StoryEditorOCM
Turizam i gospodarstvoDUBROVAČKA ZRAČNA LUKA |

Do kraja mjeseca Dubrovnik bi trebao biti povezan s više od 30 europskih gradova

Piše Vlaho Car
14. srpnja 2020. - 11:15
Beč, Varšava, Madrid, Oslo, Pariz, Rim, Frankfurt, Riga samo su neke od dvadesetak zračnih luka koje su u ovom trenutku povezane s Dubrovnikom. Međutim, "prava sezona" trebala bi krenuti sredinom srpnja kada započinju letovi iz Velike Britanije. British Airwajs (London - tri puta tjedno), Jet2.com, EasyJet i drugi uspostavljaju linije sa zasigurno najznačajnijim turističkim tržištem za Dubrovnik. Niskotarifni Ryanair već leti na liniji prema Irskom Dublinu, a i drugim avio prijevoznici "podigli" su svoje zrakoplove pokušavajući barem dijelom nadoknaditi gubitke proteklih mjeseci. Unatoč svemu, do kraja srpnja Dubrovnik bi trebao biti povezan s više od 30 europskih gradova. U odnosu na sadašnje stanje očekuje se kako bi do kraja kolovoza promet trebao biti utrostručen. Tako bi prvog vikenda kolovoza u Zračnoj luci Dubrovnik trebalo, prema najavama, biti čak 140 slijetanja i uzlijetanja.   

image
Frano Luetić 
 
CROPIX



- Sve ovisi o epidemiološkoj situaciji kako u nas, tako i u zemljama iz kojih nam dolaze gosti. Većina avio kompanija s kojima smo i prije radili se vraćaju, dolaze i novi, a neki su i propali uslijed korona krize. Moramo biti optimisti jer se stanje kreće kako smo ga i predvidjeli, kaže direktor Zračne luke Dubrovnik Frano Luetić.
Usprkos nezapamćenoj krizi za zračni promet u cijelom svijetu u zračnoj luci s ponosom ističu ovotjedni dogovor o međukontinentalnom povezivanju Dubrovnika i Dubaia s kompanijom Flydubai, te početak letova iz novih odredišta Kijeva u Ukrajini, Mađarske Budimpešte i Vilniusa u Litvi.
Međutim, i s takvim povećanjem zračna luka teško će se ostvariti 30 posto lanjskog prometa u srpnju i kolovozu što je uglavnom na razini ukupnog zračnog prometa u cijelom svijetu. Naime, ove godine će na aerodrom u Čilipima tijekom srpnja i kolovoza slijetati do tridesetak međunarodnih zrakoplova dnevno dok ih je u istom periodu lani bilo čak više od 60. Polugodišnji broj putnika na kraju lipnja prošle godine bio je 1.059.684, dok je ovogodišnji u istom periodu 87.026 putnika što je tek nešto više od osam posto. Isto tako, u mjesecu lipnju 2019. bilo je 415.876 putnika dok ih je ove godine 10.592 iz čega proizlazi kako se uz najveći optimizam ove godine u zračnoj luci teško može očekivati više od pola milijuna putnika... Mnogi se pitaju kako je bilo prije, ali radi usporedbe, najbolja godina prije Domovinskog rata bila je 1987. u kojoj je preko Zračne luke Dubrovnik prošlo 1.460.354 putnika što je upola manje od prošle godine.

image
Zračna luka Dubrovnik



- Dubrovačko područje i sve što gravitira našoj zračnoj luci je znatno manje od često spominjanog područja Splita i njihove zračne luke koja trenutno ima više zrakoplova i putnika nego mi. Treba znati kako Splitu gravitira više od pola milijuna domaćih ljudi, a turistički kapaciteti im se prostiru od Zadra do Neretve, te od brojnih otoka do dubokog zaleđa i Međugorja. Naše područje je skučeno i broji niti sto tisuća ljudi, bez prometnica kakve ima Split i s manje turističkih kapaciteta. Isto tako orijentirani smo na goste više platežne moći obzirom da imamo puno više hotela s pet zvjezdica. I to je razlog da se niskotarifni prijevoznici više odlučuju za Split jer je takva ponuda i platežna moć putnika, kaže Luetić.
Poslovno zrakoplovstvo je po svemu dobro radilo u svibnju i lipnju te nastavlja trend porasta prometa u srpnju i kolovozu. Takvi manji zrakoplovi s putnicima usmjerenim uglavnom prema jahtama letjeli su sukladno prijašnjim planovima. Međutim, smanjeni promet od početka korona krize i gotovo nezamislivu crnu rupu od "nula putnika" iz travnja, teško je nadomjestiti.
- Zrakoplova će biti, ali hoće li biti putnika, pita se Luetić. Naime, već sada nam na već uspostavljenim letovima u principu dolaze zrakoplovi manjih kapaciteta sa smanjenom popunjenošću. Ako bude dobar booking za naše područje, zrakoplova će sigurno biti. U protivnom svi gubimo!
18. prosinac 2024 09:53