StoryEditorOCM
DubrovnikNIJE BAŠ JEDNOSTAVNO

Pitali smo u dubrovačim školama o ideji da tjelesni predaju kineziolozi: Ovo bi moglo potegnuti pitanje trebaju li učitelji predavati glazbeni, likovni ...

Piše Maja Rilović Koprivec
15. veljače 2023. - 07:32

Udruga ravnatelja osnovnih škola već je načelno pozdravila najavu uvođenja povećanja nastave tjelesnog u nižim razredima osnovne škole. Prema planu Ministarstva znanosti i obrazovanja, učiteljice razredne nastave trebale bi naime, biti oslobođene obveze održavanja nastave tjelesne i zdravstvene kulture, a umjesto njih u planu je da učenicima od prvog do četvrtog razreda osnovne škole tjelesni drže magistri kineziologije uz veći broj sati tjelesnog odgoja.

U medijima se ovih dana piše kako bi zbog toga posao u iduće četiri godine u školama trebalo naći oko 1500 kineziologa. Kineziolozi se godinama zalažu za veću satnicu tjelesnog u školama, a pitali smo u dubrovačkim  školama što misle ravnatelji.

 Nikolina Soko, ravnateljica škole Lapad kaže kako se radi o dugoročnim planovima koji bi podrazumijevali potpunu promjenu organizacijskog rada škole, a tome bi trebalo prethoditi ulazak u cjelodnevnu nastavu.

image

 Nikolina Soko, ravnateljica OŠ Lapad

Bozo Radic/Cropix

- Da bi se to uvelo bilo bi potrebno promijeniti pravilnik o tjednim radnim obvezama  učitelja i stručnih suradnika u osnovnoj školi. To bi dobro trebao promisliti i posložiti netko na višim razinama i naravno stvoriti temelje za tako nešto – govori Soko. -  U svakom slučaju će se  otvoriti više radnih mjesta za  profesore kineziologije. Ne kažem da učitelji razredne nastave  nisu educirani za tjelesnu  i zdravstvenu kulturu jer bi to poteglo pitanje jesu li učitelji razredne nastave educirani da predaju glazbeni, likovni ili bilo koji drugi predmet, pa bi o tome trebalo razmisliti. Trebalo bi vidjeti i na učiteljskim fakultetima što oni o tome misle, obzirom da se  kolegij tjelesne kulture ipak završi na učiteljskom fakultetu. To znači da je on potpuno nepotreban i u budućnosti bi se trebao onda i izbaciti. To bi značilo i da se kompletna struktura našeg budućeg obrazovanja i na višim stupnjevima treba  sasvim promijeniti. Ovo znači nije pitanje samo  hoće li profesori kineziologije predavati tjelesni u nižim razredima nego je pitanje kompletnog školstva - navodi Soko. Lucija Vujica, ravnateljica Montovjerne  objašnjava kako škola nije dobila informacije o planiranim izmjenama u sustavu osnovnoškolskog obrazovanja pa da ne može komentirati napise iz medija.  

Ravnateljica OŠ Mokošica, Petra Đapić smatra da bi prijedlog mogao doprinijeti i radu učiteljica, a magistri kineziologije i veći broj sati tjelesnog odjela kvalitetnom radu u školama.  - Svakako bi kineziolozi bi mogli doprinijeti s obzirom na opće zdravstveno stanje i probleme djece, a sve uz uvjet da se učiteljicama ostane ista norma. Nadamo se da će i prostorno škola moći pratiti planirani cjelodnevni program nastave s obzirom na to da sada radimo u dvije smjene – govori P. Đapić.       

 Vedrana Elez ravnateljica OŠ  Ivana Gundulića podržava uvođenje veće satnice tjelesnog odgoja, mada sumnja da toliko nezaposlenih kineziologa čije se zapošljavanje najavljuje ovih dana,  u Hrvatskoj ima.

image

Vedrana Elez, ravnateljica OŠ Ivana Gundulića

Tonći Plazibat/cropix

 - Moj je osobni stav da treba više sati tjelesnoga u školi jer djeca previše sjede čak i najmlađi uzrasti,  ima pretilosti kod djece i drugih problema povezanih sa zdravljem. To je svakako pozitivna  stvar  ako se ostvari, ali hoće li to pratiti i infrastruktura da za djecu  imamo dvorane, to ćemo vidjeti. Mi na primjer, što se tiče dvorane imamo uvjete samo za jednu smjenu  - navodi ravnateljica gruške škole. - Svakako bih  dala prednost kineziolozima, profesorima koji su specijalizirani za tjelesnu kulturu. I profesori tjelesnoga su tražili veću satnicu tjelesnog odgoja, a opet  treba voditi i računa o tome da mi djeci kroz program stalno nešto dodajemo i onda im je već škole preko glave. Podržavamo ovu ideju i nadamo se da će se naći načina da se i ostvari – govori V. Elez.

Namjera je države ovim izmjenama  rasteretiti učiteljice razredne nastave, kako bi preuzele rad na drugim programima u okviru cjelodnevne škole. Eksperimentalni program cjelodnevne škole trebao bi krenuti u 50-ak škola odabranih javnim pozivom, u njima bi trebalo zaposliti prvih 50-ak kineziologa.

Puni kapacitet očekuje se u školskoj godini 2027./28. kada bi sve škole trebale prijeći u jednu smjenu i prihvatiti koncept cjelodnevne škole

16. studeni 2024 20:38