StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetVeliki preokret

Era jeftinih kineskih auta u Europi završava i prije nego je počela!

Piše autoklub.hr
13. rujna 2023. - 13:46

Predsjednica Europske komisije Ursula Von der Leyen jutros je najavila da će otvoriti istragu o nepoštenim subvencijama kineskim proizvođačima električnih vozila, što je parlament dočekao pljeskom.

- Niska cijena tih automobila postignuta je velikim državnim subvencijama. Takva praksa mijenja tržište na nepošten način i to je nešto što ne prihvaćamo u EU pa nećemo ni za ono što dolazi izvan EU, donosi Auto klub.

Europa je otvorena za natjecanje, a ne za utrku prema dnu, poručila je Von der Leyen.

Naime, posljednjih godina kineski proizvođači automobila snažno su usmjereni na prodaju europskim potrošačima, što se najbolje vidjelo na prošlotjednom IAA Mobility Showu u Münchenu.

Tamo je naime, bilo je dvostruko više marki iz Kine nego na prošlom događaju (2021. godine), a među izloženim novitetima bili su modeli marki BYD, MG, Nobo, Seres, Forthing i mnogih drugih.

O kakvom se ‘napadu‘ radi govori i podatak da su u prva tri kvartala ove godine kineske marke su zabilježile rast prodaje od 131 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Njihova je autoindustrija tako učetverostručila izvoz automobila u samo tri godine, svrgnuvši pritom s trona Japan koji je do sada slovio kao svjetski lider na tom području. Kineski auti već su dominantni u Rusiji, osobito od početka agresije na Ukrajinu, zato što se vozila mogu dopremati i kopnenim putem, tj vlakom. No, malo po malo preuzimaju i vodstvo na tržištu jugoistočne Azije, Australije, Južne Amerike i Meksika. Iako je i Europa odavno na karti globalnog kineskog desanta, Europski parlament odlučio je stati na kraj ‘ofenzivi s Istoka‘.

06. studeni 2024 03:59