Na protekloj sjednici Gradskog vijeća gradonačelnik Mato Franković najavio je zaštitare, podizne stupove, kao i fizičke barijere na lijevoj strani Pila, a sve kako bi se uveo red na ovom, sigurno ključnom čvorištu grada nadomak povijesne jezgre. Ivica Smoljko iz Plavog taksija pozdravlja najave prvog čovjeka grada.
- Mi smo zadovoljni razvojem situacije, vidimo da Grad Dubrovnik na čelu s gradonačelnikom ima volju da uvede red. Podržavamo ga u njegovim namjerama, dajemo mu punu podršku da ovo provede. Što se tiče zaštitara i barijera s lijeve strane, to isto tako podržavamo. Nikad prije se nije ni moglo ulaziti na lijevu stranu Pila, mogla su ulaziti samo vozila s dozvolom. Mi s našim vozilima tamo nismo ni ulazili niti smo ometali promet na toj strani. Prometni redari imaju važne ovlasti a da neki taksi prijevoznici u to uopće nisu upućeni: oni su po zakonu u rangu inspektora cestovnog prometa - u svakom trenutku mogu zaustaviti vozilo, provjeriti, napisati kaznu koja ide po zakonu, ističe Smoljko.
Povod uvođenju zaštitara je, prema Frankovićevim riječima, sve veća sklonost nasilju prema komunalnim odnosno prometnim redarima na Pilama.
- Nikad to nisam vidio, ali sam čuo od ljudi da je bilo i takvih stvari, što nije u redu. Ne podržavam nikakvo nasilje, zakon mora postojati i vrijediti, posebno na platou Pila koje je usko grlo grada. Ako tu jedno auto stane 10 sekundi, stvori se kolona od 20 vozila! Da auto stane 2 minute, već imate kolonu do Ilijine glavice! To non-stop mora biti ‘protočno grlo‘, protočno mjesto za vozila koja se jako kratko zadržavaju... Tko god se ubuduće tu bude zaustavljao, tu više nema mjesta za stajališta, za nikakva bukiranja, čekanja, nego su tu samo mjesta za ukrcaj i iskrcaj i za protok, protok, protok... Lijeva strana Pila treba biti samo za vozila s dozvolom i najavom, desna strana za ukrcaj i iskrcaj taksi vozila, mislim da bi to bilo u redu i tako nećemo praviti problem autobusima Libertasa na autobusnim stajalištima. Jer, mi taksisti spadamo u javni prijevoz putnika i imamo pravo ukrcavati i iskrcavati putnike na autobusnoj stanici, ali nije korektno da ‘10 taksija‘ dođe na autobusnoj stanici raditi ukrcaj ili iskrcaj kad imamo mjesto za to na Pilama, napominje Smoljko koji dodaje:
- Ovo ide prema redu i boljitku autotaksi prijevoza. Moramo čuvati destinaciju, od nje živimo... Ako se dozvoli anarhija, tu nema sreće! Zamislite da svatko na Pilama radi što hoće?! To bi bila propast, ne samo taksija, nego i turizma i svega ostalog... Mora se poštivati red, moramo poštivati grad, lijep je slogan ‘Poštujmo Grad‘ jer od Grada svi zarađujemo. Netko nam ga je ostavio i moramo ga čuvati, a čuvat ćete ga tako što ćete stvoriti red. Treba slušati nadležne jer je netko stručan napravio model po kojem mogu funkcionirati Pile. Nadležnost nad autotaksi prijevozom su općine izgubile, što nam nije bilo drago, znali smo čemu će ovo voditi, ali vidimo da je gradonačelnik našao način kako da takoreći zaštiti promet oko Grada, komentira Smoljko.
Upravo krajem proteklog tjedna je u tiskanom izdanju Dubrovačkog vjesnika izašao Natječaj za davanje u zakup rezerviranih parkirališnih mjesta za djelatnost autotaksi prijevoza, a ponude se zaprimaju do 5. travnja.
- Pripremili smo se, počeli smo vaditi dokumentaciju i mislim da idemo prema rješenju. Podržavam natječaj, nemam nikakvu pritužbu, sasvim je korektan. Idemo dalje da napravimo reda u prometu, da nam promet konačno krene funkcionirati jer je previše vozila koja se pojavljuju u ljetnom periodu, a ne znate ni tko su ni što su... Ovako će biti unesene registracije jer u prijavi za natječaj će svi morati predati podatke o svojoj registraciji. Znači, postojat će sustav koji će to evidentirati. Sva druga vozila koja budu prolazila a koja ne budu u evidenciji, bit će sankcionirani. Jer, bez kontrole svatko čini probleme. Ovo je jedan od načina kako uvesti red u cijeli promet oko stare gradske jezgre, uvjeren je sugovornik.
Vlasnik prijevoza ‘Dundo Maroje‘ Josip Jakobušić ima drugi prijedlog:
- Većina prijevoznika, ne samo prijevoznika, nego ljudi u Dubrovniku jedva čeka da se zatvori kompletni promet od Ilijine glavice do Pila, naravno, uz posebne dozvole. Kao što se promet zatvorio u Uvali Lapad jer se tamo vozilo 1980-ih godina a više se ne vozi, niti bi to bilo zamislivo. Jedva čekamo da se taj dio odradi... Nikakve rampe, nikakvi zaštitari, nego zatvaranje prometa okolo Pila! Zna se tko tamo može prolaziti: građani, tamošnji stanovnici, policija, vatrogasci, možda i lokalni autobusi dok se ne napravi parking na Pobrežju. Što se prije uvede red na takav način, bit će bolje. Zaštitari, rampa... to neće uvesti red, ništa se tu neće promijeniti. Jer, svi veliki gradovi to rade. Zatvaranje kompletnog prometa od Ilijine glavice do Pila je jedino rješenje - uz posebni prometni režim. Web stranica koja je vrhunski napravljena a u koju je uloženo dosta novaca jest Bus Webshop Dubrovnik. To se može samo proširiti jer odlično funkcionira već par godina. Mi plaćamo svako zaustavljanje na Pilama i to vrlo jednostavno: preko mobitela ili nečeg drugog se registriraš, platiš, busevi dolaze, kamere očitavaju registracije... Nema rampi, nema zaštitara! Mi jesmo za uvođenje reda, ali možda na druge načine... Možda će najavljeni biti dobri, vidjet ćemo, poručuje Jakobušić.