StoryEditorOCM
KulturaGALERIJA DULČIĆ MASLE PULITIKA

Marko Ercegović pokazao gdje mi živimo! 

Piše PSD.
8. travnja 2018. - 00:31

Dubrovački fotograf sa zagrebačkom adresom Marko Ercegović otvorio je u galeriji Dulčić Masle Pulitika izložbu pod nazivom "Pokazujem / Gdje mi živimo". Okupljene je na početku pozdravio ravnatelj Umjetničke galerije Dubrovnik, Marin Ivanović te ih ujedno uveo u Ercegovićev svijet motiva. Više o samom postavu kazala je kustosica izložbe Rozana Vojvoda.

- Neka od osnovnisvojstava fotografije Marka Ercegovića su ambivalentnost, kolebljivost narativa, uočavanje, hvatanje, situacije koja jest i nije, priče koja se može i ne mora razviti. Na njegovim fotografijama ništa nije dramatično, nema velikih kontrasta, naglašenosti motiva, uvijek je riječ o poetici svakodnevice, o odnosu s ambijentom koji istražuje istovremeno bježeći od prepoznatljivosti i simbola tih istih ambijenata bilo da je riječ o Dubrovniku, Zagrebu, Veneciji, Momjanu ili nekom drugom mjestu. Samo ponekad, i čini mi se kako godinu odmiču sve rjeđe, dopušta pitoresknosti motiva da ga zavede, pa u tom smislu vidim i najveću razliku između nekih ranijih fotografija s dubrovačkim motivima u kojima ambijent dominira fotografijom od nesklapnih i neuglednih urbanih zagrebačkih vizura s kojima umjetnika, čini mi se, doživljava svoju fotografsku zrelost, napisala je viša kustosica UGD-a.

Iako na otvaranju nije govorio, autor je u katalogu sam napisao nekoliko riječi:

- Odnedavno živimo u novom kvartu. Upoznajem se s njim fotografirajući ga: utoliko je ovo serija u snalaženju. Zanima me koliko me to novo okruženje mijenja, što će se s mojim fotografijama dogoditi ili se već događa. Igrom slučaja, preseljenje se događa u trenutku kada započinje nekoliko istovremenih velikih tranzicija u našoj obitelji i cjelokupnom okruženju. Ne znam što je od toga zabilježeno - fotografijama treba vremena. Odavno je nedovršen i u ekonomskoj krizi fermentira. Zgrade su raznolike (pomiješane su u čudnoj urbanizaciji), a priroda je zapuštena na lijep način. U kaotičnoj konstelaciji cesta i putova, kuća i zgrada, fotografiranje je kao rukovanje s prizorom.: upoznajem se s prečacima, stablima, jutarnjim i popodnevnim svjetlom. Nemam potrebu prikazati ga (izvještavati - zanimaju me i detalji, i ljudi, i birtije, i dućani). U ovom trenutku, kaos je najbitniji, napisao je autor. 

Izložba ostaje otvorena do 6. svibnja. bLu 

17. studeni 2024 09:21