StoryEditorOCM
KorčulaLOŠA CESTA ILI?

Načelnik Tomašić upozorio na očajno stanje ceste gdje su poginuli mladići iz Smokvice. Iz Hrvatskih cesta tvrde da ta dionica nije opasna, no stručnjaci vide i elemente za kaznenu prijavu

Piše Bruno Lucić
3. siječnja 2022. - 15:10

Korčula je još u šoku zbog pogibije trojice mladića u dobi od 19, 22 i 24 godine u prometnoj nesreći na dionici ceste Blato – Vela Luka nakon što im je vozilo prevelikom brzinom udarilo u bor. Tragično preminuli Ivan Didović, Tomislav Tomašić i Ante Salečić bili su iz Smokvice, a načelnik te korčulanske općine Kuzma Tomašić dirljivim se riječima oprostio od stradalih sumještana, ali je uputio i javnu kritiku.

S obzirom na stanje prometnice, Tomašić je pozvao nadležne da se pozabave ovom dionicom državne ceste kako bi se spriječile slične tragedije.

image
Načelnik Općine Smokvica Kuzma Tomašić
Božo Radić/Cropix

- Ova cesta je nažalost jedna crna rupa koja je oduzela mlade živote – kazao je Tomašić.

Iz Hrvatskih cesta demantiraju Tomašićeve navode.

- U posljednjih nekoliko godina na poziciji tragičnog događaja na državnoj cesti D118, za koji ovim putem izražavamo žaljenje, nije bilo zabilježenih prometnih nesreća. Nadalje, to mjesto, sukladno metodologiji, nije identificirano kao opasno. Državna cesta D118 je upravo na predmetnoj dionici obnovljena prije nekoliko godina, te je prometna signalizacija primjerena uvjetima na cesti (prometni znakovi ograničenja brzine 60 kilometara na sat, ploče K11 za označavanje zavoja). Dionica se redovno obilazi i održava uz vršenje svih potrebnih radova. Hrvatske ceste će i dalje u sklopu svojih redovnih aktivnosti pratiti stanje ceste i vršiti sve propisane radnje radi osiguranja prometa i povećanja sigurnosti svih sudionika u prometu - navode iz HC-a.

image
Božo Radić/Cropix

Na tragični događaj se osvrnuo i predsjednik Udruge Sigurnost u prometu Denis Pavela.

- Nažalost, dogodila se još jedna tragedija u prometu! Nepovratno su izgubljena tri mlada života. Uvijek ponavljamo da su za smanjenje prometnih nesreća ključna tri faktora: vozač, vozilo i cestovna infrastruktura. Nažalost, u ovoj prometnoj nesreći sva tri faktora su utjecala i tragedija je bila neizbježna! Vozač - mladost, vozačko neiskustvo, brzina, neimanje straha od mogućih sankcija; vozilo - starije od samog vozača, ne zadovoljava sigurnosne aspekte; cestovna infrastruktura - loša, nikakva, radi se o opasnom zavoju u kojem su se događale učestale prometne nesreće s najtežim posljedicama, a da vi na toj dionici kao vlasnik ceste niste postavili dodatnu zaštitu, barem u vidu rubne zaštitne ograde. Treba razmisliti i o podnošenju kaznene/prekršajne prijave protiv vlasnika ceste! I ono što smo uvijek govorili, hortikultura i postavljanje raznih objekata uz cestu ubija, posebice ako nemate nikakvu zaštitu uz sami rub ceste, što je presudilo i u ovim smrtnim slučajevima! - ističe Pavela koji podsjeća na već predlagani model privremene vozačke dozvole i na još jednu preventivnu mjeru kako bi se izbjegle ovakve tragedije:

image
Denis Pavela iz Udruge Sigurnost u prometu
Cropix

- Privremena ili prijelazna vozačka bi se izdavala na rok od četiri godine, ako mladi vozač počini bilo kakav teži prometni prekršaj ili dva istovrsna prometna prekršaja ili izazove prometnu nesreću sa smrtnom posljedicom u kojoj netko od putnika strada ili doživi teške ozljede, njemu bi se takva vozačka dozvola oduzela. Primjerice, osoba je dvaput tijekom godine zatečena da upravlja vozilom pod utjecajem alkohola, ostala bi bez te privremene dozvole i trajno bi bila isključena iz prometa. Da ste mladi vozač s privremenom vozačkom, ne biste u pripitom stanju sjeli za volan jer biste imali dozu straha! Također, trebao bi se uvesti izborni predmet Prometnog odgoja u škole. Jedini kontakt koji mladi ljudi imaju s prometom je u u prvim razredima osnovne škole, kad im dođe policijski službenik u razred i održi predavanje. To su jako mala djeca i na njih više ostavi dojam policajac, nego ono o čemu je pričao. Sljedeći kontakt djece s tom problematikom nakon 7. godine života je nakon 10 godina, u 18. godini i autoškoli, što je nedopustivo. Ne može se dogoditi da postoji 'rupa' od 10 godina, treba nam sustavna edukacija, a to je taj Prometni odgoj u školama. Tražili smo da se to uvede s tim da bi učenici koji se odluče za taj izborni predmet bili oslobođeni pisanja testova u autoškoli - upozorava Pavela.

16. studeni 2024 10:08