StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetVAŽNA PORUKA |

Vaš se školarac diže u podne, u pidžami odgleda nastavu i trk natrag u krevet? Nastavu na daljinu treba shvatiti ozbiljno! 

Piše Marina Karlović Sabolić/SD
31. ožujka 2020. - 14:03
Vaš se školarac diže u podne, u pidžami odgleda nastavu i trk natrag u krevet? Ili se digne rano, ali samo da bi po čitav dan s društvom igrao igrice na Play stationu?

Tako, sudeći po preporukama koje je izdalo Ministarstvo znanosti i obrazovanja, nipošto ne bi smio izgledati njegov dan.
Nastava se zbog epidemije koronavirusa održava na daljinu, no učenici i njihovi roditelji bi je trebali shvatiti ozbiljno. Učenici bi trebali imati svakodnevnu rutinu učenja, njihov dan trebao bi imati svoju strukturu, a u proces učenja bi se, u mjeri u kojoj je to propisano, trebali uključiti i roditelji, piše Slobodna Dalmacija.

Što to konkretno znači?

Učenici prva četiri razreda dnevno bi trebali provesti četiri sata učeći. Jedan otpada na praćenje Škole na Trećem. Ostali na rješavanje dodatnih zadataka koji im šalju njihovi učitelji, razgovor sa roditeljima ili vršnjacima o nekoj temi, izradu nekog praktičnog rada.

Pritom, stoji u preporukama Ministarstva, od roditelja ne treba tražiti da isprintaju listić sa radnim zadacima. Dovoljno je da učenik zadaću napiše u bilježnicu. Učitelju svakoga dana ne treba slati ni sve zadaće na provjeru. Umjesto toga, učitelj može napraviti raspored učenika koji će mu poslati zadaću taj dan i tako individualizirati aktivnosti.

Učenici viših razreda – od 5. do 8. – dnevno bi u prosjeku trebali provesti šest sati učeći. Ako uče i vikendom, onda se broj sati tijekom radnoga tjedna smanjuje. Ako program na TV-u nije usklađen s njihovim rasporedom, ne trebaju ga gledati. No zato nastavnici trebaju djecu uputiti na videolekcije. Ili one na Internet stranicama Škole za život, ili one koje izradi njihov predmetni nastavnik.

Pritom je važno da nije dovoljno učenike samo uputiti da nešto nauče iz udžbenika. Jer većina učenika ne može samostalno naučiti razlomke samo oslanjajući se na udžbenik. Zato uloga nastavnika i dalje ključna.

Srednjoškolci bi u prosjeku trebali učiti oko 7 sati dnevno, a njihovi nastavnici bi se trebali dogovoriti da ih razmjerno opterete preko radnog tjedna.

Nije nužno sve videoprojekcije pratiti na televiziji. A nije dobro ni da videoprojekcije postanu jedini način učenja. I ovdje presudnu ulogu imaju profesori, koji se trebaju angažirati da osiguravaju punu potporu učenicima.

Ministarstvo ne preporuča održavanje video ili audiokonferencija u realnome vremenu na kojima bi sudjelovali svi učenici zbog velikog opterećenja on line sustava. Za predmete koji nisu pokriveni centralnim rasporedom Ministarstva nastavnici bi sami trebali pripremati materijale i upute. Strukovne srednje škole imaju materijale na Internet stranicama Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, piše Slobodna Dalmacija.

Maturanti bi uz knjigu trebali provoditi najviše vremena. Prosječno 8 sati dnevno. Njima Ministarstvo savjetuje da primjenjuju model tzv. obrnute učionice: prvo da pročitaju o nekoj temi, pogledaju videomaterijal ili je samostalno istraže, a onda u virtualnoj učionici postavljaju pitanja, raspravljaju, rješavaju problemske zadatke i argumentiraju svoje stavove. Svake subote će za maturante na RTL 2 biti osiguran redoviti program priprema za državnu maturu.

Kako bi se, epidemiji usprkos, uspjeli što bolje pripremiti za ispit zrelosti.
19. prosinac 2024 01:35