U dobi od 30 godina, kada sam živjela punim plućima, čekala bebu, planirala vjenčanje, mislila da se dijagnoza maligne bolesti događa drugima – dogodila se baš meni - govori mi Simona Augustić, prva žena brenda “Arya Intimo”, kojoj se u jednom trenutku mogao srušiti čitav svijet.
Ali nije, Simona je osobnu tragediju pretvorila u način na koji sebe pozicionira u ulogu inspirativne žene tako što je od maligne bolesti napravila čudo. Nešto što pomaže i drugim ženama.
- Ne moram vam ni pričati koliko je šokantno bilo dobiti dijagnozu raka dojke u zadnjem mjesecu trudnoće, bez obiteljske anamneze... šok i nevjerica! Nakon poroda uslijedila je kemoterapija, a onda i operacija. Na kemoterapiju se nekako pripremiš, znaš da ćeš izgubiti kosu i znaš da je to privremeno. Kosa će narasti! Međutim, ni trauma od same dijagnoze ni kemoterapija nisu mi tako teško pali kao gubitak dojke.
Moje tijelo više nije bilo moje i teško mi je bilo uopće pogledati se u ogledalo. Znala sam da se moram osjećati potpuno da bih se ponovno osjećala dobro, govori mi žena koja se tada odmah bacila na istraživanje ponude pidžama, kućne odjeće, grudnjaka, ljepšeg donjeg rublja, kupaćih kostima... No, ponuda je bila toliko slaba da Simona nije imala što učiniti nego stvar preuzeti u svoje ruke. U njoj se brzo rodila ideja o osnivanju brenda, proizvodnji potkošulja, pidžama s džepićima i kupaćih kostima posebno dizajniranih za žene nakon mastektomije.
Turbani, pidžame, kupaći kostimi
U ovakvim pričama teško je zadržati vedar duh, ali Simoni je to pošlo za rukom zbog malog klupka ljubavi kojeg je rodila. Tada joj se činilo kao da su ona, beba i suprug nepobjedivi trio kojem se ne može dogoditi zlo. Sada kad gleda unatrag, ni sama nije svjesna kako je sve prošla s tom nekom dozom lakoće. Tko zna, govori, možda su tome djelomično kumovali i hormoni. Kemoterapiju je dobro podnosila, gotovo da nije imala neke nuspojave pa je odmah nakon terapije trčala doma svojoj kćeri i s njom odlazila u šumu na duge šetnje. U hektičnim životnim trenucima, priroda joj je služila kao utočište.
- Željela sam pomoći svakoj ženi koja se teško nosi s izmijenjenom slikom tijela da na jednom mjestu može pronaći sve što joj treba da bi se osjećala bolje. Od lijepih turbana, pidžama, ženstvenog donjeg rublja, do kupaćih kostima. Tako je nastala Arya. Žena je žena, i nakon dijagnoze. Sve joj se promijeni preko noći samom dijagnozom, zamislite kako se osjećamo kada isto tako preko noći shvatimo da nam više ništa od starog donjeg rublja ne odgovara, a na tržištu možemo naći samo “ortopedsko”, govori Simona, čiji brend želi svim ženama nakon karcinoma dojke i mastektomije pružiti lijepo, kvalitetno i udobno donje rublje, kupaće kostime i pidžame, izrađene posebno za tijela nakon operacije, u prvi plan stavljajući dizajn, donosi Sobodna Dlamacija
Simona je imala sreću da surađuje s odličnom dizajnericom koja je vodila cijeli proces dizajna, ali i konstrukcije i proizvodnje. Ono što je njoj bilo posebno važno je to da ostvari suradnju s HZZO-om kako njezini proizvodi ne bi bili luksuz već esencijalni dio oporavka. Prilikom pokretanja vlastitog posla imala je brojne strahove, ali sada sa zadovoljstvom može reći da je otvaranje tvrtke, web trgovine i trgovine u Zagrebu iza nje.
Najljepši modeli na doznaku
- Brzo sam dobila dozvolu za rad od Halmeda, a kasnije i ugovor s HZZO-om. Iako sam se bojala cijelog tog procesa ishođenja dozvola, naišla sam na ljude u Halmedu i HZZO-u koji su mi puno pomogli da cijeli taj proces što brže i lakše prođe i na tome sam im zahvalna. I oni su bili oduševljeni ovim projektom, zapravo – reakcije su posvuda bile samo ohrabrujuće i motivirajuće. Iako na tu doznaku idu samo određeni modeli grudnjaka, oni koji su stavljeni na listu ortopedskih pomagala – u ponudu sam stavila sve najljepše modele, nadodaje ova certificirana fitterica postoperativnih grudnjaka, kojoj je iznimno bitno da ni jedna žena iz njezine trgovine ne iziđe asimetrična ili s krivom veličinom grudnjaka.
