Konačno je Pelješki most otvoren, i stvarno je kraj. Naime, kolege novinari s juga Hrvatske svih su se ovih godina nagledali svečanosti i svečanosti na istu temu. Bivši premijer, a danas najpoznatiji hrvatski osuđenik - Ivo Sanader, otvarao je radove na mostu dvaput - u Komarni i Brijesti, a lani se slavilo postavljanje zadnje sekcije kao da su svi radovi gotovi, pa je bilo turista koji su se dan poslije čudili jer im nisu dali preko mosta, piše Slobodna Dalmacija.
No, još će se udarnički raditi na poluotoku Pelješcu. Na stonskoj obilaznici koja je žila kucavica mosta, "prašit" će se do kraja godine. Tko zna, možda se i onda bude slavilo? U Stonu će svakako biti fešta jer taj gradić u potpunosti ovisi o dovršetku ove prometnice jer mu bez predviđene "petlje" slijedi prometni kolaps. Župan dubrovačko-neretvanski Nikola Dobroslavić, najavio je i izgradnju autoceste do Dubrovnika. Tek će to biti fešta nad feštama.
Priča o mostu zvanom čežnja tako se privodi kraju, no njegova velebnost potaknula je stanovnike iz raznih dijelova Hrvatske da na ovom mjestu lobiraju za slične projekte. U Komarni je zato pred neki dana vladala prava "mostomanija". Na tu je temu bila najagilnija udruga građana otoka Pašmana koja na izgradnju mosta do njihovog otoka čeka punih pola stoljeća. Još se sedamdesetih godina govorilo o povezivanju Pašmana s kopnom.
- Pašmanski most nema alternativu. On se naprosto mora financirati europskim sredstvima kao i Pelješki most. Europa nam mora dati barem pola novca. On bi bio nešto kraći od Peljškog mosta, iznosio bi točno dva kilometra i dvadeset metara, a i dubina mora je manja, tako da se sigurno radi o lakše izvedivom projektu i manjoj investiciji - kazao nam je Rajko Medić iz Neviđana na Pašmanu.
Uvjeren je da bi efekt izgradnje toga mosta bi za njegov kraj značajniji nego otvaranje Pelješkog mosta.
- Još su jugoslavenske vlasti radile projekt izgradnje mosta, pa onda u Zagrebu Jure Radić i suradnici, no očito nismo imali dovoljno jake lobije da stvar izguramo do kraja. No, sada sam uvjeren da je most do Pašmana realnost. Studije postoje, politička volja je tu, vrijeme da se krene s radovima.
Gotove su Studije predizvodljivosti povezivanja otoka Pašmana s kopnom, most bi bio nešto kraći od ovog koji vodi do Pelješca, 2203.5 metara ali višestruko jeftiniji jer bi se radilo o tzv. grednom mostu.
Predlaže se i mogućnost izgradnje ovješenog mosta kao i uronjenog tunela, a ako ne bude ništa od toga, uvele bi se nove brodske linije. Za razliku od stanovnika Pelješca, na Pašmanu nisu svi jednoglasni oko izgradnje mosta jer pojedini otočani smatraju da bi se tako narušio idilu koja tamo vlada. Strah ih je da se ne dogodi apartmanizacija kao na Viru jer povezivanja otoka s kopnom nerijetko rezultira masovnom divljom gradnjom.
Više o mostu pročitajte ovdje: