Sedmu godinu zaredom kinotečni ciklus “Klasika al fresco”, u suradnji Kinoteke i Kina Mediteran, prikazivat će se utorkom u Ljetnom kinu “Bačvice”. Ovoljetno izdanje obuhvaća klasične poslastice od četrdesetih do devedesetih godina prošlog stoljeća, a počinje 4. lipnja i funkcionira kao povratak na staro nakon prošlogodišnje etape fokusirane na glazbeno intonirane filmove.
Ciklus otvara klasik “Paris, Texas” Wima Wendersa iz 1984. s Harryjem Deanom Stantonom i Nastassjom Kinski u glavnim ulogama, idealno za frišku proslavu 40. godišnjice sjajnog filma ceste.
Tjedan dana kasnije, 11. lipnja, na redu je kultna, Zlatnom palmom ovjenčana “indie” drama “Seks, laži i videovrpce” Stevena Soderbergha iz 1989. s Jamesom Spaderom i Andie MacDowell, koja je nedavno obilježila 35. godišnjicu.
Klasika će zatim ustupiti mjesto Festivalu mediteranskog filma Split i vratiti se 25. lipnja s projekcijom vječnog noir klasika “Iz prošlosti” (1947.) Jacquesa Tourneura s Robertom Mitchumom i Jane Greer kao fenomenalnom "femme fatale".
Jake rezerve
Prvog utorka u srpnju je neonoirovska “Kuća igara” čuvenog Davida Mameta iz 1987. s Lindsay Crouse i Joeom Mantegnom, a tjedan poslije slijedi grandiozna povijesna drama “Sumrak bogova” (1969.) Luchina Viscontija.
Polovicu srpnja okupira izvanredni noir “Treći čovjek” Carola Reeda iz 1949. s Josephom Cottenom, Alidom Valli i nezaboravnim Orsonom Wellesom. Jedan od najboljih vesterna svih vremena, mitski “Tragači” (1956.) Johna Forda s Johnom Wayneom, tempiran je za 23. srpnja.
Konac mjeseca zauzima kultni i još uvijek aktualni SF triler “Otvori oči” Alejandra Amenábara iz 1997. s pamtljivom ulogom mlade Penelope Cruz.
Kolovoz načinje epska ratna drama “Kome zvona zvone” (1943.) Sama Wooda s Garyjem Cooperom i Ingrid Bergman. Legendarna “Apokalipsa danas” Francisa Forda Coppole iz 1979. na rasporedu je 13. kolovoza, tri mjeseca nakon što je proslavila 45. godišnjicu.
Druga polovica kolovoza proteći će u znaku kultnih “Divljih u srcu” (1990.) Davida Lyncha s Nicolasom Cageom i Laurom Dern te ponajboljeg filma svih vremena, Wellesova “Građanina Kanea” iz 1941. godine.
Za rujan je, pak, ostavljen teškaški noir klasik “Dvostruka obmana” (1944.) Billyja Wildera s fatalnom Barbarom Stanwyck, kao i izvrsna “Plačljiva igra” (1992.) Neila Jordana, romantični triler s jednim od najvećih “twistova” u povijesti kinematografije.
To je zasad to, s time da, ako neki od filmova iz nekog razloga nenadano otpadnu, kao potencijalne rezerve slove kultni horor “Ljudi mačke” (1982.) Paula Schradera, oskarovska melodrama “Vrijeme nježnosti” (1983.) Jamesa L. Brooksa i tarantinovski krimić “Čekajući smrt u Denveru” (1995.) Garyja Fledera.