StoryEditorOCM
PelješacUOČI OTVARANJA MOSTA

Pelješčani se pripremaju za veći broj putnika, vozila ali i izletnika. Pitali smo ih što im nedostaje i gdje im najviše ‘gori‘!

Piše Maja Rilović Koprivec
24. studenog 2021. - 07:30

Kad mostom na Pelješac krenu automobili očekuje se značajan porast dnevnog prometa preko Pelješca, a ljeti i više auto turista i izletnika. Za Pelješac to znači porast potražnje za parkingom, pristupom plažama, turističkim sadržajima. U Općini Ston međutim, kojom prolazi sav promet i gdje su intenzivni radovi na obilaznici Stona i pristupnim cestama koja neće biti gotove kad i sami most na proljeće iduće godine, rade na projektima pristupnih cesta koje nisu pod ingerencijom Hrvatskih cesta. Odnosno, upravo onoj infrastrukturi koja će podnijeti promet od otvaranja Mosta do završetka obilaznice Stona i čitavog projekta cestovnog povezivanja juga Hrvatske.

image
Ston
Anton Hauswitschka

- Radimo na pristupnim cesta vezanima na Brijestu, pa dio Ston - Prapratno, a sve u dogovoru s Hrvatskim cestama. S njima također imamo dogovore u vezi nekih punktova na toj budućoj brzoj prometnici gdje bi domaći ljudi mogli prodavati svoje domaće proizvode – govori načelnik Stona Vedran Antunica. – Kad su u pitanju ceste tu su neke stvari koje su ispuštene na početku radi toga što Europa ima striktna pravila financiranja. Jedan od projekata koji je na kraju ušao na nagovor općine Ston je priključak za Brijestu koji se sada izvodi, a vrijednost je investicije 70 milijuna kuna, što nikako nije malo. U izradi je, i objavljen je natječaj za cestu Ston - Prapratno jer kada Most bude gotov sav promet s njega, a dok obilaznica ne bude gotova, bit će problem na koji način taj promet voditi preko Stona? Ako Ston ne bude pripremljen za prihvat prometa s mosta imat ćemo velikih tehničkih problema.

image
Načelnik opcćne Ston Vedran Antunica.
 
Denis Jerkovic/Cropix

To je sada težište općinskoga djelovanja, da to odradimo sada, kad nije već bilo moguće u prvom naletu. Što se tiče prometa od Brijeste sve su ceste u općini Ston i mi smo na izravnom udaru, pa moramo biti pripremni i na neke buduće prometne čepove i na Brijesti i na Stonu koji će se definitivno događati – govori Antunica, koji tek u nekom drugom i trećem razdoblju nakon otvaranja mosta očekuje jačanje i tržišta peljeških nekretnina jer sada nema baš niti upita. Do te buduće faze razvoja Općina Ston već sada radi na brendiranju Stona i Pelješca i peljeških proizvoda a u suradnji s pelješkim vinarijama, školjkarima i drugim udrugama.

Općini Janjina će u trenutku otvaranja mosta za promet sigurno biti problem nedostatak parkirnih mjesta, govori načelnik Vlatko Mratović, zbog čega općinari već razmatraju određene lokacije budućih parkinga.

image
Janjina
Anton Hauswitschka

– Radimo projektnu dokumentaciju i za proširenje profila vodovodnih cijevi jer sadašnji kapaciteti neće zadovoljavati buduću izgradnju jer je u nas znatno porastao interes za kupnju nekretnina za izgradnju. Prošle smo godine potpisali ugovor za aglomeraciju cijele općine, pa se sada radi projektna dokumentacija za područje cijele općine. Po ugovoru rok je da do kraja 2023. godine imamo sve spremno za raspisivanje natječaja za taj projekt vrijedan oko 120 milijuna kuna. Ogromna su to sredstva za Janjinu - govori Mratović. U Općini Janjina nadaju se kako će taj projekt biti na polovici realizacije u trenutku kada se završe i pristupne ceste za most Pelješac.

Na kraju Pelješca u Orebiću, i načelnik Tomislav Ančić očekuje da će i tamo značajno osjetiti promet po završetku pristupnih peljeških cesta, ali, kaže Ančić, za šest, sedam godina.

image
Tomislav Ančić, načelnik Općine Orebić
Bozidar Vukicevic/Cropix

– Most će nas sigurno približiti kao turističku destinaciju, mada smo i sada prepoznati jer smo stalno drugi po broju noćenja na području Županije. Još će nas više i otvoriti jer mi smo u ovo vrijeme COVID krize autodestinacija što nam je sada prednost, a ranije nam je bilo nedostatak. I ove godine imamo 810.000 noćenja što čini 89,7% u odnosu na 2019. godinu Do kraja iduće godine trebali bismo imati građevinsku dozvolu aglomeracije Općine Orebić koja je u tri cjeline – Lovište, Trstenik i područje od Vignja do Postupa. Radimo vodoopskrbu i novu trafostanicu kako i riješili probleme opskrbe struje. - Bez rješavanja struje vode i prometnica neće se moći rješavati pojačani interes turista pa se u tom smjeru i pripremamo.Već postoji i ideja o novim pristupnim cestama od buduće luke Perne do Mosta, a za nas je jako bitna zaobilaznica Orebića koja čeka lokacijsku dozvolu, kako bi rasteretili promet kroz Orebić.– govori Ančić. 

image
Orebić
Denis Jerkovic/Cropix

- Aktualne turističke zone u općini još nisu konzumirane više od 75% pa nema potrebe da se donose novi planovi za njihovo proširivanje, zasad – govori Ančić i dodaje kako je za Orebić kada je u pitanju turističko pozicioniranje Orebića ključno rješavanje turističkog naselja Perna koje je u vlasništvu države. Ta zona stoji u planovima kao izgrađena i konzumirana, mada je tamo sada u funkciji samo kamp, kaže načelnik, i ako bi se tamo riješila imovinsko pravna pitanja Općina bi imala veliki dobitak u turističkoj ponudi.

15. studeni 2024 05:55