Zlatnu kunu, priznanje za uspješno poslovanje koje dodjeljuje Županijska gospodarska komora Zadar, u kategoriji malog poduzeća ove je godine dobila tvrtka Printshop. Ta tvrtka već godinama uspješno na Novom Bokanjcu, stalno širi svoje kapacitete i broj zaposlenih, a koliko im znači priznanje Zlatna kuna kroz tri pitanja odgovara jedan od osnivača i članova uprave - Hrvoje Grandov.
Vaša tvrtka Printshop upravo je osvojila nagradu Zlatna kuna za najbolje malo poduzeće. Čestitamo! Kako se osjećate kao dobitnik nagrade, na što ste posebno ponosni?
Sigurno da nam je drago što smo osvojili ovakvo priznanje, a posebno jer smo samo radili svoj posao najbolje što znamo. Lijep je osjećaj kad je to prepoznato. Svatko bi bio ponosan da se trud koji je uložio u svoju ideju i viziju posla, okruni ovakvim priznanjem. Marko Gržan, Barbara Aranza i ja, kao vlasnici tvrtke, posebno smo ponosni na sve ljude koji su utkali svoj rad i trud u ovu priču, naše zaposlenike i poslovne partnere bez kojih rezultati Printshopa ne bi bili ni približno jednaki. Hvala svima koji su vjerovali u nas. Kao što smo mi imali svoje uzore, bilo bi nam drago da u nama netko pronađe svoju inspiraciju i da poslužimo kao primjer novim poslovnim idejama u pronalasku svog poduzetničkog puta.
Čime se bavi tvrtka Printshop, koliko dugo poslujete i koliko djelatnika zapošljavate. Kakvi su vam razvojni planovi za budućnost?
Printshop d.o.o. posluje kao samostalna full service agencija za marketing, dizajn i tisak. Nastavak je priče koju je 2004. godine započeo obrt Futuro koji je dio svog poslovanja 2014. godine transformirao u Printshop. Danas zapošljavamo 15 zaposlenika, s stalnim dolascima novih ljudi, čija su specijalnost brza digitalna rješenja u tisku i doradi. Kao takvi, pioniri smo u online ponudi usluga tiska u Hrvatskoj od 2010. godine. U ponudi, koju možete razgledati na web stranicama printshop.hr i promoshop.hr, trenutno imamo preko 250 tisuća proizvoda. Reklo bi se - od igle do lokomotive, odnosno od osnovnih sredstava komunikacije potrebnih svakoj tvrtki, ustanovi i instituciji, poput posjetnica, kuverti, memoranduma i mapa, preko promotivnih materijala, brošura, kataloga, letaka, do tiska velikog formata i velike ponude reklamnih artikala. Riječ je o proizvodima s kojima se ljudi gotovo svakodnevno susreću, a da pritom nisu ni svjesni da su proizvedeni upravo u Zadru. Za iduću godinu u planu je proširenje online ponude na preko milijun različitih proizvoda i varijacija.
Osim grafičke pripreme i proizvodnog programa, nudimo i kompletnu uslugu medijske vidljivosti i promidžbe. Do danas smo, uz angažman vanjskih suradnika, organizirali niz uspješnih promotivnih događaja na području cijele Hrvatske. Već sada smo u mnogim dijelovima Hrvatske prepoznati kao respektabilan partner te nam je izuzetno drago da u Zadar dovodimo nove klijente i tehnologije. Želimo pozicionirati Zadar kao važan i jak dio hrvatske grafičke industrije.
Koliko je teško biti mali poduzetnik u Hrvatskoj? Je li danas lakše nego kad ste počinjali? Što država može napraviti da vam olakša poslovanje?
Ne bih radio preveliku razliku između malih i velikih poduzetnika jer se svi suočavamo sa sličnim izazovima. Prevelik dio vremena, kojeg bi mogli koristiti za razvoj core biznisa odnosno svrhu svog poslovanja, primorani smo trošiti na proučavanje raznih propisa, čestih izmjena zakona te otkrivanja raznih fiskalnih i parafiskalnih nameta. Promjene se događaju gotovo preko noći i na njih se moraš prilagođavati u trku. U takvim uvjetima otežano je dugoročno planirati razvoj poslovanja jer ne možeš predvidjeti sve parametre koje će u idućem periodu utjecati na to. Poduzetnička klima u kojoj djelujemo bila bi poticajnija kada bi poduzetnici znali što ih čeka na sljedećem koraku. Ipak, ne možemo reći da se neke stvari nisu popravile, vide se pozitivni pomaci. No i dalje se biznis odvija brže nego što administracija rješava zahtjeve biznisa i time ga na neki način koči. Kada bi se ubrzali procesi donošenja odluka, na lokalnoj i državnoj razini, svakom bi biznisu bilo lakše i jednostavnije poslovati.