StoryEditorOCM
KorčulaŠTO SE TOČNO GRADI NA DOMINČU?

Uskoro gotova prva faza, završetak radova je predviđen do lipnja <br />  

Piše Dora Lozica
25. siječnja 2019. - 16:24
Na trajektom pristaništu na Dominču u tijeku su radovi na proširenju operativne rive na koju će, u slučaju lošeg vremena ili gužve, pristajati redovne katamaranske linije. Projekt je financiran od strane Ministarstva mora, prometa i infrastrukture preko Operativnog programa Konkurentnost i kohezija, a ukupna mu je vrijednost 12 milijuna kuna.

Građevinsku dozvolu za projekt ishodila je Županijska lučka uprava na čelu s ravnateljem Vedranom Lelekovićem u suradnji s Gradom Korčulom i Dubrovačko-neretvanskom županijom. Kako ističe gradonačelnik Korčule Andrija Fabris, u prijavi na natječaj za ostvarivanje prava na bespovratna sredstva iz programa Konkurentnosti i kohezije navedeno je kako Korčula ima dvije rive, istočnu i zapadnu, izgrađene još u 19. stoljeću na kojima pomorski promet ovisi o vremenskim uvjetima. Osim toga, navedene su i ljetne gužve budući da Korčula tijekom sezone ima sedam katamaranskih linija dnevno te potrebu za dodatnom operativnom rivom koja će biti zaštićena od vremenskih nepogoda. Županijskog lučkoj upravi za ovaj je projekt odobreno 12 milijuna kuna bespovratnih sredstava.

A nova će operativna riva biti 77 metara duga s gazom od gotovo 4 i pol metra te uključenim svim modernim standardima. Izvođač radova je Pomgrad inženjering d.o.o. na čelu s glavnim inženjerom Dobroslavom Šestanovićem.

„Sadašnje blokovi koji su vidljivi i postavljeni na morsko dno, linija su buduće obale, odnosno rive. Obalna je konstrukcija izgrađena od predgotovljenih armiranih betonskih blokova koji su doneseni na Dominče. Postavljeno je 46 metara blokova, a sljedeći tjedan postavit ćemo ostalih 30 metara. Nakon toga kreće druga faza projekta, uređenje zaobalja i postavljanje infrastrukture. Projekt će biti gotov do sljedeće sezone“. –objasnio je Šestanović.

Kako doznajemo od Fabrisa, uređenje i proširivanje operativne rive na Dominču u budućnosti će se uklopiti u veliki projekt radnog naziva Ježevica koji obuhvaća gradnju nautičke marine s 400 morskih vezova, suhi vez i remontni centar za brodove, a koristit će i cijeli zaljev s otocima Vrnik, Planjak i Badija. Osim toga, Fabris navodi kako je Grad Korčula za nešto manje od 2 milijuna kuna od Republike Hrvatske kupio derutnu zgradu bivše termoelektrane Žuva koja će se srušiti, a uskoro će se dio iza Inine pumpe, otprilike 14 tisuća m2, prenamijeniti u područje turističke zone. Sad je već izvjesno da će se brodogradilište Leda ugasiti, kaže Fabris, a izmještanjem trajekta u buduću luku Polačište i Inina pumpa će gubiti važnost na trenutnoj lokaciji, pa će ovaj dio grada postati mirna, ali i atraktivna turistička zona.
16. studeni 2024 11:19