StoryEditorOCM
ZabavaFILM TJEDNA Sve ili ništa

FILM TJEDNA Sve ili ništa

17. veljače 2017. - 16:48

Teksaški kriminalistički triler 'Sve ili ništa' žanrovska je poslastica koja ovogodišnju utrku za Oskara dočekuje u debeloj sjeni razvikanog mjuzikla La La Land. Iako na 89. dodjelu kipića juriša s četiri nominacije u kategoriji najboljeg filma, prilagođenog scenarija, montaže i sporednog glumca, šansa da holivudski veteran Jeff Bridges osvoji akademijinu nagradu za lik ostarjelog ciničnog rangera svodi se tek na teoriju.

No, uloga oskarovskog outsidera nimalo ne umanjuje kvalitetu neowesterna škotskog redatelja Davida McKenziea koji je na ekran iskrcao suptilnu priču o Americi miljama udaljenoj od američkog sna. McKenziev zapadni Teksas je mikrosvijet napučen osiromašenim 'bijelim smećem', vjerojatnim glasačima s dna Trumpove kace koji su zagušeni dugovima i hipotekama.

Luzerskoj kategoriji pripadaju i braća Howard, mlađi Toby (Chris Pine, poznat iz serijala Zvjezdane staze) i stariji Tanner (Ben Foster). Prvi je razveden i dekintiran, s hrpom neisplaćenih alimentacija za sinove, a drugi ocoubojica i bivši zatvorenik kratka fitilja. Braća se udružuju u pljačkama koje odrađuju po precizno uhodanom obrascu. Meta su podružnice Texas Midlands banke kojoj se osvećuju jer ih je bacila u dužničko ropstvo. Uz sve financijske nevolje, nakon majčine smrti prijeti im gubitak obiteljskog ranča, pa će Toby i Tanner učiniti sve da to spriječe i naplate se od banke-krvopije.

Njihove pljačke izvedbom nimalo ne impresioniraju, mjestimice čak tjeraju na podsmijeh zbog traljavosti, no krajnji cilj je jasan. Howardi ne kradu iz obijesti ili kaprica, nisu ni hackeri koji upadom u bazu podataka prazne bančine račune, već onako, po starinski, trpaju u džepove novčanice u malim apoenima i zatim ih u kockarnicama 'peru' pretvorbom u žetone.
Operacija dobro napreduje sve dok se ne namjere na lokalnog rangera pred umirovljenjem Marcusa (Jeff Bridges) koji prozre igru lupeškog dvojca i kreće u potjeru. Na putu ga prati kolega Albert, melez s čijim se indijansko-meksičkim podrijetlom Marcus šali bez imalo rasne tolerancije.

Osim fino nijansiranih likova, 'Sve ili ništa' donosi i intrigantan prikaz teksaške svakodnevice gdje svi muškarci nose oružje i stetson šešire. Duž nepreglednih cesta zakucane su table s ponudom povoljnih kredita, tu i tamo promet zaustavljaju stada goveda predvođena rezigniranim pastirima. Dojam beznađa pojačava glazba Nicka Cavea i Warrena Ellisa, te fascinantna fotografija Gilesa Nuttgensa koja podjednako dobro 'pokriva' prašnjavi krajolik i međuljudske odnose braće i njihovih progonitelja.

Ako ni zbog čega drugog, ovaj film vrijedi pogledati zbog odličnih glumačkih rola. Gledatelj će na kraju sa simpatijom gledati na bunt braće Howard protiv bankarske pohlepe i pozdraviti Marcusovo odustajanje od progona preživjelog mlađeg brata pljačkaša. 'Sve ili ništa' dobrodošlo je osvježenje u kino repertoaru prekrcanom visokobudžetnim hitovima posvađanim sa stvarnošću i zakonima razuma.




 

16. studeni 2024 03:21