Nakon prošlotjedne svečanosti završetka Stonske obilaznice i puštanja u promet cjelovite trase pristupnih cesta velebnom Pelješkom mostu, vozači su suočeni s neočekivanim i problemom za kojeg rješenje još uvijek nije planirano. Naime, problem je nedovoljni broj benzinskih crpki, na što su nam pozornost skrenuli i naši čitatelji.
Vozači koji putuju između Splita i Dubrovnika Pelješkim mostom i dalje prema jugu obilazncom oko Stona, ističu kako od Opuzena i tamošnje pumpe prije uzbrdice uz Rabu, pa sve do Orašca i benzinske pumpe nakon Vrtova sunca koja je udaljena 107 kilometara, nema ni jedne benzinske crpke! Problem je tim veći što na raskrižju, odnosno novom čvorištu Jadranske turističke i stonske obilaznice u Dolima još uvijek nema obavijesti o najbližoj crpki za gorivo koja se nalazi na starom raskrižju državnih cesta "D8" i "D414", odnosno Jadranske magistrale i stare Pelješke ceste. Za domaće ta pumpa nije nepoznanica, ali turisti teško da će znati gdje se nalazi, a na novoizgrađenoj pristupnoj cesti Pelješkom mostu, počev od Komarne te zaključno do Dola vozači nemaju ni jednu crpku za gorivu ili elektropunionicu kao ni obavijest koliko je udaljena najbliža. Nema takve obavijesti ni u Opuzenu, a ako preskoče tu pumpu najadajući se da ih ima na svako pedesetak killometara, vozači riskiraju da ostanu bez goriva. Ako imaju sreću pa im se ‘rezerva‘ upali prije prelaska Pelješkog mosta, ostaje im opcija da se vrate nazad u Opuzen, ili da krenu u BiH preko Neuma u kojem su dvije crpke za gorivo plus spomenuta na staroj ‘magistrali‘ pred skretanjem za Ston. Za one koji sa juga voze prema zapadu Hrvatske situacija je još gora. Naime, obzirom da se u Orašcu iz tog pravca ne smije skrenuti na benzinsku crpku, zadnja na kojoj prije Opuzena, ako ne mislite ući u centar Dubrovnika, možete natočiti gorivo je ona u Kuparima u Župi dubrovačkoj. U tom slučaju razdaljina između dviju benzinskih crpki, naravno ako ne znate za onu na starom skretanju prema Stonu do koje možete jedino ako na čvorištu u Dolima skrenete prema granici sa BiH, je oko130 kilometara.
Hrvatske ceste pitali smo kako i kada misle riješiti taj problem.
-U obuhvatu zahvata projekta izgrađena su tri odmorišta uz novu prometnicu preko Pelješca. Benzinske crpke, odnosno elektropunionice nisu bile predmet zahvata ovoga projekta, ali su na pojedinim lokacijama neke od pripremnih radnji izvršene. Nadalje, sukladno pravilima o dodjeli bespovratnih sredstava za predmetni projekt, točnije sukladno odredbi članka 8.1. Posebnih uvjeta ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava u kojemu se navodi kako projekt neće ostvarivati prihod, te članka 4. posebnih uvjeta ugovora koji govori o trajnosti projekta od 5 godina, nismo u mogućnosti dati PUO u koncesiju (u periodu od 5 godina od završetka izgradnje), jer se koncesija smatra izravnim prihodom.
To znači da će zbog uvjeta činjenice da je Europska Unija projekt Pelješkog mosta i pristupnih cesta sa Stonskom obilaznicom, vrijednog 420,3 milijuna eura, od kojeg iznosa je EU sufinancirala 330 milijuna eura ili 78,5 posto vrijednosti projekta, slijedećih pet godina ova prometnica ostati bez crpki za gorivo ili elektropunionica. Kao najizglednije rješenje nameće se obveza postavljanja putokaza na čvorištu Doli ka starom raskrižju s Pelješkom, odnosno državnom cestom D 414.