StoryEditorOCM
Auto-motoulaz u novi segment

Dacia pokazala potpuno nov C-SUV s novim elektrificiranim motorima: Bigster je robustan, hladan i ekološki pametan

Piše Robert Radica
19. listopada 2024. - 18:00

Kao što je najavljeno u strateškom planu Renaulution u siječnju 2021., Dacia je krenula u osvajanje C-segmenta. Već vodeća europska marka B-segmenta, ulazi u segment C-SUV s Bigsterom, potpuno novim vozilom koje ilustrira Dacijine vrijednosti – osnovno, ali cool, ekološki pametno, robusno i outdoor.

Konceptni model Bigster prvi put smo uživo vidjeli još prije dvije godine na Danima marke Dacia u Parizu i bili smo ugodno iznenađeni tada još prilično avangardnim linijama SUV-a iz C-segmenta. Iako samo koncept, Bigster je preslikao mnogo toga, pa čak i više, u danas proizvodno vozilo, a Dacija ga je svijetu prikazala u svom njegovom sjaju na svjetskoj premijeri ovih dana. Bigster je prilagođen specifičnim zahtjevima tržišta koje stalno raste. Spiralni troškovi su problem za mnoge kupce C-SUV segmenta koji žele kupiti novi automobil bez kompromisa u udobnosti, performansama i prostoru.

image
Dacia

Snažna prisutnost potpuno novog Bigstera i percepcija robusnog stila naglašene su kompaktnim okomitim prednjim krajem, tipičnim za SUV-ove. Prednji dio također je vjeran Dacijinom dizajnu sa širokom i sjajnom crnom maskom hladnjaka te novim, već dobro prihvaćenim amblemom ‘DC‘ marke Dacia u sredini. Isklesani vodoravni poklopac motora dizajniran je kako bi vozaču omogućio jasan pogled na cestu.

Ali Dacia na svoj način igra - hladnokrvno. Značajke grafičkog dizajna dodaju dašak ležerne elegancije na prednjem dijelu i vratima, kao i iznad stražnje registarske pločice. I umjesto da slijede trend sjajne crne, dizajneri su se odlučili za mješavinu sjajne i mat crne, stvarajući robusniji i otporniji završni sloj. Novi Bigster je robustan, hladan i ekološki pametan. Prednje i stražnje zaštitne ploče obojene su ‘u masi‘, što ih čini izdržljivijima i otpornijima. Zaštita se proteže cijelom karoserijom – na bokovima, lukovima kotača i donjem dijelu odbojnika – a izrađena je od plastičnog materijala Starkle®. Dacia koristi ovaj materijal za održiviji pristup. Razvili su ga inženjeri marke i uključuje reciklirane materijale te se Starkle® upotrebljava u neobrađenom, neobojenom obliku.

image
Dacia

Novi Bigster izgrađen je na CMF-B-u, platformi koja je u središtu Dacijine industrijske strategije, s fleksibilnošću za pružanje posebno velikodušnog unutarnjeg prostora. Značajke vozila dizajnirane su kako bi zadovoljile zahtjeve kupaca u C-SUV segmentu u pogledu: akustike (akustično vjetrobransko staklo, deblje staklo, akustika motora), završne obrade (novi tepih, LED osjetljiv na dodir) i udobnosti sjedenja (podešavanje lumbalnog dijela suvozača, straga naslon sjedala itd.), uz dvozonski klima-uređaj sprijeda s ventilacijskim otvorima straga.

Bigster je jedno od najprostranijih vozila u C-SUV segmentu, zadovoljavajući temeljne zahtjeve kupaca na tom tržištu. Njegove vanjske dimenzije su sljedeće: duljina 4,57 m, širina 1,81 m bez retrovizora, visina 1,71 m, visina od podloge 22 cm. Bigster se prilagođava ukusu i navikama kupaca segmenta C-SUV. Isporučuje se sa 17- ili 18-colnim (gume dimenzija 215/R18) aluminijskim kotačima kao standardnom opremom te s 19-colnim kotačima (gume dimenzija 205/55R19) grafičkog dizajna, a dostupnim kao opcija uz vrhunsku opremu Journey.

