Iako medijske stupce pune vijesti o masovnim otpuštanjima u Americi, Hrvatsku takav trend (još) nije zahvatio.
Na MojPosao platformama, web stranici MojPosao i mobilnoj aplikaciji PosLovac, u prvom kvartalu je objavljeno više od 26 tisuća oglasa za posao, što je 11% više u odnosu na prošlu godinu i čak 23% više u odnosu na pretpandemijsku 2019. godinu. Na oglase za posao je pristiglo preko 423.000 prijava, što je na razni prošle godine, donosi Slobodna Dalmacija.
Početak 2023. godine obilježio je rast broja oglasa u odnosu na prethodnu godinu, a najveća razlika i rast u broju oglasa zabilježen je u kategorijama Obrazovanje i znanost te Skrb o djeci i starijima.
U odnosu na prvi kvartal prošle godine, u kategoriji IT i telekomunikacije je zabilježen osjetan pad potražnje za radom (-23%), što odgovara kretanjima na globalnom tržištu rada.
Jednak broj kandidata
„Podaci pokazuju kako je u prva tri mjeseca aktualne godine potražnja za radnom snagom u IT-u doživjela pad od 23 posto. S druge strane, s obzirom na to da se sada za manji broj pozicija natječe podjednak broj kandidata, broj prijava na oglase je porastao za 17%.
Naše IT tržište je povezano sa svjetskim, u prvom redu s američkim, i zbivanja s globalnog tržišta se u većoj ili manjoj mjeri uvijek preliju i na naše domaće tržište rada.
Međutim, ta povezanost nije toliko izražena kao, primjerice, u Srbiji. Tamo je, naime, zabilježen značajno veći pad broja oglasa u istom periodu, a broj prijava je porastao za čak 60% što sugerira kako je veći broj ljudi ostao bez posla i krenuo u potragu za novim karijernim izazovima.
Iako je nezahvalno prognozirati što slijedi u nastavku godine, usudio bih se reći kako će se pad potražnje za radnom snagom u sektoru IT-a nastaviti do polovice godine, nakon čega bi trebao uslijediti oporavak tržišta i blagi rast“, rekao je Igor Žonja, direktor portala MojPosao.
Najtraženiji trgovci, konobari i skladištari
Među najtraženijim zanimanjima u 2023. godini su ona iz područja turizma i ugostiteljstva te prodaje.
Udio oglasa u kategoriji prodaje povećao se u odnosu na prošlu godinu, te sada ta kategorija nosi gotovo petinu svih oglasa.
Udio oglasa u kategoriji Turizam i ugostiteljstvo se nešto smanjio i apsolutni broj oglasa u toj je kategoriji nešto maji nego što je bio u istom periodu prošle godine.
Najtraženija zanimanja u prvom kvartalu 2023. bila su: prodavač (trgovac), konobar (barmen), skladištar, vozač, kuhar, recepcionar te radnik u proizvodnji.
Najveća ponuda zabilježena je u sljedećim kategorijama zanimanja:
- Prodaja (Trgovina) - 18% oglasa
- Turizam i ugostiteljstvo - 17% oglasa
- Proizvodnja i zanatske usluge - 11% oglasa
*U jednom oglasu/životopisu moguće je naznačiti više kategorija zaposlenja
U kategoriji s najvećim brojem oglasa, Prodaji, rast u odnosu na prvi kvartal prošle godine iznosi 19%.
Rad na neodređeno
S obzirom na vrstu zaposlenja, u prvom kvartalu 2023. godine oglasi za rad na neodređeno činili su čak 74% ukupnog broja oglasa, što je nešto veći udio nego prethodne godine.
Oglasa za rad na određeno bilo je 50%.
Djelatnici za sezonski posao tražili su se u 8% oglasa, dok se 3% oglasa odnosilo na studentske poslove.
Tijekom početka 2023. poslodavci su najčešće tražili kandidate sa srednjom stručnom spremom – u 54% oglasa srednja stručna sprema bila je uvjet za uspješnu prijavu na natječaj.
Najviše oglasa je u Zagrebu
Polovica oglasa (48%) bilo je za Zagreb i zagrebačku županiju, nakon čega slijede obalne županije: Splitsko – Dalmatinska (14%), Primorsko-goranska (13%) te Istarska (11%).
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....