U većini splitskih gradskih kotareva stanje vodoopskrbe se normaliziralo, objavili su u subotu u svojem priopćenju čelnici komunalne tvrtke "Vodovod i kanalizacija" (ViK).
Sukladno njihovim mjerenjima, ispada da voda više nije toliko zamućena, odnosno da su parametri mutnoće u većini kvartova u skladu s dozvoljenim vrijednostima, odnosno neznatno iznad njih, pa je Jadro ponovno ocijenjeno pitkim osim na područjima gradova Kaštela i Trogira, te Općine Klis.
Primjera radi, u Spinutu, gdje je je u petak analiza pokazala najlošije rezultate (izmjerena je razina zamućenosti od čak 7,3, a dopuštena razina je 4) jučer je taj kriterij spušten na 3,38. Na Sućidru je, pak, voda nešto zamućenija, pa je mutnoća ondje iznosila 4,47.
Kad je u pitanju šira okolica našega grada, stanje je uvjerljivo najgore kod hotela "Medena" u Segetu Donjem, a zatim na Klisu. Stanovnicima tih područja, ali i cijelih Kaštela, te Grada Trogira, iz "Vodovoda" i dalje sugeriraju prokuhavanje vode za djecu, starije građane, te osobe s imunosnim problemima, što je u skladu s uputom županijskog Nastavnog zavoda za javno zdravstvo.
Budući da problemi u vodoopskrbi traju već danima, te da su građani prisiljeni izdvajati kune za pakiranu vodu, a da im, s druge strane, "Vodovod i kanalizacija" neće refundirati taj trošak smanjenjem računa, htjeli smo doznati kakva prava imaju potrošači u ovakvim slučajevima.
Ante Tičić, pravnik iz Savjetovališta za zaštitu potrošača zadužen za komunalna pitanja, kaže nam kako građani definitivno imaju elemenata za pokretanje postupka za naknadu štete, no pitanje je tko će se na to odlučiti.
- Sukladno Zakonu o obveznim odnosima, oni definitivno imaju pravo na to. Problem je što Zakon o vodama ne regulira ovakve situacije već to prepušta davateljima usluga koji se, kroz Opće uvjete poslovanja, nastoje ograditi od svih eventualnih propusta. Tako je člankom 27. Općih i tehničkih uvjeta utvrđeno da je ViK dužan nadoknaditi štetu ako se utvrde činjenice u propustu obavljanja djelatnosti na vodoopskrbnoj mreži.
U stavku dva istog članka stoji, međutim, kako tvrtka ne odgovara za štetu koja je uzrokovana višom silom, a to bi u ovom slučaju trebale biti vremenske prilike. Situacija u kojoj je ViK definitivno prekršio vlastite opće uvjete jest ona koja se tiče načina priopćavanja u vezi s kvalitetom vode.
Naime, sukladno članku 25. davatelj usluge je u najkraćem mogućem roku bio dužan obavijesti potrošače putem javnog priopćavanja, a oni su se o tomu oglasili samo na svojoj internetskoj stranici. To je apsurdno jer tko od korisnika uopće redovito čita njihove stranice - govori Tičić.
Naš sugovornik drži i kako "Vodovod" nije promptno poduzeo mjere da bi se voda mogla koristiti, a ta je obveza, također, ugrađena u njihove Opće uvjete. Ignorirali su i obvezu postavljanja cisterni s vodom po kvartovima i mjestima što davatelji usluge u drugim gradovima u ovakvim situacijama rade.
U svakom slučaju, potrošači su sasvim sigurno pretrpjeli štetu zbog višednevno zamućene i nekvalitetne vode, napominje naš sugovornik, a zakon je na njihovoj strani.
StoryEditorOCM
Dalmacijanaučite svoja prava
Građani, zatražite odštetu od Vodovoda zbog mutne vode: nisu odgovorni za zagađenje, ali napravili su dvije velike greške - zakon je uvjerljivo na vašoj strani!
13. ožujka 2017. - 15:44
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?