StoryEditorOCM
KulturaProgram podijeljen po cjelinama

Tenor Krešimir Špicer i klavirist Lovre Marušić: Najbolji dio koncerta bile su izvedbe hrvatskih skladatelja Kunca i Lisinskog

Piše Sanja Dražić Snimio: Mihael Barišić/Cropix
13. kolovoza 2024. - 15:57

Glazbeni program Dubrovačkih ljetnih igara uokvirit će ljudski glas. U međuvremenu ćemo čuti još tri vokalna koncerta, a na prvom od njih su nastupili tenor Krešimir Špicer i klavirist Lovre Marušić. Oni su u Kneževom dvoru izveli program koji je bio tematski podijeljen u nekoliko cjelina a završio je s djelima hrvatskih skladatelja. Večer je bila izuzetno sparna što je možda jedan od razloga slaboj posjećenosti, najslabijoj do tada. Recimo kako koncerti s jednim ili dva izvođača uglavnom ne privuku veći broj publike. Jedino ako nije riječ o spoju vrhunskih umjetnika i zanimljivog programa.

image

Lovre Marušić

Mihael Barišić/Cropix

Na početku smo čuli stare arije iz pera G. Caccinija (Amarilli mia bella), A. Lottija (Pur dicesti o bocca bella), G. Giordanija (Caro mio ben) i A. Scarlattija (Già il sole dal Gange). Prethodila im je Sonata u E-duru D. Scarlattija koju je Lovre Marušić izveo razabrano i jasno artikulirano.

Romantični blok započeo je Marušić Schumannovom Arabeskom u C-duru odsviranom muzikalno i u stilskom duhu. Potom je slijedio izbor Schubertovih solo pjesama (An Sylvia, Meeres Stille, Im Frühling, Abendstern, Erlkönig). Špicer je pokazao veliki dinamički raspon ali je često bio glasan i silovit. Marušić je sve pratnje izvodio uz potpuno podignuti poklopac klavira. Ali pri tom nije korigirao svoju snagu pa je često klavir bio prejak. Osjetno lošija klavirska izvedba bio je Chopinov Nokturno u Es duru op. 9 br. 2. Pomalo salonski ugođaj publiku je učinio ravnodušnom. Fauréove Tri pjesme o jednom danu također su bile glasne čime su gubile karakter.

image

Krešimir Špicer

Mihael Barišić/Cropix

Međutim, hrvatski blok koji smo čuli na samom kraju opet nas je oraspoložio jer je riječ o odličnom izboru i odličnim izvedbama. Prvo je Marušić izveo dva Nokturna op. 32 Božidara Kunca. Baš nadahnuto i sugestivno. A onda zajedno Hatzeovu pjesmu Majka te Ribar Vatroslava Lisinskog. Slikovito, usklađeno i nadasve uživljeno.

Ova večer je imala oscilacija u interpretativnim dosezima, ali je na kraju vratila visoke domete s početka. Svakako je za pohvalu da su tenor Tomislav Špicer i klavirist Lovre Marušić uvrstili djela hrvatskih skladatelja. Na nacionalnom festivalu kao što su Dubrovačke ljetne igre bi mogao - ili morao - biti uvjet izvođenje domaćih autora.

14. studeni 2024 08:13