Unutar Bigstera dizajneri su se usredotočili na bitne stvari: prostor, ergonomiju i udobnost. Visoko postavljena okomita armaturna ploča povećava prostor dostupan putnicima sprijeda. Zbog jednostavnosti i učinkovitosti informacije o vožnji grupirane su na digitalnoj ploči s instrumentima od 7" ili 10" (ovisno o izvedbi), a informacije povezane s multimedijskim sustavom prikazuju se na središnjem zaslonu osjetljivom na dodir od 10,1" (standardno na svim modelima). Elegantna zelena linija proteže se između dva zaslona, ​​vizualno ih integrirajući s nadzornom pločom.

image
Dacia

Ovisno o razini opreme, Bigster se isporučuje s tri vrste središnje konzole sprijeda: niska, srednja ili – prvi put na Daciji – visoka konzola s naslonom za ruke (s hladnjakom), indukcijskim punjačem i velikim pretincem. I na kraju, Dacijin potpis Y naglašava vezu između dizajna interijera i eksterijera na Bigsteru – unutar kabine na otvorima za zrak (u brončano-smeđoj boji Copper Brown za razinu opreme Extreme) i na ručkama vrata. Bigster udobno prima pet osoba s prtljagom. Prostor za glavu je najbolji u klasi i sprijeda i straga za posebno vidljiv osjećaj prostora. Putnici straga dobivaju najviše prostora za noge u klasi - za iznimnu udobnost na dugim putovanjima.

Bigster dolazi s četiri pogonska sklopa, od čega su tri potpuno nova: Hybrid 155, TCe 140, ECO-G 140 i TCe 130 (za 4x4 verziju).  Ima četiri stupnja prijenosa za ICE motor i dva druga za elektromotore. Ova kombinirana tehnologija omogućena je odsutnošću kvačila. Pogonski sklop Hybrid 155 upotpunjuje ponudu Hybrid 140, dostupnu na potpuno novom Dusteru i Joggeru.

Dostupan prvi put u ponudi Dacije na ovoj razini snage, pogonski sklop TCe 140 temelji se na pogonu TCe 130, dostupnom na potpuno novom Dusteru. Ova prva razina elektrifikacije kombinira novu generaciju 1,2-litrenog 3-cilindričnog turbobenzinskog motora temeljenog na Millerovom ciklusu (optimizirana učinkovitost i smanjeni gubici pumpanja) s blagim hibridnim sustavom od 48 V i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Hibridni sustav podržava motor s unutarnjim izgaranjem tijekom faza pokretanja i ubrzanja, optimizirajući užitak u vožnji i smanjujući prosječnu potrošnju goriva (5,6 l/100 km) i emisiju CO2 (129 g/km) za oko 10 posto u usporedbi s ICE ekvivalentne snage. Regenerativno kočenje puni bateriju od 0,8 kWh kao dio procesa koji je vozaču potpuno transparentan.

image
Dacia

Dacia je neprikosnoveni lider u dvogorivnom motoru (UNP ili LPG) u Europi i jedini proizvođač koji nudi opciju pogona benzin/LPG na svim svojim modelima s unutarnjim izgaranjem pod oznakom ECO-G. Za potpuno novi Bigster nudi pogonski sklop koji kombinira dvogorivo s blagim hibridnim sustavom od 48 V, a on podržava 1,2-litreni 3-cilindrični motor s turbopunjačem, bilo da radi na benzin ili LPG, tijekom faza pokretanja i ubrzanja, za poboljšan užitak u vožnji i učinkovitost. Regenerativno kočenje puni bateriju od 0,8 kWh kao dio procesa koji je vozaču potpuno transparentan.

Uz mnogobrojne napredne sustave sigurnosti (ADAS), novi Bigster ima sustav kontrole brzine na nizbrdici. Ovaj sustav je posebno koristan za vožnju izvan ceste ili na strmim padinama pri malim brzinama. Kontinuirano prilagođava kočnice za kontrolirano spuštanje pri odgovarajućoj brzini (ovisno o unosu vozača) između 0 i 30 km/h. Sustav radi u svim stupnjevima prijenosa, uključujući vožnju unazad. Vozač se više ne mora brinuti o papučicama gasa i kočnici, samo o upravljaču.

Novi Bigster dolazi s četiri razine opreme: Essential, Expression, Extreme i Journey. Zasad još nije objavljeno koja će biti njegova cijena, niti točan datum izlaska na tržište.

image
Dacia
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. studeni 2024 07:17