StoryEditorOCM
ZabavaDizajnerica BOUDOIRA Martina Čičko Karapetrić kreirala je najljepšu dječju slikovnicu

‘Djevojčica i čarobna ploča‘ naša je stvarnost, a kao i svaka dobra bajka, ima sretan kraj!

Piše Lorita Vierda
5. svibnja 2022. - 14:37
Dizajnerica Martina Čičko Karapetrić brenda Boudoir napravila je dječju slikovnicu 'Djevojčica i čarobna ploča'

Ekrani umjesto lopte, samoća umjesto druženja, odvojenost umjesto zajedništva, sve to nažalost postaje svakodnevno umjesto iznimka, i sve to potaknulo je dizajnericu brenda Boudoir Martinu Čičko Karapetrić da se 'uhvati posla'. Listanje slikovnica od najranije dobi potiče sve ono dobro u djeci, pa je s majkom Helom Čičko krenula u jednu takvu avanturu i stvorila, kako joj već tepaju, najljepšu slikovnicu u Hrvatskoj, 'Djevojčica i čarobna ploča'. Bajka je, bez sumnje, ono što nam je barem dvije godine nedostajalo, a kako njezin kreativni um nikad ne miruje, odlučila ga je preliti u nešto opipljivo.

Kako ste došli na ideju o Djevojčici? S kime ste stvarali tekst i ilustracije?

-Ideja se razvila pred nekoliko godina kad sam uživala na godišnjem odmoru u svojoj kući u Mošćenicama, kreativni um nikad ne spava te sam još tada napravila skice za slikovnicu. Ideja je bila u začetku, okosnica i zaplet i cijela tema priče ostali su u ladici za neko drugo vrijeme. Tekst za slikovnicu je napisala moja mama, Hela Čičko, koja cijeli svoj život radi s dječjim knjigama. Realizacija teksta je nastala u trenutku kad se moja mama sklonila od potresa kod mene, iz njezine nesigurne kuće, u doba karantene kad smo svi stremili nekako korisno provesti vrijeme i iskoristiti ga za stvari za koje inače nemamo vremena. Po mojim skicama i ideji, ona je složila perfektnu priču sa svim elementima bajke."

Djeca odrastaju uz ekrane, kako ih onda 'oteti' utjecaju okoline i učiniti da im je knjiga i listanje stranica zanimljivo, uključujući i ovu? Koja je glavna poruka vaše knjige?

-Ovo je poučna slikovnica za djecu ali isto tako i za odrasle koji će je čitati djeci ili pomagati u čitanju. Danas su i odrasli i djeca previše vezani uz ekrane i propuštaju stvarne vrijedne trenutke. Život je prekratak da ga provedemo gledajući u mobitel. Svi previše skrolamo, potrošimo zivot u skrolanju, a vrijeme je najdragocjenije."

Bajke nikad ne gube na popularnosti, tajne, prašnjavi tavani i vile dovoljne su da se s pričom poistovjeti svako dijete, koji je bio motiv za stvaranje ove priče?

-Ova priča ima sve bitne elemente bajke. Glavna junakinja djevojčica, nađe se u situaciji, koja je posljedica njenog odabira, gdje se teleportira iz svijeta koji poznaje u jedan novi i nepoznati, te je prisiljena krenuti u avanturu i svijet koji ne poznaje, gdje mora donositi odluke, učiti i rješavati zadatke.. Bajka završava u trenutku kad djevojčica počinje osjećati slatke rezultate svojih dobrih odluka koje su joj pomogle vratiti ravnotežu u život. Kad ste kreativna osoba, zaista se to može aplicirati na svako područje, ja sam zaista uživala raditi ilistracije i to je za mene bio jedan novi kreativni izazov."

Prolaz u čarobni svijet u kojem je moguće imati sve ono što nedostaje u stvarnom svijetu - koliko vas mašta nosi i pomaže u svakodnevici pogotovo u ovim vremenima?

-Prolaz u čarobni svijet je zapravo alegorija našeg bijega na društvene mreže gdje se sve zapravo čini da je bolje i ljepše. Stvarni život nema filtere ali je daleko vrjedniji i uspomene su stvarne. Nitko pred kraj života neće pričati o tome koliko je lajkova dobio na nekoj slici nego kakve je nezaboravne uspomene skupio tokom života. Ja sam dijete koje je odraslo bez mobitela, igre s mojom sestrom blizankom bile su super kreativne i zabavne. Bez mašte to bi bilo nemoguće."

Čarobna ploča čini se kao logičan nastavak na bajkovite modne kreacije karakteristične za vaš brend.

-Mislim da ilustracije itekako reflektiraju moj rukopis i senzibilitet koji se vidi i u Boudoir kolekcijama."

Izdavanje novina i knjiga u ovim vremenima je jako teško. Kako to da ste uspjeli realizirati ovaj hvalevrijedan projekt i tko je sve uključen u realizaciju?

-Najviše je zaslužan moj prijatelj Nikola Grbin, koji je prepoznao vrijednost ideje i bio zaista uporan da se ideja realizira. Predstavio je ideju dragoj prijateljici i kolegici Ines Majetić koja je direktorica kreativne agencije Omega komunikacije te je ona dalje odmah osigurala da dermokozmetika broj jedan u Hrvatskoj, Eucerin uđe u projekt na što sam jako ponosna. Da mi je jednom netko rekao da će jedan svjetski Eucerin podržati moj projket, teško da bi odmah povjerovala. Uz Eucerin i Omegu komunikacije izdavačka kuća koja je stala iza projekta je Mozaik Knjiga, a i tu se dogodila čarolija da moju knjigu izda najveća izdavačka kuća u regiji. Od strane Mozaika na projektu su radile Daria Borić kao glavna urednica i Marija Morić kao urednica izdanja. I to je velika čast.

Što novo 'kuhate'? Hoće li Čarobna ploča možda doživjeti i nastavak?

-Djevojčicu čeka još puno avantura za koje se nadam da će se realizirati."

05. studeni 2024 01:20