StoryEditorOCM
Dalmacijaneobična situacija

Uzbuna u Krvavici zbog pečaćenja ilegalne marine; Iz 'Ramove' priznaju da rade bez koncesije, ali poručuju: Nećemo dopustiti da nas istisnu s naše obale kao što su to nekada činili stražari JNA!

13. svibnja 2019. - 13:47

Pravu uzbunu izazvalo je "pečačenje" uredskih prostorija, restorana i dizalica u ilegalnoj marini Krvavica na makarskom primorju, odnosno prostorima koje koristi Pomorsko športsko ribolovno društvo "Ramova" i "Ramova" d.o.o.

Naime, djelatnici Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, u ponedjeljak popodne postavili su zabrane korištenja svih ureda u marini, te se time nakon punih 12 godina stalo na kraj korištenju pomorskog dobra bez pravne osnove. Ilegalno!

Kako doznajemo, slijedi pisano rješenje koje će izdati inspektor iz ministarstva, te suglasnost DORH-a kako bi se upravljanje i to privremeno, prenijelo na odgovorne u Lučkoj upravi Splitsko-dalmatinske županije.

Ilegalna lučica je zapečaćena, 300 jahti nitko ne čuva: doznajemo detalje drame koja se odvijala kod Makarske; 'Strah me da će sada hohštapleri sa svih strana sve opljačkati'

Ujedno će se u najkraćem roku osigurati i zaštitarska služba za čuvanje marine koja raspolaže s 255 vezova, od čega njih 60 na kopnu te 195 u moru.

U sklopu Krvavica posluje i restoran-konoba kapaciteta 150 mjesta, koji ima čuvani parking sa 100 mjesta za vozila. No kako se od 2007. godine prostor pomorskog dobra na području općine Baška Voda, koristi bez koncesije, bez ikakve pravne osnove i zakonskog uporišta, nakon više od desetljeća napokon se krenulo i u razrješenje ove situacije.

Inače, kako doznajemo ova marina godišnje prema procjenama uprihodi 20 milijuna kuna...

Punih 12 godina pomorsko dobro nezakonito se koristilo, a ilegalna marina godišnje je ubirala desetke milijuna kuna: Ministarstvo prometa konačno je odlučilo tome stati na kraj, zašto se toliko čekalo?

– Kako smo i obećali – uvodimo red na pomorskom dobru! Splitsko-dalmatinska županija zalaže se za pravno i legalno poslovanje, pa smo stoga i pokrenuli projekt "Pomorsko dobro". I mogu najaviti nove akcije – konkretan je Stipe Čogelja, županijski pročelnik za pomorstvo i turizam, nakon službene reakcije ministarstva i "pečačenja" prostora ilegalne marine.

Naime, inspekciji poslovi nisu u njegovoj domeni, nisu pod regionalnom ingerencijom, pa se sada zajedničkim djelovanjem pokreću stvari...

Doznajemo kako je bila zakazana i ovrha nad poslovnim subjektima marine Krvavica, odnosno "Ramova", s izdatim rješenjem u petak (3. svibnja) na Općinskom sudu u Makarskoj, koja se trebala provesti u ponedjeljak (6. svibnja), no iznenada je taj predmet predan drugoj sutkinji koja ovrhu – odgađa. Do daljnjega...

Sud je tako otkazao provedbu financijske ovrhe, no vidimo kako to isto nisu učinile i državne inspekcijske službe, odnosno Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, koje je svoj dio posla – obavilo.

Samo da podsjetimo, lučica u Krvavici je osam godina, do te sporne 2007. godine, imala koncesiju kao sportska lučica, no kako se krenulo sa širenjem te nasipavanjem pera, zatim povećavanjem broja vezova, koncesija za upravljanje tog dijela obale nije se mogla dobiti od Splitsko-dalmatinske županije, prije nego što se u Prostornom planu općine Baška Voda ne izmijeni njezina službena namjena iz sportske lučice u luku nautičkog turizma.

Za što vrijede sasvim neka druga, stroža pravila, pa se nakon izmjena u prostornom planu, treba ucrtati i granice pomorskog dobra, zatim provesti natječaj za davanje koncesije nad pomorskim dobrom i njime zakonski upravljati.

No puno toga se u ovom slučaju zakompliciralo, pa je prošlo punih 12 godina u "prepucavanju" čija je ingerencija nad pomorskim dobrom u Baškoj Vodi, koje je prošireno ilegalnim nasipanjem, s prostora lučice na marinu više od 200 vezova.

A upravo to što im se stopira daljnje djelovanje "zabranom korištenja" prostora, izazvalo je ogorčenje čelnika PŠRD "Ramova" i "Ramova" d.o.o., pa u priopćenju upućenom našoj redakciji prozivaju Splitsko-dalmatinsku županiju i ministarstva kako im je namjera politički i gospodarski likvidirati djelovanje njihove udruge, zaposlenika i stanovnika naselja Krvavice.

Kuriozitet je kako u svojim navodima potvrđuju kako su legalno bili u posjedu koncesije o korištenju pomorskog dobra postojeće stare lučice i dogradnji nove lučice na osam godina, koja je istekla 2007. godine.

Zatim – iako nisu provedeni svi potrebni zakonski akti – oni su nastavili s radom bez koncesije, prozivajući isključivim krivcima administraciju koja se oglušila na njihove zahtjeve.

I navode iz "Ramove" u priopćenju koje potpisuju Damir Josipović, predsjednik Nadzornog odbora, članovi NO-a Zoran Ribarević, Ana Beroš, Mirko Erceg i Joško Kalajdžić, te predsjednik Izvršnog odbora i direktor "Ramove" Tonči Čizmić, kako nisu stečeni svi uvjeti propisani zakonom.

Ujedno pod materijalnom i krivičnom odgovornošću čelnici marine, koja radi bez koncesije, izjavljuju kako su plaćali koncesijsku naknadu Županiji splitsko-dalmatinskoj i Ministarstvu financija, koju su im ispostavljali po rješenju 2013. i 2016. godine.

Što je sve veoma čudno i nedorečeno jer se koncesije odobravaju na duže razdoblje te se naknade plaćaju godišnjim anuitetima...

Pa su nam korisnici pomorskog dobra u Krvavici za koje nemaju pravno odobrenje, opisali kronologiju nastajanja luke nautičkog turizma, zahvaljujući njihovim vrijednim rukama i članovima udruge, koji su stvarali i čuvali imovinu Republike Hrvatske i njezino pomorsko dobro te zaposlili radnike, hrvatske branitelje i sve one koji žele raditi.

Za kraj naglašavaju kako neće dopustiti da stanovnici Krvavice, njihovi gosti i turisti budu ponovno potisnuti s dijela njihove obale kao što su to nekada radili stražari JNA. Te kako će braniti lučicu od nazadovanja ili da je općina Baška Voda ili Županija da tajkunima i podobnim osobama.

No i dalje ostaje pitanje zašto im je onda inspektor ministarstva zabranio rad, zašto neki od njih imaju pravomoćne presude na uvjetne kazne zatvorom zbog ilegalnih radova, zašto su bez dozvola nasipali i širili sportsku lučicu u luku nautičkog turizma, odnosno komercijalnu marinu, a koncesiju nemaju...

Puno je pitanje, no valjda ćemo uskoro dobiti i odgovore...

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. studeni 2024 18:48