StoryEditorOCM
Turizam i gospodarstvoTRAŽI SE SVJETIONIČAR

Jedan od posljednjih čuvara svjetla na Jadranu radit će za plaću od 6 do 7 tisuća kuna, a od svih sposobnosti najvažnija je ona - moći biti potpuno sam

Piše DV/Morski.hr
7. travnja 2022. - 09:55
Makarska, 220222. Jaka bura koja je na makarskom podrucju tijekom jutra puhala s udarima od stotinjak km na sat uzrokovala je prekid trajektne linije Makarska - Sumartin na otoku Bracu ali nisu prijavljene znacajnije stete. Na fotografiji: bura u Brackom kanalu, svjetionik Sveti Petar.Ivo Ravlic/Cropix

Tvrtka “Plovput” iz Splita raspisala je natječaj za radno mjesto svjetioničara na radnom mjestu Sveti Ivan na Pučini. Iako bi se mnogi danas željeli naći u ovoj ulozi, treba znati da se radi o doista specifičnom i osebujnom zanimanju, te da je na Jadranu ostalo danas tek tridesetak, mogli bismo reći i posljednjih čuvara svjetla, donosi Morski.hr.

Ako mislite da je posao svjetioničara u sumrak paliti, a u zoru gasiti noćno svjetlo upozorenja pomorcima, to već dulje vrijeme nije baš u potpunosti tako. Svjetionici su automatizirani, a posao je dosta teži, jer podrazumijeva održavanje svjetioničarske zgrade i okoliša, rad na visini, ali i danas nezaobilazne noćne smjene, te rad vikendima i praznicima.

Bi li nekog privukla plaća, pitanje je, jer nekome može biti skromna, a drugom dovoljna, no na mjesečnoj razini ona iznosi između 6 i 7 tisuća kuna.  Zgodno tek može biti što na svjetioniku neće provoditi mjesece, već je 15 dana na svom radnom mjestu, a 15 dana može biti kod kuće. No, svjetioničar će ipak sve svoje potrepštine namiriti sam i morat će se dobro pripremiti za boravak na usamljenoj hridi, računajući s tim da bi mogao ostati i nekoliko dana dulje zbog uvijek za svjetionik realnih izvanrednih okolnosti.

U opisu radnog mjesta svjetioničara, Plovput između ostalog navodi kontrolu ispravnosti nautičkih karakteristika svjetionika, glavnog i rezervnog svjetla, sirene za maglu kao i kontrolu svih objekata pomorske signalizacije u vidokrugu, ručno uključivanje sirene za maglu u slučaju kvara automatskog pri vidljivosti manjoj od 1000 metara, tekuće održavanje uređaja i opreme za sigurnost plovidbe, sudjelovanje u akcijama traganja i spašavanja na moru, evidentiranje u Radio dnevniku meteoroloških podataka Državnog hidrometeorološkog zavoda u svrhu ispravnog ispostavljanja računa za izvršenu uslugu, te izradu i dostavljanje meteoroloških izvještaja DHMZ-u i Plovputu,

Osim ovih tekućih, dnevnih poslova, svjetioničar prati i praćenje rokova valjanosti propisanih lijekova i sanitetskog materijala u ormarićima i kutijama prve pomoći, rukovanje uređajima i opremom na svjetioniku sukladno uputstvima u svrhu osiguravanja pravilnog funkcioniranja svjetala i službene komunikacije putem VHF radijske postaje na Ch 16 i Ch 71; tekuće održavanje uređaja i opreme u funkciji sigurnosti plovidbe i svjetioničarske službe, održavanje svjetioničarske zgrade, pomoćnih objekata i obližnjih objekata pomorske signalizacije, čišćenje i uređivanje svih objekata svjetionika, njega okoliša, evidentiranje radnih sati motora svjetioničarske brodice i DEA kao i potrošnje pogonskog goriva i maziva.

Ali, ni to nije sve, jer će budući lanternist morati pomagati radnicima drugih organizacijskih jedinica koji na svjetioniku obavljaju radove koje svjetioničar nije u mogućnosti samostalno izvesti.

A da vam ne bude dosadno, poslodavac se pobrinuo i za nešto administracije. Tako će svjetioničar voditi evidencije o boravku i smještaju turista sukladno danim uputama, vodit će Dnevnik događaja, Radio-dnevnik, Knjige obilazaka, Knjige protokola ulazne i izlazne službene pošte, Tehničkih-servisnih knjižica, izrada mjesečnog Izvješća o realizaciji radova koje sadrži i izvješće o radu svjetionika i obližnjih svjetala, primopredaju smjene na propisani obrazac Zapisnik o primopredaji te obavljanje i drugih poslova koji po svojoj naravi spadaju u poslove radnog mjesta.

Ako vas tješi, nekad su svjetioničari morali imati i daleko više kvalifikacija; proći višemjesečni tečaj za lanternista, imati obavezan vojni rok iza sebe, te biti oženjeni, što danas nužno ne moraju biti. Ako ste spremni biti vuk samotnjak, raditi sve ovo gore navedeno za plaću od 6-7 tisuća kuna, te biti daleko od civilizacije, ovo je upravo posao za vas. Trebate se javiti samo kadrovskoj službi tvrtke Plovput iz Splita, piše Morski.

08. studeni 2024 11:48