stdClass Object ( [id] => 309643 [title] => Igor Ružić: Na Marulićevim danima nisam želio teatar kao bombonijeru [alias] => igor-ruzic-na-marulicevim-danima-nisam-zelio-teatar-kao-bombonijeru [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Izbornik ovogodišnjih, 26. Marulićevih dana, je četrdesetogodišnji Igor Ružić, jedini kazališni kritičar sa statusom slobodnog umjetnika kod nas. Ružić je godinama radio kao novinar i urednik na Radiju 101, bio je član mnogih međunarodnih žirija, a i član Kulturnog vijeća za dramsku i plesnu umjetnost te izvedbene umjetnosti Ministarstva kulture. Danas, veli, ne priželjkuje ništa osim toga da radi ono čime je i zaslužio izborničko mjesto u Splitu.

Koliko ste predstava pogledali u procesu izbora i kakvu ste sliku stekli o hrvatskom teatru u prošloj sezoni? Koje teme prevladavaju, kakav je odnos između autorskog kazališta i "gotovih" drama?

– Ukupno su bile prijavljene pedeset i dvije predstave iz Hrvatske, Srbije i Bosne i Hercegovine. Odgledao sam, naravno, sve, i još dosta onih neprijavljenih. Uvijek na kraju godine ili sezone pokušavamo smisliti neku sveobuhvatnu sliku hrvatskog kazališta, ali mislim da su stvari nesvedive na jednu rečenicu ili jednu ocjenu.

Ono što je važno jest da, unatoč tome što svatko od nas ima svoje mišljenje, na domaćim repertoarima ima zaista dovoljno kvalitetnog materijala, interpretacijskog i autorskog. Činjenica da je među prijavljenim predstavama najviše onih takozvanih autorskih govori o tome da to "autorsko" kazalište ne treba gledati kao nešto posebno i izdvojeno, možda čak ni u sad već bivšem, produženom imenu Marulićevih dana.

Stiže i Ivica Kičmanović

Kažite nam nešto o vašem ukusu. Možete li izdvojiti – ako je primjereno – neki naslov s ovogodišnjeg izbora kojemu ste posebno skloni, i što ćete uopće ponuditi publici u Splitu? Čini se da je program ponešto alternativan, jedan od rijetkih na kojemu, primjerice, nema Krleže u konkurenciji za nagrade?

– Krleža je valjda svoje nagrade dobio. Oni koji se njime bave mogu to činiti bolje ili lošije, a i izbornik ima neko svoje mišljenje o tome. Da, možda nema Krleže, ali ima, na primjer Andrića. Isto tako, ima i dobitnika nagrade "Marin Držić" Dina Pešuta, Elvisa Bošnjaka, ima i Ante Kovačića čija je "Registratura" prvi put dramatizirana.

Na koncu, ima i Vladana Desnice, kad ga već nema na zadarskom forumu. Moj izbor sklop je okolnosti, prijavljenih i neprijavljenih predstava, spoj klasike i standarda u obradi, progresivnog shvaćanja jezika na pozornici i jezika kao materijala dramskog pisma, visokog sjaja institucija i podrumskih sjena izvaninstitucionalnog kazališta.

Otkad se bavim ovime čime se bavim pokušavam na razne načine pokazati, jer dokazano je odavno, da institucionalni okvir ne čini kazališni čin vrjednijim i značajnijim. Smatram da je na nacionalnom festivalu, što Marulićevi dani jesu, jedino bitno pokazati hrvatsko kazalište i kazalište hrvatskih autora u totalitetu svojih različitosti i snazi svojih (različitih!) kvaliteta.

"Kugla" koju su činili Zlatko Burić Kićo i Damir Bartol Indoš, uz mnoge druge, neizostavna je činjenica ovdašnjega kazališta, njegove povijesti, ali i sadašnjosti. Oni, koji sada potpisuju posvetu samima sebi predstavom "Kabaret tamne zvijezde", jesu alternativa svojom odlukom, ali za mene su stožerni element mojeg kazališnog iskustva i svjetonazora.

Branko Brezovec jedan je od još uvijek najzaigranijih redatelja na ovim prostorima, čije predstave zahtijevaju ozbiljnu koncentraciju, dok je Matija Ferlin autor kojemu ne trebaju granice, a slično je i s Marinom Petković Liker i njezinim ženskim autorskim kolektivom, bez obzira tko u njemu plesao, a tko "glumio".

