreduju krupnim koracima ka vodećoj poziciji u sektoru opskrbe proizvođača automobila. Za nekoliko godina softverske komponente će iznositi 80 posto dodane vrijednosti u proizvodnji automobila. Najveće njemačke firme u ovoj branši kao što su Bosch, Continental ili ZF Friedrichshafen dobro su se pozicionirale i u takvom razvoju proizvodnje vide svoju šansu, jer su već konkurentni ili na putu da to postanu.

---

image

Za nekoliko godina softverske komponente će iznositi 80 posto dodane vrijednosti u proizvodnji automobila. Najveće njemačke firme u ovoj branši kao što je ZF Friedrichshafen i u takvom razvoju proizvodnje vide svoju šansu

AFP
---

 U softverskim tehnologijama savjetnici konzultantske firme Berylls ne vide kineske proizvođače na istoj razini kao globalne lidere u branši. "Oni su više brzi sljedbenici nego što su inovativni, do sada više proizvode masu, a ne klasu", navodi se u analizi. Međutim, to nije razlog za njemačke firme srednje veličine da odahnu, jer se nalaze u teškoj situaciji, između azijskih softverskih kompanija koje će u godinama što slijede povećati svoju kompetentnost u softverskim rješenjima, a na drugoj strani su zaista veliki igrači koji su u toj branši već danas jaki.

Postoji opasnost da njemačke firme ugrozi pritisak i jednih i drugih konkurenata - koji imaju itekako dobre financijske temelje, piše Deutsche Welle.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => [{"id":"1","value":""},{"id":"2","value":"električni udar"},{"id":"10","value":""},{"id":"65","value":""},{"id":"63","value":"2"},{"id":"80","value":""},{"id":"81","value":""},{"id":"82","value":""},{"id":"83","value":""},{"id":"84","value":""},{"id":"85","value":""},{"id":"86","value":""},{"id":"88","value":""},{"id":"95","value":"0"},{"id":"105","value":""},{"id":"106","value":""},{"id":"107","value":""},{"id":"112","value":"4282"},{"id":"78","value":"2"},{"id":"61","value":"1"},{"id":"62","value":"1"},{"id":"64","value":"1"},{"id":"67","value":"1"},{"id":"68","value":"2"},{"id":"69","value":"1"},{"id":"70","value":"1"},{"id":"71","value":"1"},{"id":"73","value":"1"},{"id":"74","value":"1"},{"id":"77","value":"1"},{"id":"79","value":"1"},{"id":"87","value":"1"},{"id":"91","value":"1"},{"id":"92","value":"1"},{"id":"93","value":"1"},{"id":"94","value":"1"},{"id":"96","value":"1"},{"id":"98","value":"1"}] [extra_fields_search] => električni udar 2 0 4282 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 [created] => 2022-09-20 11:38:26 [created_by] => 3211 [created_by_alias] => PSD [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2022-09-20 12:40:19 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2022-09-20 12:40:19 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 40 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 299 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [getCategoryIdFromPath] => 0 [getFeedByRelatedModules] => 0 [theme] => default [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--automoto [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Specijalni prilog Slobodne Dalmacije iz auto moto svijeta [menu-meta_keywords] => specijalni prilog, zanimljivosti, auto moto [secure] => 0 [obituaries_portal] => 0 [page_title] => Auto moto [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 0 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 0 [itemRelatedLimit] => 5 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 0 [itemRelatedImageSize] => 0 [itemRelatedIntrotext] => 1 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 0 [itemRelatedImageGallery] => 0 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/images\/slike\/2022\/09\/20\/23440214.jpg","\/images\/slike\/2022\/09\/20\/23440210.jpg","\/images\/slike\/2022\/09\/20\/23440211.jpg","\/images\/slike\/2022\/09\/20\/23440213.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["AFP","AFP","AFP","AFP"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["

BMW je svoj novi pogon otvorio u ma\u0111arskome Debrecenu<\/p>","

I proizvo\u0111a\u010d guma Continental gleda\u00a0 prema istoku (ilustracija)<\/p>","

Za nekoliko godina softverske komponente \u0107e iznositi 80 posto dodane vrijednosti u proizvodnji automobila. Najve\u0107e njema\u010dke firme u ovoj bran\u0161i kao \u0161to je ZF Friedrichshafen i u takvom razvoju proizvodnje vide svoju \u0161ansu<\/p>","

