Na našim cestama sve češće viđamo marku MG, prilično dostupna kineska vozila. Električna i vozila na benzin znatno su jeftinija u usporedbi s konkurentima iz Europe i sve ih više kupuju tvrtke, ali i pojedinci, donosi Slobodna Dalmacija.
– Nudimo održiva, inteligentna, funkcionalna i pristupačna vozila. Razvijena su u studijima za dizajn tvrtke MG u Šangaju, u suradnji sa suvremenim studijima za dizajn u Londonu, proizvedena su u Kini, i već su dostupna u raznim europskim državama. Matično društvo tvrtke MG je SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation). SAIC Motor je sedmi najveći proizvođač automobila na svijetu te je bio prva automobilska grupa u Kini čija je godišnja prodaja premašila sedam milijuna vozila. Proizvođači automobila povezani s tvrtkom SAIC Motor uključuju Morris Garages (MG), Roewe i Maxus, ali i SAIV Volkswagen, SAIC-GM i druge – navodi se na stranicama te grupacije u Hrvatskoj.
No koliko su ta vozila sigurna?
Na cestama trenutačno najviše viđamo MG ZS. A prema Euro NCAP ispitivanju iz 2017., taj automobil od mogućih pet zvjezdica ima tri. Većina novih automobila ima pet zvjezdica.
– Očitavanja lutke pokazala su dobru zaštitu koljena i bedrenih kostiju vozača i suvozača, ali smatralo se da strukture na kontrolnoj ploči predstavljaju rizik za putnike različitih veličina i za one koji sjede u različitim položajima. U testu pune širine krute barijere, očitanja kompresije prsnog koša na lutki suvozača na stražnjem sjedalu pokazala su lošu zaštitu za ovaj dio tijela, a zaštita glave ocijenjena je kao marginalna, na temelju izmjerenih usporavanja. I u testu bočne prepreke u jačem bočnom udaru u stup, zaštita svih kritičnih dijelova tijela bila je dobra i ZS je postigao maksimalan broj bodova na ovim testovima. Testovi na prednjim sjedalima i naslonima za glavu pokazali su marginalnu zaštitu od trzajnih ozljeda u slučaju sudara straga. Geometrijska procjena stražnjih sjedala također je ukazala na marginalnu zaštitu od ozljeda vrata – navodi se u tom izvještaju u ocjeni sigurnosnog rizika za vozača.
A kakva je zaštita djeteta?
– U testu frontalnog pomaka, zaštita vrata 10-godišnje lutke ocijenjena je kao loša, na temelju izmjerenih vrijednosti vlačnih sila. Zaštita prsnog koša bila je marginalna. Za 6-godišnju lutku zaštita prsnog koša i vrata bila je slaba, na temelju usporavanja i vlačnih sila – navodi se između ostalog.
Pogledajte detaljnije:
No novi su modeli prema NCAP testovima dobili uglavnom pet zvjezdica. Primjerice, MG ZS EV ima jako dobru sigurnost, pet zvjezdica i bolju sigurnost za dijete i vozača od "običnog" MG ZS vozila. U novijim ispitivanjima, primjerice, Dacia je lošije prošla od MG-a.
Pogledajte detaljnije i za električnu verziju "EV".
►Rezultate testova svih MG vozila pogledajte OVDJE.
A ovo su rezultati ispitivanja vozila u 2022. i 2021. godini, neki su dobili čak i jednu zvjezdicu: