StoryEditorOCM
KulturaStvarnost i imaginacija

Dubrovački dizajner Orsat Franković ima novi projekt. Rodni grad mu je vječno nadahnuće, a surađuje i sa sugrađanima, fotografima Anom Opalić i Markom Ercegovićem.

Piše DV/ JL
10. travnja 2022. - 16:21

Dubrovački dizajner Orsat Franković većinu projekata povezuje s rodnim gradom, a sugrađanima je najpoznatiji po dugogodišnjem angažmanu na Dubrovačkim ljetnim igrama, ali i po problematiziranju tema masovnog turizma i apartmanizacije grada i okolice.

U Galeriji HDD upravo traje izložba radova dubrovačkog dizajnera pod nazivom "Stvaranje mjesta"

Ako niste vidjeli neki od njegovih plakata za Dubrovačke ljetne igre, sigurno ste zapazili naslovnicu drugog izdanja hit-romana "Kradljivica knjiga" Markusa Zusaka. Na istrganim stranicama knjiga posloženim tako da tvore cover romana, Orsat Franković crnim je akrilikom napisao naslov. Za ovo rješenje njegov je studio Flomaster prije dvije godine nagrađen srebrom na natjecanju European Design Awards, piše jutarnji.hr.

image

Jedan od Frankovićevih plakata Igara u suradnji s Anom Opalić

A fotografije s performansa nastajanja te naslovnice mogu se vidjeti na izložbi u galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva "Stvaranje mjesta". To je svojevrsna miniretrospektiva ovog dizajnera. Zanimalo nas je po kojem je principu autor izložbe - Marko Golub - birao Frankovićeve radove.

"Krenuvši od serije plakata za 70. Dubrovačke ljetne igre kao centralnog mjesta oko kojeg je koncipirao izložbu, Marko je tražio radove koje, kako on kaže, povezuje tematska crvena nit odnosa grafičkog dizajna i stvarnih i imaginarnih mjesta. U tom ključu odabrao je 15-ak radova nastalih u 20 godina, bez obzira na to radi li se o stvarnim mjestima u prostoru, poput Dubrovnika, ili o imaginarnim mjestima u prostoru komunikacije poput scenskog prostora na plakatu Festivala kazališta slijepih", objašnjava Franković, kojeg smo pitali i što ga najviše zanima u dizajnu.

"Mene u većini novih zadataka veseli proces dolaska do rješenja. Nekad je riječ o tehničkom postupku, nekad o metodi konceptualizacije, a ponekad o jednostavnom izmještanju u drugi kontekst u svrhu prijenosa poruke, komunikacije sadržaja ili pak pokretanja diskusije. Meni je važan taj, još jedan sloj u dizajnu koji za komunikaciju osnovnog sadržaja nije nužan, ali dizajneru otvara prostor da se bavi nekim temama i ukazuje na neke probleme".

Dubrovnik i tamošnji umjetnici dominanti su motiv kod Frankovića. Na izložbi su i dvije knjige koje je napravio s fotografima Anom Opalić i Markom Ercegovićem. I za kraj nam je otkrio da iz tiska upravo izlazi još jedna umjetnička knjiga koju je oblikovao, a to je "Škrto i nepovezano, baš mrtvački" Svena Klobučara. Ako se do sada niste upoznali sa Svenovim fantastičnim mrtvacima - ovo je prilika.

18. studeni 2024 01:51