Prvi \u010dovjek Boscha Stefan Hartung<\/p>"],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1024x682","hd_23440214_1920.jpg":"1920x1080","k_23440214_1280.jpg":"1280x1280","k_23440214_1024.jpg":"1024x1024","k_23440214_640.jpg":"640x640","k_23440214_480.jpg":"480x480","k_23440214_340.jpg":"340x340","k_23440214_220.jpg":"220x220","o_23440214_1280.jpg":"1280x852","o_23440214_1024.jpg":"1024x682","o_23440214_640.jpg":"640x426","o_23440214_480.jpg":"480x319","o_23440214_340.jpg":"340x226","o_23440214_220.jpg":"220x146","h_23440214_1280.jpg":"1280x854","h_23440214_1024.jpg":"1024x683","h_23440214_640.jpg":"640x427","h_23440214_480.jpg":"480x320","h_23440214_340.jpg":"340x227","h_23440214_220.jpg":"220x147","pp_23440214_1280.jpg":"1280x1628","pp_23440214_1024.jpg":"1024x1303","pp_23440214_640.jpg":"640x814","pp_23440214_480.jpg":"480x611","pp_23440214_340.jpg":"340x432","pp_23440214_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1024x682","hd_23440210_1920.jpg":"1920x1080","k_23440210_1280.jpg":"1280x1280","k_23440210_1024.jpg":"1024x1024","k_23440210_640.jpg":"640x640","k_23440210_480.jpg":"480x480","k_23440210_340.jpg":"340x340","k_23440210_220.jpg":"220x220","o_23440210_1280.jpg":"1280x852","o_23440210_1024.jpg":"1024x682","o_23440210_640.jpg":"640x426","o_23440210_480.jpg":"480x319","o_23440210_340.jpg":"340x226","o_23440210_220.jpg":"220x146","h_23440210_1280.jpg":"1280x854","h_23440210_1024.jpg":"1024x683","h_23440210_640.jpg":"640x427","h_23440210_480.jpg":"480x320","h_23440210_340.jpg":"340x227","h_23440210_220.jpg":"220x147","pp_23440210_1280.jpg":"1280x1628","pp_23440210_1024.jpg":"1024x1303","pp_23440210_640.jpg":"640x814","pp_23440210_480.jpg":"480x611","pp_23440210_340.jpg":"340x432","pp_23440210_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1024x682","hd_23440211_1920.jpg":"1920x1080","k_23440211_1280.jpg":"1280x1280","k_23440211_1024.jpg":"1024x1024","k_23440211_640.jpg":"640x640","k_23440211_480.jpg":"480x480","k_23440211_340.jpg":"340x340","k_23440211_220.jpg":"220x220","o_23440211_1280.jpg":"1280x852","o_23440211_1024.jpg":"1024x682","o_23440211_640.jpg":"640x426","o_23440211_480.jpg":"480x319","o_23440211_340.jpg":"340x226","o_23440211_220.jpg":"220x146","h_23440211_1280.jpg":"1280x854","h_23440211_1024.jpg":"1024x683","h_23440211_640.jpg":"640x427","h_23440211_480.jpg":"480x320","h_23440211_340.jpg":"340x227","h_23440211_220.jpg":"220x147","pp_23440211_1280.jpg":"1280x1628","pp_23440211_1024.jpg":"1024x1303","pp_23440211_640.jpg":"640x814","pp_23440211_480.jpg":"480x611","pp_23440211_340.jpg":"340x432","pp_23440211_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1024x692","hd_23440213_1920.jpg":"1920x1080","k_23440213_1280.jpg":"1280x1280","k_23440213_1024.jpg":"1024x1024","k_23440213_640.jpg":"640x640","k_23440213_480.jpg":"480x480","k_23440213_340.jpg":"340x340","k_23440213_220.jpg":"220x220","o_23440213_1280.jpg":"1280x865","o_23440213_1024.jpg":"1024x692","o_23440213_640.jpg":"640x432","o_23440213_480.jpg":"480x324","o_23440213_340.jpg":"340x229","o_23440213_220.jpg":"220x148","h_23440213_1280.jpg":"1280x854","h_23440213_1024.jpg":"1024x683","h_23440213_640.jpg":"640x427","h_23440213_480.jpg":"480x320","h_23440213_340.jpg":"340x227","h_23440213_220.jpg":"220x147","pp_23440213_1280.jpg":"1280x1628","pp_23440213_1024.jpg":"1024x1303","pp_23440213_640.jpg":"640x814","pp_23440213_480.jpg":"480x611","pp_23440213_340.jpg":"340x432","pp_23440213_220.jpg":"220x280"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 100 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 299 [name] => Auto moto [alias] => auto-moto [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 4 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 8059687 Threads: 6 Questions: 1603397534 Slow queries: 4903891 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 112620060 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 31 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /auto-moto ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 299 [name] => Auto moto [alias] => auto-moto [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /auto-moto ) ) [link] => /auto-moto/promjene-na-trzistu-velike-njemacke-automobilske-tvrtke-sele-proizvodnju-u-madarsku-slovacku-i-srbiju-a-za-vratom-im-disu-kineski-i-juznokorejski-proizvodaci-1225856 [printLink] => /auto-moto/promjene-na-trzistu-velike-njemacke-automobilske-tvrtke-sele-proizvodnju-u-madarsku-slovacku-i-srbiju-a-za-vratom-im-disu-kineski-i-juznokorejski-proizvodaci-1225856?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 346865 [name] => električni automobili [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => elektricni-automobili [link] => /tag/elektricni-automobili ) [1] => stdClass Object ( [id] => 649631 [name] => tržište automobila [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2021-09-17 12:18:17 [main_article_id] => 0 [alias] => trziste-automobila [link] => /tag/trziste-automobila ) [2] => stdClass Object ( [id] => 691416 [name] => njemački proizvođači [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2022-09-20 14:40:31 [main_article_id] => 0 [alias] => njemacki-proizvodaci [link] => /tag/njemacki-proizvodaci ) [3] => stdClass Object ( [id] => 691417 [name] => odlazak na istok [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2022-09-20 14:40:31 [main_article_id] => 0 [alias] => odlazak-na-istok [link] => /tag/odlazak-na-istok ) [4] => stdClass Object ( [id] => 423953 [name] => Mađarska [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => madarska [link] => /tag/madarska ) [5] => stdClass Object ( [id] => 399013 [name] => Srbija [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => srbija [link] => /tag/srbija ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Promjene na tržištu: velike njemačke automobilske tvrtke sele proizvodnju u Mađarsku, Slovačku i Srbiju, a za vratom im dišu kineski i južnokorejski proizvođači [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3211 [name] => Siniša Kekez [username] => sini-a-kekez [email] => sini-a-kekez@sd.hr [password] => $2y$10$qwcQVvMXvRnnaftU1Sbp8uBJx74ORfe13h3GXKmaTOCIKV5PaudWu [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/sinisa-kekez-3211 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1729 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/1cffa202e39e204293b1646975a5b9da?s=100&default=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/09/20/23440214.jpg [galleryCount] => 4 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => AFP [mainImageDesc] =>

