Ministar obrane Damir Krstičević vraća vojnu postrojbu u Sinj. Tako će u Cetinskoj krajini nakon dvije godine ponovno biti stacionirana vojska. Razdoblje od 2014. godine jedino je u povijesti Sinja u kojemu grad pod Kamičkom nije imao nekakvu postrojbu. Venecija i Austrija, a potom i obje Jugoslavije, uvijek su u gradu držale vojne posade. Grad s tako jakom tradicijom jedva se pomirio s činjenicom da u svojoj, hrvatskoj državi, ostaje bez vojarne.
Atraktivni kompleks
Ministar Krstičević u subotu je sa suradnicima obišao Sinj i vojarnu Kula, u koju će biti smještena inženjerijska bojna Hrvatske vojske. Nakon uvida u stanje još su se više učvrstili u odluci da se u Sinj vrati vojska. Ministar je odlučan uraditi sve da se bojna u vojarnu Kula useli što ranije, a najkasnije će sve biti obavljeno do održavanja Alke, znači za šest mjeseci. Naime, Krstičević je sa suradnicima prilikom obilaska Kule uvidio da se te prostore bivše vojarne relativno jednostavno može opet staviti u funkciju. Ulaganja su potrebna, ali neće biti velika.
Napuštena vojarna Kula u Sinju prostire se na više od devet hektara atraktivnog zemljišta, udaljenog tek 300 metara od glavnoga gradskog trga - Pijace. Do ukidanja obveznog vojnog roka u toj je vojarni bilo Središte za obuku pješaštva HV-a, u kojem se moglo smjestiti 2500 ročnika.
Taj je kompleks 70-ih godina prošlog stoljeća izgradila bivša JNA za potrebe inženjerijskog puka, a tu se poslije istjerivanja JNA nalazila Hrvatska vojska. U Kuli su upravna zgrada, četiri zgrade s vojničkim spavaonicama, restoran s kuhinjom, hangari za mehanizaciju i skladišta oružja, dvije toplane i još niz objekata. Jedan dio je devastiran, nešto je i pokradeno.
Osim vraćanja Hrvatske vojske u Sinj, ministar je odlučio po jednu postrojbu HV-a smjestiti i u Vukovaru i u Varaždinu.
Uštede na prijevozu
Za takve odluke postoje i sasvim praktički razlozi. Naime, MORH svake godine izdvaja 50 milijuna kuna za troškove prijevoza pripadnika HV-a iz mjesta njihovih stanovanja u vojarne smještene u drugim gradovima. Svakog jutra širom Hrvatske kreće 109 autobusnih linija koje prevoze 6000 hrvatskih vojnika na posao. Takvi autobusi, primjerice, voze iz Splita, iz Imotskog ili iz Omiša, odakle kreću prema Kninu u 5.20 ujutro, da bi ljudi u 8 bili na radnim mjestima. Natrag kreću iza 16 sati pa su pripadnici HV-a u svojim kućama tek oko 19 sati. Dovoljno tek da mogu večerati i odmah ići u krevet, jer se ujutro opet dižu prije 5 sati.
Takav pasji život MORH je odlučio promijeniti. Krstičević je i prije dolaska na dužnost isticao kako mu je uvijek u fokusu običan vojnik, dočasnik i časnik, kojem želi izići u susret. Sada bi tim vojnicima, kad im je radno mjesto znatno bliže, obiteljski život bio normalniji. A ostvarile bi se i velike uštede.
Osim toga, u slučaju hitne potrebe časnik iz Splita treba putovati stotinu kilometara do Knina. O kakvoj je tu hitnosti uopće riječ? Ovako će do Sinja biti za 20 minuta.