Publika koja ne plaća

Veseli me i da je Juraj Aras s tolikim poštovanjem pristupio Desnici, da je Saša Božić pročitao Pešuta na pravi način, ali i da se Tanja Miletić Oručević bavi sadašnjošću kroz povijest preko univerzalnog i nadnacionalnog kazališnog ogledala i iskustvo kazališne traume teatralizira kao opomenu.

Ukratko, za mene tu nema ništa alternativno. Baš naprotiv, pogleda li se popis producenata, u selekciji ovogodišnjih Marulićevih dana su tri HNK – Split, Rijeka i Zagreb, s ozbiljnim regionalnim i europskim partnerima te Bosansko narodno pozorište iz Zenice, ZKM, DK Gavella i Teatar &TD.

Eventualno se može reći da sam inzistirao na predstavama autora koji ne rade kazalište kao bombonijeru.

Što za vas znači ovaj festival i koji bi mu ubuduće trebali biti glavni ciljevi?

– Čast mi je biti selektorom Marulićevih dana, i nadam se da će mojim izborom i domaće kazalište, i splitska pa i ostala publika, a najviše ona koja ne plaća ulaznice, shvatiti kolika je vrijednost nacionalnog festivala. Postojanje takve manifestacije nije samo prilika da Split vidi razvikane, reklamirane i na druge načine napuhane produkcije iz ostatka Hrvatske i nešto financijski dostupnog inozemstva, nego da vidi što je bitno i kamo domaće kazalište ide, koliko prati svjetske trendove, koliko im se opire u traženju svoga puta, kako tretira svoje žive i mrtve pisce, kako misli svoju povijest i kako podnosi teret sadašnjosti.

Marulićevi dani nisu cehovska manifestacija, nisu ni festival zabave i malog nogometa, nego bi trebali biti najrelevantnije mjesto suočenja domaćeg kazališta sa samim sobom. Takav festival treba i domaćem kazalištu i Splitu, i ne bi ga trebao brinuti financijski aspekt poslovanja, ako nam je već nacionalna kultura toliko važna, a briga za domaću dramsku riječ već poslovična.

Frljić i Hasanbegović

Predstava Olivera Frljića među prvima je na programu. Očekujete li da će se pojaviti netko iz Ministarstva kulture s kojim je riječki intendant od prvog dana "u ratu"?

– S obzirom da je Frljiću, potpuno izvan svih zakonskih odredbi, još u predizborno vrijeme poručeno da će biti maknut, nije ni čudno da su, ako su, u ratu. Pomalo je teško danas ne biti "u ratu" s Ministarstvom kulture, koliko je i prozirno kako ministar igra ulogu vudu lutkice i, čini se, u tome uživa.

Ne znam hoće li se tko pojaviti iz Ministarstva kulture, ali bi bilo dobro da što više ljudi, ne onih koji obnašaju vlast, nego onih koji su za njih glasali jer su mislili da će im to pomoći, vide neke od predstava na ovogodišnjim Marulićevim danima. Frljićeva će, pretpostavljam, biti manji problem.

Predstava "Kompleks Ristić" ionako je previše suptilna za svakoga tko očekuje izravnu konfrontaciju, a vidjeli smo već da Ministarstvo, kao ni sam ministar, konfrontaciju ne voli. Kao ni, kako nam je priopćeno, nasilje.

 

Program 21.-28. travnja

Četvrtak, 20 sati, HNK Split
Svečano otvaranje i dodjela nagrada 'Marin Držić'
Elvis Bošnjak: Kašeta brokava (HNK Split)

Petak, 19 i 21 sat, pozornica HNK Split
Oliver Frljić: Kompleks Ristić
(HNK Ivana pl. Zajca, S;G, Bitef, MOT)

Subota, 19 sati, HNK Split
Ante Kovačić/Dario Harjaček: U registraturi
(GDK Gavella, Zagreb)

Nedjelja, 19 sati, Scena 55
Vladan Desnica: Desnica: Igre proljeća i smrti
(Teatro Verrdi, Zadar)

Nedjelja, 21 sat, HNK Split
Dino Pešut: (Pret)posljednja panda ili statika
(ZKM, Zagreb)

