Uljudnost, pristupačnost, briga za gosta. Slogan hotela “Because we care“, inspiriran riječima jednog stalnog gosta iz Mađarske, možda najbolje opisuje “Mediteran“ koji se smjestio na zadarskom Boriku 10-ak minuta pješke od mora i 40-ak minuta pješke od stare gradske jezgre. Ujedno, navedene stavke su i glavni faktori uspjeha ovog hotela s tri zvjezdice - zadovoljavajuća cjelogodišnja popunjenost gostiju koji ostaju dulji period (prosječno tjedan dana tijekom ljeta) i često se vraćaju. Upravo je zato ovaj mali obiteljski hotel uvršten među finaliste ovogodišnje nagrade “Adrian“ Slobodne Dalmacije.
Temelji hotela Mediteran podignuti su još 80-ih godina prema ideji braće Ćoza. Prvotno je zamišljen kao pansion, no uskoro je nastupio rat i sve zamisli brzo su morale biti zamrznute. Konačno, hotel sa 30 soba dovršen je i otvoren u srpnju 2000. godine. Nakon nekoliko godina, uhodani posao braće nastavili su njihovi sinovi, Danijel i Robert Ćoza koji od tada sve više ulažu u modernizaciju hotela. Dizajn prostora i moderna tehnologija prepoznati su kao bitni faktori novih gostiju, ali i onih stalnih koji vole vidjeti da se u hotel ulaže.
- Godine 2013. napravljen je bazen, a prošle zime renovirali smo osam soba i fasadu. Kako je Zadar tranzitan grad u kojem u prosjeku gost boravi dva do tri dana, s bazenom smo produljili boravak gosta na tjedan do dva tjedna. Uskoro ćemo obnavljati i ostale smještajne jedinice prema najmodernijim standardima. Iz godine u godinu ostvarujemo uzastopni rast, govori Robert Ćoza. Još jedan novitet koji uvode kroz mjesec dana je otvaranje vrata soba uz pomoć mobitela, točnije preko bluetootha, pa će djelomično zamijeniti kartice za što također prognoziraju da će se gostima iz cijelog svijeta svidjeti. Možda posebno gostima iz Belgije, koji su ove godine jedni od najčešćih.
- Prema nekim istraživanjima, Belgijancima je jedna od najvažnijih stavki sigurnost, a s obzirom na terorističke napade koji su se njima nedavno dogodili i koji se još uvijek događaju u svijetu, smatraju Hrvatsku sigurnom. Cijena im nije bitna, a oni koji su posjetili hotel boravili su minimalno pet dana. Ostali najčešći posjetitelji su iz Njemačke, Austrije i Francuske, objašnjava Robert Ćoza.
Gosti koji biraju ovaj hotel uglavnom su mlađe životne dobi, obitelji s djecom no ima i starijih. Tijekom sezone ima dosta parova kojima se sviđa što su blizu mora, a nešto udaljeniji od grada i gužve. Parkirna mjesta su omogućena za goste hotela. Većina gostiju vraća se iz godine u godinu, a tajna je u osoblju koje se ne mijenja i uvijek ih veselo dočekuje, ali i u doručku! Na doručak tijekom ljetne sezone možete doći i ako niste gost hotela te otkriti u čemu je tajna, stajat će vas 10 eura. Na terasi je dostupno 45 mjesta, a u unutrašnjem dijelu restorana može sjediti do 80 ljudi.
- Mislim da je ključ u raznolikosti hrane koju nudimo, hrana je ukusna, a i činjenica je da smo pripremljeni na sve. Npr. ukoliko gost koji je alergičan na gluten traži bezglutenski kruh, a nije unaprijed to najavio, mi kruh svejedno imamo u ponudi, objašnjava Ćoza.
Glavni chef restorana je Smiljana Prtenjača koja je složila à la carte meni restorana - puno delicija od ribe, mesa kao i raznovrsna tjestenina – i fokusira se na sezonske namirnice, a gosti ujedno vole i njenu prezentaciju jela. Često u dogovoru s hotelom sudjeluje i na raznim zadarskim festivalima hrane poput Festivala smokve i Tuna, sushi & Wine festivala. Restoran hotela otvorenog je tipa i u njemu se organiziraju obiteljski i poslovni ručkovi, domjenci, proslave pričesti...