Dobra vijest za one koje ne žive u našoj metropoli je i ta da sav asortiman na doznaku šalje na adresu. Proizvodi brenda “Arya” su donje rublje, potkošulje, pidžame i kupaći kostimi, ali u suradnji s vanjskim dobavljačima preko njih možete nabaviti i turbane, ljuskice za oblikovanje, proteze... Najprodavaniji su grudnjaci, ali i kompleti donjeg rublja. Žene se žale da do njezine trgovine godinama nisu mogle kupiti komplet grudnjaka i gaćica, čipkasti ili u boji, moderan, odnosno “onaj u kojem bi se osjećale lijepo i ženstveno - kao prije”.
Na samom početku mozgala je i mozgala, a onda se dosjetila genijalne ideje koja je na kraju i bila pokretač njezina uspjeha. Od svoje stare trudničke pidžame napravila je novu tako što joj je dodala džepiće i napravila lagani umetak. Uz pomoć dizajnerice taj svoj prototip pretvorila je u, kako sama kaže, predivnu mekanu, nježnu, ženstvenu pidžamu s čipkastim detaljem. Bilo joj je bitno da se u svojem domu osjeća lijepo i potpuno. Do tada je iz odmah iz kreveta jurila staviti grudnjak. Prototip pidžame na kraju nije bio samo začetnik njezina brenda nego i osiguranje da ponovno ima opuštena jutra i večeri. Dizajnirali su pidžame s džepićima za lagani, spužvasti umetak jer ne vidimo razlog zašto se žena ne bi i doma u vlastitom krevetu osjećala potpuno. Za dane kada im se zaista ne nosi grudnjak, tu je super udobna potkošulja s integriranim grudnjakom (topićem), idealna za dane oporavka od mastektomije, ali i kasnije.
Prva u Hrvatskoj i regiji
- Nakon terapija krećeš od nule. Ali i to može biti zabavno! Isprobavanje svih kratkih frizurica koje inače možda ne bi imala priliku isprobati, tu je i igranje s odjećom i stilom. Nakon mastektomije često imamo i remont ormara - većina odjeće ne odgovara našem novom tijelu – dekoltirane bluze, topići bez naramenica možda su predmeti koje više nećemo nositi. Ali jedno je sigurno – imati jedan dobar grudnjak, po mogućnosti s podstavljenim košaricama - znači sve - uzbuđeno nam govori Simona.
Četiri godine svojega života provela je u Rimu, gradu za koji govori da joj je donio ljubav prema samoj sebi. Živeći tamo naučila se osjećati dobro u svojoj koži, zadovoljno, onako iznutra.
- Tamo sam sazrela, upoznala samu sebe i to je ono najbitnije, jer je to ono što ti ostaje kada rak skine s tebe sve što te čini “ženom” - od kose, obrva, trepavica, dojki... - kaže.
Njezin brend prvi je u Hrvatskoj i u regiji koji proizvodi ovakve proizvode. Ženama čija su tijela doživjela veliku promjenu pomaže da pronađu odjevne predmete koji im sada odgovaraju. Omogućuju im da se prvo osjećaju kao žene, a zadnje kao pacijentice.
- U mojoj trgovini je proces biranja grudnjaka vrlo opušten, najviše zato što znaju da sam sve to i sama prošla. Baš zato što sam i sama prošla mastektomiju i nemam jednu dojku, sam “fitting” je opušteniji. Vrlo često razgovor počne o samoj dijagnozi, operaciji, iskustvu… žene mi vjeruju, znaju da mi je jako bitna estetika i simetrija i nemaju toliko srama. Često ulazim s njima u kabinu za presvlačenje, preda mnom se skidaju ako im to odgovara… ponekad se i ja skidam pred njima. Nekad kada su u prolazu uđu u trgovinu samo da mi se jave - presretno dodaje.
U moru mračnjaka, tuge, zlovolje, ratova i kukanja, Simona i njezin brend prijeko su potrebno svjetlo.