U njihovom poslu brzina je ključna, ali ne smije biti nekontrolirana. Spašavanje života ljudi i imovine zahtijeva trenutačnu reakciju, no interventne službe na putu do terena ulete u objektiv kamera za nadzor brzine pa se zbog toga vatrogasci i hitna pomoć MUP-u često moraju ‘opravdavati’.
Nitko nije znad zakona
Ravnatelj Zavoda za hitnu medicinu Dubrovačko-neretvanske županije Luka Lulić kaže kako se njihovi vozači redovito susreću s izazovom prekomjerne brzine:
- Sirena i rotacija na vozilu interventnih službi u prometu su siguran znak da se treba pomaknuti ustranu jer je u tijeku hitna intervencija. Ako neki od naših vozača prekrši prometna pravila kad nije na intervenciji, naravno da mora za to odgovarati. No, isto tako u duhu dobre suradnje s policijom, kod hitnog prijevoza pacijenta, da bi se spasio nečiji život, moguće je ‘tolerirati’ manje incidente. To naravno ne znači da itko smije voziti ‘iznad zakona’. Kroz crveno na semaforu vozilo hitne pomoći ne smije proći i tu nema iznimke. Čim uđe u vozilo, svaki naš vozač mora znati da nije zaštićen toliko da se može ponašati kako hoće, ni tijekom intervencije ni kad vozilo vozi na servis, puni gorivo i slično – podsjeća Lulić i otkriva kako Zavod mjesečno zaprimi dvadesetak dojava o prebrzoj vožnji vozila hitne pomoći.
- Svaku situaciju gdje je naše interventno vozilo prošlo brzinom većom od dopuštene registriraju nadzorne kamere i nas obavijeste o tome, te se zatraži ime vozača koji je počinio prekršaj. Koliko mi je poznato, podaci s kamere šalju se u centralu u Rijeci na provjeru, a mi MUP-u na posebnom obrascu pošaljemo informacije o prirodi hitne intervencije. No ako se utvrdi da je stvarno došlo do povrede Zakona o sigurnosti prometa na cestama, vozaču slijede sankcije. Ako je, recimo, prekoračio brzinu za 20 kilometara, novčana kazna iznosi 130 eura, s tim da se uplatom odmah iznos može smanjiti za pola – ističe ravnatelj Zavoda koji ima 50 timova i dva do tri punkta pripravnosti. Na području županije kroz smjene se izmjenjuje 50 vozača, samo u Dubrovniku njih deset uz još pet timova raspoređenih u Čilipima, Metkoviću, na Mljetu, na Elafitima.
Sve je dobro do prometne
Zapovjednik Javne vatrogasne postrojbe Dubrovački vatrogasci Stjepko Krilanović kaže kako su gasitelji ravnopravni sudionici u prometu kao i svi ostali.
- Nama se čak tolerira i prolazak kroz crveno uz pažnju, ali u slučaju nesreće - vozač je kriv, on snosi posljedice. Kad idemo s rotacijom, drugi sudionici u prometu su se nama dužni pomaknuti da prođemo, no ako se dogodi prometna nesreća, ja sam kriv bez obzira što imam rotaciju, ako sam svojom nepažnjom prouzročio nesreću. Pamtim slučaj kad smo za velike hladnoće prije šest godina proklizali kroz crveno blizu Domu zdravlja. Imali smo dvije teško ozlijeđene osobe u toj prometnoj nesreći i moj vozač je bio osuđen uvjetno na zatvorsku kaznu par godina. Ukratko, bez obzira idemo li nekoga spašavati ili ne, je li nam upaljena rotacija ili ne, u slučaju prometne nesreće tretira nas se isto kao i sve ostale sudionike u prometu. Primjerice, kad idemo od Vatrogasaca prema Pilama, izmiču nam se, možemo i po trotoaru čak voziti u iznimnim situacijama. I sve tako dok se nešto ne dogodi, a kad se dogodi onda se zakon aktivira – kaže Krilanović.
- Kamere na magistrali koje mjere brzinu, kod prekomjerne brzine nas slikaju pa ja moram podnijeti izvješće o intervenciji i poslati MUP-u odnosno Policijskoj upravi s molbom da zbog te i te intervencije smo morali voziti brže i oni svaki put to uvaže. Ja imam tri,četiri takve prijave godišnje što se tiče brzine. Ministarstvo nam tu izađe ususret bez problema. Ako smo bili na intervenciji, oni nam odobre žalbu, no moramo je uputiti u postupak. Tad MUP od mene u postupku zatraži ime vozača koji je za toliko i toliko prekoračio brzinu, ja mu navedem razlog i priložim izvješće o intervencij, imamo poseban formular – ističe sugovornik koji od prometnih nezgoda posebno pamti davno izvrtanje vozila na skretanju za Mokošicu. A vozni park JVP je povelik, na Vatrogasnoj zajednici raspolažu s četrdesetak vozila, tridesetak u javnoj, te 10 do 15 po DVD-ovima. Za vozila cisterne i interventna vozila, ljestve, korpe i slično za koje treba C kategorija osposobljena su 24 vozača, po šest u svakoj smjeni. A mala, osobna i kombi vozila za dostavu i prijevoz vatrogasaca, pomoćna za koja je dovoljna B kategorija, mogu voziti svi vatrogasci, s najvećim oprezom, dakako.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....