Ponedjeljak, 20 sati, pozornica HNK
Zlatko Burić: Kabaret tamne zvijezde
(Teatar &TD, Zagreb)

Utorak, 18 i 21 sat, Amfiteatar Doma mladih
Ivo Andrić: Bife Titanik
(Eurokaz)

Utorak, 20 sati, HNK Split
Matija Ferlin: Mi smo kraljevi, a ne ljudi
(HNK Zagreb i Kunstenfestivaldesarts, Bruxelles)

Srijeda, 18 sati, Ex ambulanta Brodogradilišta Split
Marina Petković Liker: Od terora. Od borbe. Od boli. RASPLITANJE.
(UO Četveroruka i PC Puls)

Srijeda, 21 sat, pozornica HNK
(BNP Zenica)
Tanja Miletić-Oručević: Sveto S.

Četvrtak, 20 sati, HNK Split
Dodjela nagrada i svečano zatvaranje
Miroslav Krleža: Leda
(Činoherní klub, Prag,predstava je titlovana)

 

Drama na katamaranu

Na press-konferenciji Marulićevih dana - koja je održana u obližnjem hotelu "Cornaro", u kojem će ove godine odsjedati sudionici festivala – izbornik Ružić je rekao da je nastojao iznivelirati institucionalni i izvaninstitucionalni teatar, dodavši da je u njegovoj selekciji zastupljen cvijet hrvatske dramaturgije.ž

Intendant HNK Split Goran Golovko kazao je da je izbornik ponudio raznolikost estetika, a sve ih ujedinjuje zajednička nit: Zbrajanje mrtvih kako bismo nastavili živjeti mi živi. Uz velika kazališta, tu su mala i neovisna koja ne dobivaju državne dotacije, ali to ne znači da su manje kvalitetna.

Dramaturg Jasen Boko kazao je da će na Noći knjige u petak u klubu "Quasimodo" Patricija Vodopija predstaviti prvonagrađenog Dina Pešuta i trećenagrađenu Unu Vizek. Studenti i studentice glume pročitat će ulomak iz prvonagrađenog teksta "Veliki Hotel Bezdan".

Drugonagrađena crnohumorna komedija Davora Špišića "Na gumama su..." bit će čitana u subotu u 10 sati na katamaranu za Šoltu, u sklopu književnog dijela Marulićevih dana.

 

 

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => festival hrvatske drame [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2016-04-18 22:17:01 [created_by] => 3140 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2016-04-18 22:32:45 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2016-04-19 08:30:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 3824 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2016\/04\/19\/Kultura\/igor_ruzic2-070416.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/04\/19\/Kultura\/marulicevi_dani1-180416.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/04\/19\/Kultura\/Kompleks-Ristic_play_portrait.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/04\/19\/Kultura\/registratura.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/04\/19\/Kultura\/krleza_kao_ceski.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"960x659"},{"size0":"960x657"},{"size0":"330x476"},{"size0":"350x227"},{"size0":"350x217"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 4537665 Threads: 4 Questions: 148571131 Slow queries: 63337 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 4419137 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 48 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front04 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/igor-ruzic-na-marulicevim-danima-nisam-zelio-teatar-kao-bombonijeru-309643 [printLink] => /kultura/igor-ruzic-na-marulicevim-danima-nisam-zelio-teatar-kao-bombonijeru-309643?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 236265 [name] => marulićevi dani [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => marulicevi-dani [link] => /tag/marulicevi-dani ) [1] => stdClass Object ( [id] => 241438 [name] => igor ružić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => igor-ruzic [link] => /tag/igor-ruzic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => festival hrvatske drame [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Igor Ružić: Na Marulićevim danima nisam želio teatar kao bombonijeru [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3140 [name] => Jasmina Parić [username] => jasmina-pari [email] => jasmina-pari@sd.hr [password] => $2y$10$1L008t4mPN7O0CtaqZQnReoRohc3bl25o/s9Zwi5FMl5bzIbeqIQS [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/jasmina-paric-3140 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1658 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/3fe4790be360d956058d3295e5cd3dae?s=100&default=https%3A%2F%2Ff04.slobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/04/19/Kultura/igor_ruzic2-070416.jpg [galleryCount] => 5 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/04/19/Kultura/igor_ruzic2-070416.jpg [title] => ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/04/19/Kultura/marulicevi_dani1-180416.jpg [title] => ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/04/19/Kultura/Kompleks-Ristic_play_portrait.jpg [title] => ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/04/19/Kultura/registratura.jpg [title] => ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/04/19/Kultura/krleza_kao_ceski.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [videoType] => allvideos [text] => {OCMSplitter}

