U popodnevnim je satima u Veloj Luci došlo do velikog prosvjeda prijevoznika koji negoduju zbog (pre)malih trajekata koji spajaju ovu korčulansku općinu s kopnom. Čekajući trajekt, prijevoznici su stvorili dugu kolonu i svoje nezadovoljstvo izrazili trubljenjem...
Načelnica Općine Vela Luka, Katarina Gugić, već je prije desetak dana upravo u razgovoru za Dubrovački vjesnik upozorila na ovaj problem.
- Prijevoznici itekako opravdano prosvjeduju. Već je prije bilo jasno kako će cijela priča eskalirati jer sve što se prethodno događalo uzrokovalo je veliko nezadovoljstvo, ne samo kod prijevoznika, nego i kod otočana, prvenstveno kod Velolučana, Blaćana, Smokvičana, ali i Lastovčana. Prijevoznici su u tome svemu najviše pogođeni. U kontaktu smo s njima te sljedeći tjedan imamo sastanke na ovu temu i svi, naravno, očekujemo da će se nešto promijeniti. Kako su nam javili iz Agencije za obalni linijski prijevoz putnika, trajekt ‘Korčula‘ trebao bi krenuti s plovidbom nakon 15. svibnja, ali vrijeme ide i prethodnih godina je taj isti trajekt u ovom periodu već vozio. Sad voze trajekti ‘Lastovo‘ i ‘Bartol Kašić‘ i to jednostavno ne zadovoljava naše potrebe, upozorava načelnica.
Također, Općina je u neprestanom kontaktu s Agencijom za obalni linijski pomorski promet.
- Ovaj vikend dolazi trajekt ‘Petar Hektorović‘, što je dobro, ali to su, nažalost, samo dva dana i to prijevoznike ne može zadovoljiti jer oni tijekom vikenda toliko ne koriste usluge trajekta. Tijekom tjedna vozi trajekt ‘Lastovo‘ i to opet ne zadovoljava potrebe prijevoznika koji svakako imaju našu podršku. Nakon zajedničkog sastanka s predstavnicima prijevoznika, tražit ćemo određene korake prema Jadroliniji, ali i Agenciji. Činjenica je, naime, da redovito, svake godine od trećeg mjeseca, na ovoj glavnoj liniji Split - Vela Luka - Ubli prometuje trajekt ‘Korčula‘, a danas je 4. svibanj, a ‘Korčule‘ nema. Brodovi ‘Lastovo‘ i Bartol Kašić‘ ne mogu zadovoljiti potrebe prijevoznika i otočana u ovom periodu, sezona je pred vratima i više sam puta upozoravala da će, ukoliko se ništa ne promjeni, doći do kolapsa, poručuje Gugić.
Ravnatelj Županijske lučke uprave Vela Luka, Boris Žuvela, ističe kako lučka uprava kao takva na utječe na veličinu trajekata niti to može tražiti, ali su tu da osiguraju potrebnu infrastrukturu i da trajekti koji pristaju mogu odraditi ukrcaj i iskrcaj vozila i putnika bez teškoća.
- Iz onoga što vidim u zadnje vrijeme i po iskustvu djelatnika Županijske lučke uprave Vela Luka koji rade u trajektnom pristaništu mogu reći da svakodnevno postoje vozila koja se ne uspijevaju ukrcati. Svakodnevno postoji određeni broj vozila koji ne uspiju kupiti kartu i ne uspiju se ukrcati na trajekt za Split. Vozila se ne uspijevaju ukrcati u trajekt i po tome se može zaključiti da bi bilo bolje da plovi trajekt većeg kapaciteta. Naime, mi smo napravili novu luku koja ima veliki kapacitet i koja može prihvatiti tri trajekta istovremeno, ima prostora za čekanje na ukrcaj trajekta kapaciteta 370 osobnih vozila i što se tiče luke u Veloj Luci, ona ispunjava sve uvjete za puno, puno veći promet, govori Žuvela.