Dubrovački aerodrom odnedavno ponosno nosi ime jednog od najznačajnijih znanstvenika u hrvatskoj i svjetskoj povijesti, Ruđera Boškovića. Kakve su prve impresije Vaših poslovnih partnera pa i putnika koji slijeću na Čilipe?
Naši poslovni partneri, upoznati sa imenovanjima zračnih luka po poznatim ličnostima, sa zadovoljstvom su primili vijest o promjeni imena Zračne luke Dubrovnik po svijetski poznatom znanstveniku Ruđeru Boškoviću. Također su zadovoljni na profesionalno odrađenoj proceduri koju promjena imena zračne luke nosi sa sobom. Putnici općenito ne pridavaju veliku pažnju samom imenu, ali oni koje to zanima će se i na Zračnoj luci Ruđer Bošković u budućnosti moći upoznati sa likom i djelom jednog od naših najcijenjenijih znanstvenika.
Pred kraj prošle godine potpisan je ugovor sa niskobudžetnom avio kompanijom Rayanair kojim krećemo u ostvarenje strateškog cilja cijelog dubrovačkog područja, cjelogodišnjeg turizma! Što nam ta suradnja donosi?
Suradnja prije svega donosi 16 novih destinacijatijekom ljetnog reda letenja uz dvije postojeće. Prvenstveno smo zadovoljni što nam se otvaraju tržišta koja do sada nismo imali pokrivena. Također je bitno što najavljeni broj tjednih rotacija počinje početkom ljetnog reda letenja i traje do njenog kraja što ćeimati veliki utjecaj na predsezonu i posezonu. Tri zimske linije prema Londonu, Dublinu i Beču uz očekivanja nastavka postojećih zimskih linija otvaraju veću pristupačnost Dubrovnikatijekom zimskog reda letenja, samim time većeg broja avioputnika i lakšeg smanjivanja sezonalnosti. Također jako bitnim smatramo lakša i pristupačnija putovanja domaćih ljudi tijekom zime.
Znači li to da ćemo možda već ove zime biti svjedoci promjene poslovanja cijelog turističkog sektora, posebice u samom Dubrovniku?
Promjene poslovanja cijelog turističkog sektora je realno očekivati postepeno. Niti je moguće u kratko vrijeme generirati veliku potražnju za dolaskom u Dubrovnik na emitivnim tržištima, niti je moguće preko noći prilagoditi ponudu za veliki broj turista zimi. Posebno s obzirom na specifičnu konkurenciju u to doba godine. Ali je iz tog razloga i postignut dugogodišnji projekt koji bi to trebao postepeno realizirati.
Prošle ste godine u odnosnu na 2022. ostvarili rast prometa od 12,5 posto, otprilike onoliko koliko ste i naveli u svojim realnim poslovnim planovima za 2023. godinu. Kakva su očekivanja za ovu i možemo li se nadati povratku ‘azijskih‘ linija koje su nam prije pandemije ‘punile‘ zimu?
Postepenim otvaranjem tržišta Azije, Australije i Novog Zelanda primjetan je i veći broj turista sa tih tržišta. Naš je cilj povećati broj zimskih frekvencija prema europskim hubovima mrežnim prijevoznicima uz prethodno naveden veći broj niskobudžetnih direktnih linija. Za predmetna tržišta je jako važan povećani broj tjednih rotacija tijekom predsezone i posezone što sa zimom i navedenim najavama za 2024. godišnji broj očekivanih putnika na našoj zračnoj luci čini izrazito velikim.
Zima je u dubrovačkoj avio priči uvijek problematična zbog problema sa burom. Kroz povijest Zračne luke spominjalo se nekoliko rješenja no niti jedno od njih očito nije učinkovito. Postoji li, uz današnju tehnologiju, ‘lijek‘ za konavosku buru ili ipak pred majkom prirodom moramo priznati kapitulaciju?
Uz razvoj novih tehnologija utjecaj bure, koji je kad pogledate na godišnjoj razini izrazito mali, se može smanjiti, ali ne može u potpunosti eliminirati.
Koliko nepovoljni vremenski uvjeti utječu na rad Zračne luke Dubrovnik i jesu li bitno pitanje u poslovnim dogovorima sa avio kompanijama?
Kao što sam prethodno odgovorio, broj operacija koje se ne mogu odraditi na Zračnoj luci Ruđer Bošković zbog bure na godišnjoj razini je jako mali. Vremenski uvjeti imaju utjecaj i na druge zračneluke po svijetu tako da to nije nešto što nam u bitnome utječe na poslovanje.Obzirom da smo na jugu hrvatske gospodarski bazirani na turizam te pri tom uvijek ističemo goste iz SAD-a kao najkvalitetnije, kakvi su planovi za prekooceanske linije i možemo li se nadati novimzračnim poveznicama sa Amerikom? Moram istaknuti kako je nama svaki gost jednak. Ponosni smo na prepoznatost zračne luke kod tri najveća avioprijevoznika iz SAD-a. Trenutačna linija DBV-ERW United airlinesa se tijekom 2024.g. planira produžiti do kraja listopada. Po pitanju novih linija redovito raspravljamo sa sve tri najveće aviokompanije iz SAD-a te je vrlo realno u bliskoj budućnosti otvaranje novih direktnih linija prema SAD.
U sveukupnom prometu, zračni promet ima jedan od najbržih tehnoloških razvoja iako se običnom putniku to možda ne čini. Korak s tim razvojem prije svih moraju pratiti i zračne luke. Koliko je naša zračna luka u koraku s vremenom?
Od tehnoloških rješenja, stupnja ekoloških standarda kao i digitalnih solucija Zračna luka Ruđer Bošković svakodnevno ulaže kako bi bila al pari najrazvijenijim zračnim lukama.
Zadnjih godina u dubrovački aerodrom bio je mjesto ogromnih ulaganja. Hoće li se ona nastaviti u ovoj i narednim godinama?
Zračni promet se i dalje izrazito razvija te smim time i zračne luke moraju neprestano ulagati u svoj razvoj. Obzirom na naše master planove realno je očekivati kontinuirani nastavak ulaganja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....