BMW je svoj novi pogon otvorio u mađarskome Debrecenu

[popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/09/20/23440214.jpg [title] =>

BMW je svoj novi pogon otvorio u mađarskome Debrecenu

AFP ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/09/20/23440210.jpg [title] =>

I proizvođač guma Continental gleda  prema istoku (ilustracija)

AFP ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/09/20/23440211.jpg [title] =>

Za nekoliko godina softverske komponente će iznositi 80 posto dodane vrijednosti u proizvodnji automobila. Najveće njemačke firme u ovoj branši kao što je ZF Friedrichshafen i u takvom razvoju proizvodnje vide svoju šansu

AFP ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/09/20/23440213.jpg [title] =>

Prvi čovjek Boscha Stefan Hartung

AFP ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Proizvodnja automobila prolazi korjenite promjene. Najprije je to radikalni prijelaz na električne automobile, a zatim aktualna kriza s nabavljanjem dijelova, posebno elektronike.

Nakon iskustva s poremećenim lancima opskrbe u doba pandemije, automobilska industrija počela je regionalizirati svoju proizvodnju. Ali, Njemačka nije uspela profitirati od tog trenda. Konzultantska firma Berylls Strategy Advisors, koja analizira razvoj najvećih dobavljača za automobilsku industriju u svijetu, jednom godišnje predstavlja te brojke.