Izbornik ovogodišnjih, 26. Marulićevih dana, je četrdesetogodišnji Igor Ružić, jedini kazališni kritičar sa statusom slobodnog umjetnika kod nas. Ružić je godinama radio kao novinar i urednik na Radiju 101, bio je član mnogih međunarodnih žirija, a i član Kulturnog vijeća za dramsku i plesnu umjetnost te izvedbene umjetnosti Ministarstva kulture. Danas, veli, ne priželjkuje ništa osim toga da radi ono čime je i zaslužio izborničko mjesto u Splitu.

Koliko ste predstava pogledali u procesu izbora i kakvu ste sliku stekli o hrvatskom teatru u prošloj sezoni? Koje teme prevladavaju, kakav je odnos između autorskog kazališta i "gotovih" drama?

– Ukupno su bile prijavljene pedeset i dvije predstave iz Hrvatske, Srbije i Bosne i Hercegovine. Odgledao sam, naravno, sve, i još dosta onih neprijavljenih. Uvijek na kraju godine ili sezone pokušavamo smisliti neku sveobuhvatnu sliku hrvatskog kazališta, ali mislim da su stvari nesvedive na jednu rečenicu ili jednu ocjenu.

Ono što je važno jest da, unatoč tome što svatko od nas ima svoje mišljenje, na domaćim repertoarima ima zaista dovoljno kvalitetnog materijala, interpretacijskog i autorskog. Činjenica da je među prijavljenim predstavama najviše onih takozvanih autorskih govori o tome da to "autorsko" kazalište ne treba gledati kao nešto posebno i izdvojeno, možda čak ni u sad već bivšem, produženom imenu Marulićevih dana.

Stiže i Ivica Kičmanović

Kažite nam nešto o vašem ukusu. Možete li izdvojiti – ako je primjereno – neki naslov s ovogodišnjeg izbora kojemu ste posebno skloni, i što ćete uopće ponuditi publici u Splitu? Čini se da je program ponešto alternativan, jedan od rijetkih na kojemu, primjerice, nema Krleže u konkurenciji za nagrade?

– Krleža je valjda svoje nagrade dobio. Oni koji se njime bave mogu to činiti bolje ili lošije, a i izbornik ima neko svoje mišljenje o tome. Da, možda nema Krleže, ali ima, na primjer Andrića. Isto tako, ima i dobitnika nagrade "Marin Držić" Dina Pešuta, Elvisa Bošnjaka, ima i Ante Kovačića čija je "Registratura" prvi put dramatizirana.

Na koncu, ima i Vladana Desnice, kad ga već nema na zadarskom forumu. Moj izbor sklop je okolnosti, prijavljenih i neprijavljenih predstava, spoj klasike i standarda u obradi, progresivnog shvaćanja jezika na pozornici i jezika kao materijala dramskog pisma, visokog sjaja institucija i podrumskih sjena izvaninstitucionalnog kazališta.

Otkad se bavim ovime čime se bavim pokušavam na razne načine pokazati, jer dokazano je odavno, da institucionalni okvir ne čini kazališni čin vrjednijim i značajnijim. Smatram da je na nacionalnom festivalu, što Marulićevi dani jesu, jedino bitno pokazati hrvatsko kazalište i kazalište hrvatskih autora u totalitetu svojih različitosti i snazi svojih (različitih!) kvaliteta.

"Kugla" koju su činili Zlatko Burić Kićo i Damir Bartol Indoš, uz mnoge druge, neizostavna je činjenica ovdašnjega kazališta, njegove povijesti, ali i sadašnjosti. Oni, koji sada potpisuju posvetu samima sebi predstavom "Kabaret tamne zvijezde", jesu alternativa svojom odlukom, ali za mene su stožerni element mojeg kazališnog iskustva i svjetonazora.

