U reklamama nas svakodnevno mame ekološki neškodljivim voznim parkom, priča se o zelenoj tranziciji, nude se državne povlastice za kupnju e-vozila. Kako se oglasi 'primaju' među dubrovačkim vozačima? Imaju li i kakvih poteškoća pri registraciji vlasnici automobila na struju? Nadležni iz Centra za vozila Hrvatske ističu kako sve stanice za tehnički pregled u RH, pa tako i one na krajnjem jugu, obavljaju poslove tehničkih pregleda i registracije vozila pod istim uvjetima, onako kako je propisano Pravilnikom o tehničkim pregledima vozila i Pravilnikom o registraciji i označavanju vozila.
Nema neke razlike
- Prema podacima dostupnima Centru za vozila d.d., u stanicama za tehnički pregled na području Dubrovnika do 22. lipnja ove godine registrirano je sveukupno 124 vozila svih kategorija na elektromotorni pogon. Od toga je 67 osobnih automobila – otkriva nam tajnica Tehničkog odjela Centra za vozila Hrvatske Pavica Štefan i dodaje kako nema razlike u procesu registracije i tehničkih pregleda za benzince, dizelaše i električna vozila:
- Tehnički pregled i registracija vozila na elektromotorni pogon se provodi na isti način kao i za konvencionalna vozila. Jedina razlika je što se za električna vozila ne provodi ispitivanje ispušnih plinova, pa je sam tehnički pregled nešto kraći i jeftiniji. Cijena registracije ovisi o više faktora, pa je u nekim slučajevima jeftinija cijena registracije kod električnih vozila, ako govorimo o vozilima iste klase, ali kod nekih električnih vozila može biti i skuplja – upozorava Štefan koju smo pitali i o 'učestalosti' skupocjenih hipervozila na dubrovačkom području.
Elektrifikacija napreduje
Čak i oni koji se ne razumiju u automobile čuli su za Rimčevu Neveru i Muskovu Teslu čije performanse graniče sa znanstvenom fantastikom. Je li problem registrirati takve 'zvijeri', pitali smo u Centru za vozila Hrvatske:
- Tehnički pregled i registracija kod takozvanih hiperautomobila se ne razlikuje u odnosu na konvencionalna i serijska vozila, te se tehnički pregled može obaviti u bilo kojoj stanici za tehnički pregled u RH. Prema podacima dostupnim Centru za vozila u stanicama na području Dubrovnika, do danas registrirana je jedna Tesla. Možda ih ima i više na području Dubrovnika, ako je registracija obavljena u nekoj stanici izvan Dubrovnika – naglasila je Pavica Štefan.
Službena statistika CVH-a inače otkriva kako je do kraja 2021. u Hrvatskoj bilo registriranih 3.054 električnih vozila, a polovica ukupnog broja prodana je upravo prošle godine, njih 1.436, što predstavlja rast od čak 154 posto u usporedbi s lani. Elektrifikaciji voznog parka u prilog govori i uvoz rabljenih električnih vozila kojih je bilo 340. Renault Twingo E-Tech pokazao se kao najpopularnije električno vozilo u Hrvatskoj s prodana 444 nova primjerka minule godine. Na drugom mjestu našao se popularni američki brand Tesla. Lani je 219 građana RH biralo Tesla Model 3 automobila, a slijedili su Hyundai Kona s 94, te Škoda Enyaq s 90 prodanih primjeraka na struju.