"Opskrbljivači su trenutno vrlo suzdržani što se tiče Njemačke kao mjesta za proizvodnju, s izuzetkom proizvođača baterija iz Azije, kao što je CATL ili proizvođača poluvodiča kao što je Infineon, koji kod nas pokreću proizvodnju", kaže Alexandar Timmer, konzultant u Beryllsu. "Razlog za to je što su procesi proizvodnje u ta dva sektora visoko automatizirani i time su skoro neovisni od visokih troškova radne snage", dodaje on, piše Klaus Ulrich za Deutsche Welle.

---

image

Prvi čovjek Boscha Stefan Hartung

AFP
---

Samo za jedan baterijski kilovat-sat u proizvodnji treba 40 kilovat-sati energije. "Troškovi energije u Njemačkoj su osam do devet puta veći nego u drugim zemljama. To je razlog širenja proizvodnih kapaciteta za akumulatore u drugim zemljama EU", kaže Timmer. Od tog trenda posebno profitira Mađarska. "Trend pojačavaju proizvođači automobila, koji svoje pogone također otvaraju u Mađarskoj. Primjer je BMW s novim pogonom u Debrecenu."

Padaju i promet i profit

Prema godišnjoj analizi spomenute konzultantske firme, brojna su velika imena iz branše dobavljača za automobilsku industriju iz Kine, Južne Koreje i Kanade koji zaobilaze Njemačku. Osim Mađarske, radije investiraju u Slovačku ili Srbiju.

Njemačka poduzeća su neznatno smanjila promet, ali je značajan gubitak profita od 4,9 posto u posljednjih pet godina. Područja u kojima su njemački proizvođači tradicionalno jaki izgubili su na značaju. I promet i profit su tu sve manji, a trend će se nastaviti. "To se odnosi prije svega na tradicionalne komponente iz motora s unutarnjim izgaranjem, kao što su klipovi, radilice i slični dijelovi iz prijenosnog mehanizma ili dijelovi za kočnice i osovine", kaže Alexander Timmer.

---

image

I proizvođač guma Continental gleda  prema istoku (ilustracija)

AFP
---

Svi dobavljači koji su do sada opskrbljivali automobilsku industriju dijelovima za motore s unutarnjim izgaranjem, pokušavaju što duže biti profitabilni uz minimalne investicije, kako bi dobili i posljednje narudžbe od proizvođača automobila. "Takvo ponašanje je poznato kao ‘Last Man Standing‘. Time se onda financira prelazak na električnu mobilnost", kaže savjetnik u konzultantskoj firmi. To nije samo stvar njemačkih opskrbljivača, već je globalni fenomen. "Njemačke firme su na temelju strukture troškova na domaćem tržištu u nepovoljnijem položaju u odnosu na konkurenciju iz Azije. Posljedica je povećanje konkurentskog pritiska na marže i promet ili su oni već u opadanju", objašnjava Timmer.

Financijski potkovani Azijci

Od promjena u branši prema rezultatima ove analize najviše profitiraju kineske firme, ali i poduzeća iz Južne Koreje. Prema tom papiru, kineske firme napreduju krupnim koracima ka vodećoj poziciji u sektoru opskrbe proizvođača automobila. Za nekoliko godina softverske komponente će iznositi 80 posto dodane vrijednosti u proizvodnji automobila. Najveće njemačke firme u ovoj branši kao što su Bosch, Continental ili ZF Friedrichshafen dobro su se pozicionirale i u takvom razvoju proizvodnje vide svoju šansu, jer su već konkurentni ili na putu da to postanu.

---

image

Za nekoliko godina softverske komponente će iznositi 80 posto dodane vrijednosti u proizvodnji automobila. Najveće njemačke firme u ovoj branši kao što je ZF Friedrichshafen i u takvom razvoju proizvodnje vide svoju šansu

AFP
---

 U softverskim tehnologijama savjetnici konzultantske firme Berylls ne vide kineske proizvođače na istoj razini kao globalne lidere u branši. "Oni su više brzi sljedbenici nego što su inovativni, do sada više proizvode masu, a ne klasu", navodi se u analizi. Međutim, to nije razlog za njemačke firme srednje veličine da odahnu, jer se nalaze u teškoj situaciji, između azijskih softverskih kompanija koje će u godinama što slijede povećati svoju kompetentnost u softverskim rješenjima, a na drugoj strani su zaista veliki igrači koji su u toj branši već danas jaki.

