StoryEditorOCM
Auto-motoPolitička odluka

Članice EU-a i dalje važu argumente oko uvođenja carina na kineske električne automobile

Piše Hina
3. srpnja 2024. - 21:23

Većina članica EU-a još važe argumente za i protiv novih carina na uvoz električnih vozila iz Kine, pokazala je Reutersova "neformalna" anketa, signalizirajući da Bruxelles teško pronalazi podršku za prijedlog koji bi trebao pomoći domaćoj industriji, ali je već zaoštrio napetosti u odnosima s azijskim divom.

Komisija je naznačila da bi 4. srpnja, preliminarno mogla uvesti dodatne carine na uvoz električnih automobila na baterije iz Kine, u rasponu od 17 do 38 posto, zbog "nepoštenih" subvencija proizvođačima.

Nameti bi obuhvatili kineske marke poput BYD-a, Geelyja i SAIC-a i vozila koja američki Tesla, njemački BMW i druge zapadne tvrtke proizvode u Kini.

image
Bu Yu/Imaginechina Via AFP

Prijetnja carinama naišla je na val kritika u njemačkoj vladi i ministar prometa Volker Wissing upozorio je na štetne posljedice po njemačke tvrtke.

„Kaznene carine EK pogodit će njemačke tvrtke i njihove vrhunske proizvode. Vozila moraju pojeftiniti kroz žešću konkurenciju, otvorena tržišta i znatno bolje uvjete proizvodnje u EU, a ne kroz trgovinske ratove i zatvaranje tržišta", napisao je ministar prometa na društvenoj mreži X.

Njemačka želi zaustaviti carine, rekao je izvor u vladi za Reuters.

Argumenti na vagi

Francuska, Italija i Španjolska nagovijestile su pak da će ih podržati, ali većina članica još važe argumente za i protiv eskalacije trgovinskog sukoba, piše Reuters, pozivajući se na podatke iz "neformalne" ankete koju je proveo među europskim vladama.

"Europa se mora zaštititi ako naše kompanije trpe štetu i ako se ne natječu pod jednakim uvjetima", priopćilo je španjolsko ministarstvo gospodarstva.

Češka, Grčka, Irska i Poljska još raspravljaju o prijedlogu, rekli su službeni i vladini izvori. Belgija trenutno ima tehničku vladu, a Nizozemci su nedavno izašli na izbore i dobili su vladu tek ovaj tjedan.

image
Geely

Zemlje će glasati o carinama u idućim tjednima, a rezultat neće obvezati Komisiju koja se u odluci o otvaranju istrage o mogućoj nepropisnoj državnoj potpori kineskim proizvođačima prvi puta nije pozvala na prigovore domaćih proizvođača.

Ako Bruxelles na kraju istrage predloži konačne carine, članice EU glasat će o prijedlogu u listopadu. Namet može blokirati „kvalificirana većina” od najmanje 15 zemalja koje predstavljaju 65 posto europskog stanovništva. Zagovornice carina Francuska, Italija i Španjolska čine 40 posto stanovništva EU-a, napominje Reuters.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. studeni 2024 11:41