StoryEditorOCM
MišljenjaENGLEZ U DUBROVNIKU

Zimska talačka kriza

19. studenog 2018. - 11:46
“Zašto bi, kvragu, netko želio doći ovdje u kolovozu?” komentirao je iskusan putnik s kojim sam sjedio u društvu.
Naćulio sam uši jer je i meni, kao i mom sugovorniku, kolovoz jedan od najomraženijih mjeseci u Dubrovniku. “Puno je skuplje, prevruće je, a za obilazak bilo koje znamenitosti u Gradu su redovi, redovi i redovi, tako da zaista ne razumijem zašto ljudi ne posjećuju Dubrovnik izvan sezone,” dodao je s osmijehom moj sugovornik.


Uvijek sam mislio kako je jedna od najvećih prednosti mog posla mogućnost upoznavanja velikog broja različitih ljudi. Sretan sam jer volim svoj posao, i ne mogu se sjetiti tko je točno to rekao, a istina je, da ako voliš svoj posao nećeš raditi nijedan dan u životu. Čovjek koji sjedi preko puta mene i s kojim pijem kavu, jedan je od najvećih putnika današnjice.

Peter Greenberg je guru za putovanja, urednik i jedno od najprepoznatljivijih lica američkog CBS TV kanala, koji je uz sve to napisao bezbroj knjiga, vodiča i tekstova o putovanjima. Od 195 država na Zemlji, Peter Greenberg je posjetio 151. Biti u prilici sjedati s njim na kavi je dragocjeno.

On je vrlo direktan, možda malo i previše za neke ljude, ali jednostavno kaže ono što vidi i pri tom pomalo zna i “bocnuti”.

Sezona je gotova, turisti su se vratili doma i ovo je bila idealna prilika za porazgovarati o svemu kako bih otkrio što svjetski putnik misli da radimo dobro i gdje “štekamo”. Pitanje za pitanjem se nizalo, ali se jedna stvar stalno provlačila kroz razgovor - naša nemogućnost da privučemo turiste i u zimskom razdoblju.


Čitajući između redaka, shvatio sam da je sugovornik zapanjen time što Dubrovnik ne privlači turiste tijekom cijele godine.

“Vaš grad je zapravo talac zrakoplovnih kompanija, one su te koje odlučuju kad ćete zarađivati, a kad nećete. To se mora promijeniti”, rekao je na o tome što kod nas avioni lete samo za vrijeme vrućih ljetnih mjeseci. Ja sam mu onda prenio veliku vijest kako će prvi put nakon 28 godina Dubrovnik dobiti izravnu zrakoplovnu liniju sa Sjedinjenim Američkim Državama i to American Airlinesom.

“To je odlično, ali kladim se da se radi samo o ljetnim mjesecima?” I bio je u pravu! “Jel' vi stvarno trebate još američkih turista tijekom ljeta?” zaključio je. Ovo je bila glazba za moje uši. Ni sam nikako nisam mogao shvatiti zašto ne možemo imati turiste svih 365 dana u godini. “Ja nisam došao u Dubrovnik kako bih se sunčao; lijepo vrijeme svakako je bonus. Došao sam ovdje kako bih uživao u kulturi i povijesti vašega Grada. I, vidio sam jako puno novih i uzbudljivih stvari jer imam dovoljno vremena za to”, rekao je Greenberg.


A argument kako ljudi ne žele doći ovdje zimi, totalna je glupost. Grad je sve što nam treba! Živimo od plodova rada koje su stare generacije posijale. Kada bi ljudi dolazili tijekom zime, automatski bi imali što i raditi. Bilo bi otvoreno više hotela i restorana, moglo bi biti festivala nalik onim ljetnima, i svima bi bilo dobro, i turistima i Gradu.

Postoji veliki broj putnika koji ne traže isključivo sunce i more, tu uključujem i sebe, oni putuju kako bi upoznali i doživjeli drukčije kulture. Zrakoplovne kompanije nas drže u šaci i vrijeme je da se počnemo boriti protiv toga.

Jedna od niskobudžetnih zrakoplovnih tvrtki koja ljeti leti za Dubrovnik na tim letovima zarađuje milijune. Na njih treba staviti pritisak da uvedu redovne letove i u zimskom terminu.

I za to će trebati vremena. “Ako radite planove letenja samo za ljetni period i pritom ne uključujete razdoblje zime, time se problem samo produbljuje, to nije dugoročna, nego strategija, nego strategija katastrofe”, komentirao je kolega s CBS-a. Da bi došao iz New Yorka u Dubrovnik Peter Greenberg je morao promijeniti čak četiri leta.

“Slušate li vi avio kompanije, ili one slušaju vas? Pitam, jer mi se čini da vas one uopće ne slušaju”, zaključio je Greenberg. Netko će, jednom, (valjda) shvatiti da je rješenje problema u našim rukama, a ne u rukama avio kompanija, a svakako ne ni u rukama kruzing kompanija.


 
16. studeni 2024 06:30