Postoji opasnost da njemačke firme ugrozi pritisak i jednih i drugih konkurenata - koji imaju itekako dobre financijske temelje, piše Deutsche Welle.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
AFP AFP AFP AFP
AFP

BMW je svoj novi pogon otvorio u mađarskome Debrecenu

AFP

I proizvođač guma Continental gleda  prema istoku (ilustracija)

AFP

Za nekoliko godina softverske komponente će iznositi 80 posto dodane vrijednosti u proizvodnji automobila. Najveće njemačke firme u ovoj branši kao što je ZF Friedrichshafen i u takvom razvoju proizvodnje vide svoju šansu

AFP

Prvi čovjek Boscha Stefan Hartung

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/auto-moto/promjene-na-trzistu-velike-njemacke-automobilske-tvrtke-sele-proizvodnju-u-madarsku-slovacku-i-srbiju-a-za-vratom-im-disu-kineski-i-juznokorejski-proizvodaci-1225856 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=0309381d3cb4f4824c6763e906e95fdbccc5395d [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Promjene+na+tr%C5%BEi%C5%A1tu%3A+velike+njema%C4%8Dke+automobilske+tvrtke+sele+proizvodnju+u+Ma%C4%91arsku%2C+Slova%C4%8Dku+i+Srbiju%2C+a+za+vratom+im+di%C5%A1u+kineski+i+ju%C5%BEnokorejski+proizvo%C4%91a%C4%8Di&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fauto-moto%2Fpromjene-na-trzistu-velike-njemacke-automobilske-tvrtke-sele-proizvodnju-u-madarsku-slovacku-i-srbiju-a-za-vratom-im-disu-kineski-i-juznokorejski-proizvodaci-1225856 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fauto-moto%2Fpromjene-na-trzistu-velike-njemacke-automobilske-tvrtke-sele-proizvodnju-u-madarsku-slovacku-i-srbiju-a-za-vratom-im-disu-kineski-i-juznokorejski-proizvodaci-1225856 )
[{"id":"1","value":""},{"id":"2","value":"električni udar"},{"id":"10","value":""},{"id":"65","value":""},{"id":"63","value":"2"},{"id":"80","value":""},{"id":"81","value":""},{"id":"82","value":""},{"id":"83","value":""},{"id":"84","value":""},{"id":"85","value":""},{"id":"86","value":""},{"id":"88","value":""},{"id":"95","value":"0"},{"id":"105","value":""},{"id":"106","value":""},{"id":"107","value":""},{"id":"112","value":"4282"},{"id":"78","value":"2"},{"id":"61","value":"1"},{"id":"62","value":"1"},{"id":"64","value":"1"},{"id":"67","value":"1"},{"id":"68","value":"2"},{"id":"69","value":"1"},{"id":"70","value":"1"},{"id":"71","value":"1"},{"id":"73","value":"1"},{"id":"74","value":"1"},{"id":"77","value":"1"},{"id":"79","value":"1"},{"id":"87","value":"1"},{"id":"91","value":"1"},{"id":"92","value":"1"},{"id":"93","value":"1"},{"id":"94","value":"1"},{"id":"96","value":"1"},{"id":"98","value":"1"}]
StoryEditorOCM
Auto motoelektrični udar

Promjene na tržištu: velike njemačke automobilske tvrtke sele proizvodnju u Mađarsku, Slovačku i Srbiju, a za vratom im dišu kineski i južnokorejski proizvođači

Piše PSD
20. rujna 2022. - 14:40

Proizvodnja automobila prolazi korjenite promjene. Najprije je to radikalni prijelaz na električne automobile, a zatim aktualna kriza s nabavljanjem dijelova, posebno elektronike.

Nakon iskustva s poremećenim lancima opskrbe u doba pandemije, automobilska industrija počela je regionalizirati svoju proizvodnju. Ali, Njemačka nije uspela profitirati od tog trenda. Konzultantska firma Berylls Strategy Advisors, koja analizira razvoj najvećih dobavljača za automobilsku industriju u svijetu, jednom godišnje predstavlja te brojke.

"Opskrbljivači su trenutno vrlo suzdržani što se tiče Njemačke kao mjesta za proizvodnju, s izuzetkom proizvođača baterija iz Azije, kao što je CATL ili proizvođača poluvodiča kao što je Infineon, koji kod nas pokreću proizvodnju", kaže Alexandar ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. svibanj 2024 16:03