Otvorenje Pelješkog mosta označit će završetak značajne faze cestovnog povezivanja Hrvatske u cjeloviti prometni sustav. Već od utorka navečer, kratko po završetku ceremonije otvorenja 26.srpnja, motorna vozila će umjesto magistralom, odnosno državnom cestom D-8 preko Neumskog koridora i graničnih prijelaza Klek i Zaton Doli od čvora Duboka voziti preko Pelješkog mosta i potom kolnikom novoizgrađene pristupne ceste do Sparagovića i čvora Zaradeže sve do čvora Prapratno, nedaleko istoimenog pelješkog naselja.
Međutim, tu će uslijediti "povratak u prometnu prošlost", odnosno nastavak vožnje uskom dionicom stare Pelješke, odnosno državne ceste D-414 kroz Ston i Zamaslinu do čvora Zaton Doli.
-Tehnički pregled za dionicu pristupne ceste od čvora Duboka na državnoj cesti D-8 do čvora Zaradeže/Sparagovići, odnosno do spoja sa dionicom koju je izvodila tvrtka AVAX-SA otpočeo je ovoga tjedna još uvijek je u tijeku- odgovor je glasnogovornice JP Hrvatske ceste Tamare Pajić Đurijanček koja nam je potvrdila da je izuzetno važni objekt kontrolnog centra, odnosno Centra za kontrolu prometa na čvoru Zaradeže u cijelosti dovršen i tehnički opremljen te će se iz njega obavljati kontrola prometa i upravljanje svim prometnim sustavima:- Nakon ishođenja uporabne dozvole za pristupnu cestu i puštanja u promet dionice od čvora Sparagovići do čvora Prapratno, u sklopu koje se nalazi i most Pelješac, promet će se moći odvijati u cijelosti na ukupnoj dužini trase od 24 km od čvora Duboka do čvora Prapratno, odnosno do spoja na D-414 i D-416 u čvoru Prapratno.
Ublažavanje oštrih krivina
Prisilni silazak u Prapratnom s kvalitetno izgrađenog kolnika pristupne ceste nužan je zbog kašnjenja izvedbe radova na preostalom dijelu dionice Prapratno-Zaton Doli za koju je zadužen grčki AVAX. No, takvo prometovanje će, srećom, biti samo privremeno, kao što su privremeno promet uredovali semafori na čvorištima Duboka, Zaradeže i Prapratno. O ublažavanju oštrih krivina serpentina na samo 3 km dugoj, ali opasnoj dionici Prapratno- Ston te svemu što slijedi na još aktivnoj trasi gradilišta pristupnih cesta i Stonske zaobilaznice govori voditelj Tehničke ispostave Hrvatskih cesta Dubrovnik Ivica Tutman:
-Radimo na proširenju ublažavanju pokosa na dionici D 414 od Prapratnog do Stona kako bi osigurali veću vidljivost tijekom odvijanja prometa i tako dodatno podigli sigurnost obzirom na značajno povećanje prometa koje slijedi po puštanju u promet Pelješkog mosta i pristupnih cesta. Zapravo imamo posla još samo u petak, a semafore smo već uklonili i možda ih još budemo koristili u kraćem razdoblju uoči ovog vikenda, a u samom Stonu u ponedjeljak ćemo izregulirati još neke stvari. Naime, sām Ston je kritičan jer Pelješka cesta prolazi kroz naselje, tu ima više pješačkih prelaza i vrlo je usko te nemamo mogućnosti za pretjerane intervencije, tako da ćemo u ponedjeljak 25. srpnja u Stonu još nešto odrađivati - ističe Tutman i pojašnjava:
-Cijela dionica Prapratno-Ston duga je 3 kilometra, ali u svrhu ublažavanja pokosa gledamo ublažiti dio koji ima problem s usjekom, što je dio koji je dug nešto više od kilometra. Ostatak dionice do Stona prolazi kroz Stonsko polje i pored solane, gdje smo objektivno limitirani jer prometnicu ne možemo proširiti zbog odvodnih kanala.
Do kraja godine
Na kraju smo temeljem aktualnog stanja radova pokušali doznati što konkretniji datum završetka Stonske zaobilaznice i preostalog dijela pristupnih cesta na dionici Prapratno-Zaton Doli. O dovršenju i konačnom puštanju u promet te dionice, što će konačno označiti završetak ove faze projekta prometnog povezivanja krajnjeg juga Hrvatske Tutman ističe:- Plan je do kraja ove godine završiti preostali dio pristupnih cesta, a naša je obveza čim se radove završe da se obavi tehnički pregled te prometnica pusti u promet već par dana po završetku.
Na Mostu Ston je počelo betoniranje kolnika, a u odnosu na već prokopane tunele Polakovica (1265 m) i Supava (1320 m) između kojih je 485 metara dugi Most Ston, preostaje još samo na tunelu Supava dovršiti par stotina metara sekundarne (unutarnje) obloge. No, to je tehnološki spor i zahtijevan postupak a glede 8 kilometara duge dionice Prapratno-Doli mnogo toga ovisi i o vremenskim uvjetima i mogućim neplaniranim događajima - naglasio je Ivica Tutman, priznajući kako izvođači radova imaju prilično velike probleme s opskrbnim lancima građevinskog materijala i prateće opreme za ceste.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....