Branko Brezovec jedan je od još uvijek najzaigranijih redatelja na ovim prostorima, čije predstave zahtijevaju ozbiljnu koncentraciju, dok je Matija Ferlin autor kojemu ne trebaju granice, a slično je i s Marinom Petković Liker i njezinim ženskim autorskim kolektivom, bez obzira tko u njemu plesao, a tko "glumio".

Publika koja ne plaća

Veseli me i da je Juraj Aras s tolikim poštovanjem pristupio Desnici, da je Saša Božić pročitao Pešuta na pravi način, ali i da se Tanja Miletić Oručević bavi sadašnjošću kroz povijest preko univerzalnog i nadnacionalnog kazališnog ogledala i iskustvo kazališne traume teatralizira kao opomenu.

Ukratko, za mene tu nema ništa alternativno. Baš naprotiv, pogleda li se popis producenata, u selekciji ovogodišnjih Marulićevih dana su tri HNK – Split, Rijeka i Zagreb, s ozbiljnim regionalnim i europskim partnerima te Bosansko narodno pozorište iz Zenice, ZKM, DK Gavella i Teatar &TD.

Eventualno se može reći da sam inzistirao na predstavama autora koji ne rade kazalište kao bombonijeru.

Što za vas znači ovaj festival i koji bi mu ubuduće trebali biti glavni ciljevi?

– Čast mi je biti selektorom Marulićevih dana, i nadam se da će mojim izborom i domaće kazalište, i splitska pa i ostala publika, a najviše ona koja ne plaća ulaznice, shvatiti kolika je vrijednost nacionalnog festivala. Postojanje takve manifestacije nije samo prilika da Split vidi razvikane, reklamirane i na druge načine napuhane produkcije iz ostatka Hrvatske i nešto financijski dostupnog inozemstva, nego da vidi što je bitno i kamo domaće kazalište ide, koliko prati svjetske trendove, koliko im se opire u traženju svoga puta, kako tretira svoje žive i mrtve pisce, kako misli svoju povijest i kako podnosi teret sadašnjosti.

Marulićevi dani nisu cehovska manifestacija, nisu ni festival zabave i malog nogometa, nego bi trebali biti najrelevantnije mjesto suočenja domaćeg kazališta sa samim sobom. Takav festival treba i domaćem kazalištu i Splitu, i ne bi ga trebao brinuti financijski aspekt poslovanja, ako nam je već nacionalna kultura toliko važna, a briga za domaću dramsku riječ već poslovična.

Frljić i Hasanbegović

Predstava Olivera Frljića među prvima je na programu. Očekujete li da će se pojaviti netko iz Ministarstva kulture s kojim je riječki intendant od prvog dana "u ratu"?

– S obzirom da je Frljiću, potpuno izvan svih zakonskih odredbi, još u predizborno vrijeme poručeno da će biti maknut, nije ni čudno da su, ako su, u ratu. Pomalo je teško danas ne biti "u ratu" s Ministarstvom kulture, koliko je i prozirno kako ministar igra ulogu vudu lutkice i, čini se, u tome uživa.

Ne znam hoće li se tko pojaviti iz Ministarstva kulture, ali bi bilo dobro da što više ljudi, ne onih koji obnašaju vlast, nego onih koji su za njih glasali jer su mislili da će im to pomoći, vide neke od predstava na ovogodišnjim Marulićevim danima. Frljićeva će, pretpostavljam, biti manji problem.

Predstava "Kompleks Ristić" ionako je previše suptilna za svakoga tko očekuje izravnu konfrontaciju, a vidjeli smo već da Ministarstvo, kao ni sam ministar, konfrontaciju ne voli. Kao ni, kako nam je priopćeno, nasilje.

 

Program 21.-28. travnja

Četvrtak, 20 sati, HNK Split
Svečano otvaranje i dodjela nagrada 'Marin Držić'
Elvis Bošnjak: Kašeta brokava (HNK Split)

Petak, 19 i 21 sat, pozornica HNK Split
Oliver Frljić: Kompleks Ristić
(HNK Ivana pl. Zajca, S;G, Bitef, MOT)

Subota, 19 sati, HNK Split
Ante Kovačić/Dario Harjaček: U registraturi
(GDK Gavella, Zagreb)

Nedjelja, 19 sati, Scena 55
Vladan Desnica: Desnica: Igre proljeća i smrti
(Teatro Verrdi, Zadar)

