Vrijeme povoljnih novih automobila je iza nas. U posljednje dvije godine najjeftiniji benzinski i dizelski automobili poskupjeli su u prosjeku od 20 do 30 posto, a nova teško probavljiva informacija stiže iz Njemačke. Prema izračunu ADAC-a koji je napravio analizu cijena iz 2017. i 2022., automobili su poskupjeli i do nevjerojatnih 44 posto, piše Autoklub.hr.
Prosječna cijena svih ponuđenih modela porasla je s 44.908 eura u 2017. na 53.525 eura u srpnju 2022. To je povećanje od 19 posto. U istom razdoblju, inflacija je iznosila samo oko 8 posto.
Prema podacima ADAC-a, najveći postotak poskupljenja zabilježen je u nižim razredima. Cijene novih automobila porasle su za 44 posto za male automobile i oko 30 posto za nižu srednju klasu.
Najviši rast cijena u nižim segmentima vjerojatna je posljedica uvođenja novih minimalnih standarda za sustave pomoći. To se posebno odrazilo na manje klase, jer je većina sustava već bila u serijskoj opremi srednje i više klase.
Međutim, to ne može opravdati povećanje cijena iz srednje klase.
Također, izbacivanje baznih modela iz ponude novi je udarac za potencijalne kupce.
U ADAC-u su izračunali da se prije samo godinu dana Volkswagen Golf sa 90 KS mogao naručiti kao osnovni model po cijeni od 20.700 eura. Sada je dostupan u izvedbi sa 130 KS za 29.560 eura. Radi se o povećanju od gotovo 9000 eura.
S Fiat Tipom je još ozbiljnije. U svibnju 2021. varijanta sa 100 KS bila je dostupna za 17.490 eura, a sada je dostupan samo kao hibridna verzija sa 130 KS po osnovnoj cijeni od 28.490 eura.
Uz njih, važno je napomenuti da su i cijene električnih automobila ‘podivljale‘.
Za 15 najpopularnijih električnih modela kupci u prosjeku plaćaju 14,5 posto ili 5385 eura više nego prije godinu dana. 8520 eura, 6430 eura, 2600 eura: to su iznosi poskupljenja popularnih modela Tesla Model 3, Fiata 500e i Volkswagena ID.3.
Jedan od najradikalnijih primjera je Ford Mach-E koji je poskupio 9000 eura, sa 46.900 eura na 56.500 eura.
Iz ADAC-a apeliraju na proizvođače automobila da se vrate politici koja se fokusira na pristupačnost automobila. Osim toga, proizvođači bi ponovno trebali ponuditi aute s osnovnom opremom kako bi si i kupci slabijeg imovinskog stanja mogli priuštiti novo vozilo.
Mobilnost mora ostati dostupna svima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....