Iako još uvijek nije zabilježen ni jedan požar, intervencija nedavno osnovane vatrogasne postrojbe Hrvatskih cesta, postrojbe koja je zadužena za Pelješki most, most Ston i pristupne ceste, već se intervencijom dokazala kao sigurnosni čimbenik bez kojeg bi svi sudionici prometa imali osjetno manju sigurnost. Vidjelo se to i ove nedjelje kad je bio prekinut promet kroz dva i pol kilometra dugi tunel ”Debeli brijeg” u kojem se pokvarilo jedno vozilo te je postojala opasnost od moguće nesreće.
-Kolege cestari su vrlo brzo zatvorili tunel, vozilo se maknulo i praktički se ništa loše nije dogodilo- lakonski je komentirao nastalu situaciju zapovjednik novoformirane vatrogasne postrojbe, iskusni Niko Bulum. Profesionlac koji je, očito, naučio na akciju, a ne na priču, ipak dodaje par detalja:- Zbog golemog izazova i težine evakuacije, najopasnije što se u svakom tunelu može dogoditi jest požar. Jer, pitanje je hoće li u toj situaciji svaka osoba čije se vozilo zatekne u tunelu reagirati prema uputama. Ali, dosad, srećom nismo imali ni jedan takav slučaj i činomo sve da do toga ne dođe.
Dok najsuvremeniji instalirani, vrlo osjetljivi uređaji u Centru za nadzor prometa Zaredež kod Sparagovića pokazuju temperaturu zraka od 36,8° Celzijusa, te temperaturu tla 10 centimetara ispod površine 49° C, a samog asfaltnog sloja od čak 51,9° C, vatrogasci dežuraju u punoj ”ratnoj” spremi. Jer, ne treba podsjećati kako je i ovo ljeto istinsko vrijeme za odlučne, ali i razdoblje najvećih izazova. Postrojba formirana neposredno po završetku radova te puštanja u promet mostova i pristupnih cesta većinom je sastavljena vatrogascima iz DVD-ova s područja cijelog Pelješca i doline Neretve, odnosno iz JVP Metković i JVP Ploče. To su vrlo iskusni i prekaljeni vatrogasci koji gravitiraju pristupnim cestama jer je upravo ta blizina prebivališta bitna za promptno javiti na intervenciju.
-Naš poziv je težak i nije ga lako obavljati, ali ga svi volimo i to je naš život. Kad god nemamo intervencije, vježbe su obvezne i tako profesionalno napredujemo. Posebno mnogo su zahtjevni tuneli, a tunel Debeli brijeg s dužinom od 2.467 metara je peti najduži hrvatski tunel. Specifična je i situacija s tunelima Polakovica i Supava, jer su oba duga po više od kilometra. Ipak, Debeli brijeg je dug kao Supava (1.290 m) i Polakovica (1.242 m) zajedno. Svi se nadziru iz Centra Zaradeže, a mi smo dužni u roku minut izaći na mjesto intervencije. Međutim, još se nije dogodilo da nismo tako brzo intervenirali- priča nam Bulum te podsjeća:
-Intervencije u tunelima su dosta nezgodne jer je riječ o dvosmjernom prometu i ako vozilo slučajno stane u tunelu, nezgodno ga je zaobilaziti te je nužno maksimalno izbjeći nakupljanje vozila u tunelu. Inače, evakuacijska se cijev koristi za dolazak žurnih službi i spašavanje, ali bi obvezno bilo dobro da se ljudi pridržavaju upozorenja. Ispred tunela postoji obavijest o tome koja radio postaja emitira u tunelu, a postavljeni su i zvučnici i tako se, u slučaju potrebe, vozači mogu navoditi. Postoji prolaz za evakuaciju pješaka i o0sigurani su svi nužni preduvjeti. Inače, upravo smo primili osam novih ljudi te postrojba ima 23 od planirana ukupno 24 člana. Još treba da se riješi ”papirologija” oko prijama još jednog člana naše postrojbe te ćemo kroz par dana smo konačno biti kompletni- zadovoljno ističe Bulum, pojašnjavajući kako ”imaju stalno dežurstvo i na Supavi, tako da svi dežurni, prema potrebi, mogu promptno reagirati.
Zbog specifičnosti djelokruga intervencije, postrojba ima i posebna namjenska vozila: posjeduju specijalno veliko i još jedno, manje tunelsko vozilo te jedno tehničko kao i zapovjedno vozilo. Veliko tunelsko vozilo non-stop je stacionirano u Zaradežu i na Supavi, a u svakoj smjeni pod po 12 sati u Zaradežu stalno su trojica, a na Supavi dvojica vatrogasaca.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....