Nedjelja, 21 sat, HNK Split
Dino Pešut: (Pret)posljednja panda ili statika
(ZKM, Zagreb)

Ponedjeljak, 20 sati, pozornica HNK
Zlatko Burić: Kabaret tamne zvijezde
(Teatar &TD, Zagreb)

Utorak, 18 i 21 sat, Amfiteatar Doma mladih
Ivo Andrić: Bife Titanik
(Eurokaz)

Utorak, 20 sati, HNK Split
Matija Ferlin: Mi smo kraljevi, a ne ljudi
(HNK Zagreb i Kunstenfestivaldesarts, Bruxelles)

Srijeda, 18 sati, Ex ambulanta Brodogradilišta Split
Marina Petković Liker: Od terora. Od borbe. Od boli. RASPLITANJE.
(UO Četveroruka i PC Puls)

Srijeda, 21 sat, pozornica HNK
(BNP Zenica)
Tanja Miletić-Oručević: Sveto S.

Četvrtak, 20 sati, HNK Split
Dodjela nagrada i svečano zatvaranje
Miroslav Krleža: Leda
(Činoherní klub, Prag,predstava je titlovana)

 

Drama na katamaranu

Na press-konferenciji Marulićevih dana - koja je održana u obližnjem hotelu "Cornaro", u kojem će ove godine odsjedati sudionici festivala – izbornik Ružić je rekao da je nastojao iznivelirati institucionalni i izvaninstitucionalni teatar, dodavši da je u njegovoj selekciji zastupljen cvijet hrvatske dramaturgije.ž

Intendant HNK Split Goran Golovko kazao je da je izbornik ponudio raznolikost estetika, a sve ih ujedinjuje zajednička nit: Zbrajanje mrtvih kako bismo nastavili živjeti mi živi. Uz velika kazališta, tu su mala i neovisna koja ne dobivaju državne dotacije, ali to ne znači da su manje kvalitetna.

Dramaturg Jasen Boko kazao je da će na Noći knjige u petak u klubu "Quasimodo" Patricija Vodopija predstaviti prvonagrađenog Dina Pešuta i trećenagrađenu Unu Vizek. Studenti i studentice glume pročitat će ulomak iz prvonagrađenog teksta "Veliki Hotel Bezdan".

Drugonagrađena crnohumorna komedija Davora Špišića "Na gumama su..." bit će čitana u subotu u 10 sati na katamaranu za Šoltu, u sklopu književnog dijela Marulićevih dana.

 

 

[jcfields] => Array ( ) [event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>





[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/igor-ruzic-na-marulicevim-danima-nisam-zelio-teatar-kao-bombonijeru-309643 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=01a9f0773a5d4e6600881a7b0c3a4782b0c5acf1 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Igor+Ru%C5%BEi%C4%87%3A+Na+Maruli%C4%87evim+danima+nisam+%C5%BEelio+teatar+kao+bombonijeru+&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Figor-ruzic-na-marulicevim-danima-nisam-zelio-teatar-kao-bombonijeru-309643 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Figor-ruzic-na-marulicevim-danima-nisam-zelio-teatar-kao-bombonijeru-309643 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => festival hrvatske drame [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Kulturafestival hrvatske drame

Igor Ružić: Na Marulićevim danima nisam želio teatar kao bombonijeru

19. travnja 2016. - 10:30

Izbornik ovogodišnjih, 26. Marulićevih dana, je četrdesetogodišnji Igor Ružić, jedini kazališni kritičar sa statusom slobodnog umjetnika kod nas. Ružić je godinama radio kao novinar i urednik na Radiju 101, bio je član mnogih međunarodnih žirija, a i član Kulturnog vijeća za dramsku i plesnu umjetnost te izvedbene umjetnosti Ministarstva kulture. Danas, veli, ne priželjkuje ništa osim toga da radi ono čime je i zaslužio izborničko mjesto u Splitu.

Koliko ste predstava pogledali u procesu izbora i kakvu ste sliku stekli o hrvatskom teatru u prošloj sezoni? Koje teme prevladavaju, kakav je odnos između autorskog kazališta i "gotovih" drama?

– Ukupno su bile prijavljene pedeset i dvije predstave iz Hrvatske, Srbije i Bosne i Hercegovine. Odgledao sam, naravno, sve, i...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. svibanj 2024 16:55